REC

כך תגדילו את המעורבות לסרטונים ברשתות החברתיות

אין חדש תחת השמש- הרשתות החברתיות וגם המשתמשים מעדיפים לצפות בווידאו. בעקבות הביקוש בעלי עסקים החלו ליצור יותר סרטונים בתקווה שיגדילו את החשיפה והמעורבות לעסק שלהם. עם זאת, זה לא כזה קל.

נתחיל ביישור קו, מה זו מעורבות? כל פעולה שהגולש יעשה על התכנים שלכם. למשל: תגובה, לייק, שיתוף, שליחת הודעה וכו’. את המעורבות אי אפשר להגדיל רק באמצעות פעולות טכניות, אלא באמצעות תוכן טוב ומגוון אלמנטים פסיכולוגיים שונים. כאן אציג לכם מספר דרכים פשוטות שיעזרו לכם להשיג תוצאות מידיות.

הרשתות החברתיות מקדמות יותר סרטונים נקודה.

לאחרונה טיקטוק גרמה ליותר בעלי עסקים להתחיל ליצור סרטונים. למה? בגלל פיד ה-For You שלה. אותו אלגוריתם מאפשר להגיע לחשיפה גבוהה מאוד של סרטונים, גם אם אין לכם הרבה עוקבים. איך? האלגוריתם מזהה את העדפות של המשתמשים ומציג להם סרטונים שעשויים לעניין אותם, גם אם הם לא עוקבים אחרי אותו אדם.

הענקיות פייסבוק, אינסטגרם ואפילו יוטיוב מיד החלו לשלב את שיטת האלגוריתם של ה-‘פור-יו’ בפלטפורמות שלהן. באינסטגרם זה נקראה Reels (צפוי להגיע גם לפייסבוק) וביוטיוב זה נקרא Shorts.

עסקים קטנים החלו לזהות את הפוטנציאל.

עוד לפני עידן הטיקטוק ואלגוריתם ה-For You עסקים הבינו שהסרטונים הם הכרח במערך השיווק שלהם. עכשיו יותר מתמיד הוידאו הפך לכלי אפקטיבי שעוזר לצמוח בצורה אורגנית.

החיים לא טכניים! לא הכל זה אלגוריתם

נורא קל להישאב לעולם הטכני הזה שנקרא אלגוריתם. אוקי, יש כלים טכניים כאלו ואחרים שאיתם תצליחו להשיג יותר צפיות. האם אותן צפיות שוות משהו? לא. וידאו הוא תוכן ואנשים רוצים לצרוך תוכן טוב, מוזמנים לקרוא עוד על מה זה תוכן טוב כאן.

צריך לזכור שמאחורי המספרים הטכניים שמדרגים לנו את הסרטונים – יש אנשים. האם תגיבו על סרטון שלא התחברתם אליו או לא נגע בכם? ברור שלא.

שנייה לפני שנצלול פנימה, חשוב לי לערוך תיאום ציפיות קצר:

#התחלנו: לא ספונטני – תכנון מקדים

בין אם תרצו להעלות סטורי “ספונטני” או לצלם סרטון ליוטיוב, מרגע זה אתם מתחילים לתכנן. ליצור תוכן רק בשביל ה-“ליצור” לא ישרת אתכם כבעלי עסקים, להיפך. הסרטונים חייבים להיות מחוברים לאסטרטגיה העסקית והשיווקית שלכם. סרטון “ספונטני” ו”סתמי” בלי שום אמירה וערך, עלול לגרום לנטישת עוקבים במקרה הטוב ולפגיעה במוניטין העסקי שלכם במקרה הפחות טוב.

תהליך החשיבה המקדימה יעלה את הסרטונים כמה רמות. התכנון יעזור לדייק את הסרטון ולמקסם את התוצאות שהגדרתם עבורו.

לא יודעים איך לגשת למשימה? שאלו את עצמכם את השאלות הבאות:

  • הגדרת קהל היעד: למי אני רוצה לצלם את הסרטון?
  • בחירת המסר של הסרטון: מה אני רוצה להגיד לאנשים?
  • ערך: מה אני נותן לאנשים בתמורה לזמן שהם צופים בי?
  • הנעה לפעולה: מה אני רוצה להשיג? תגובה, לחיצה על לינק, פנייה במסנג’ר או צפייה.

כך תייצרו מבנה וטקטיקה ברורים לסרטונים, שבאמצעותם תצליחו לעלות את המעורבות. אם תרצו להרחיב על איך יוצרים סיפור, מוזמנים להאזין לפרק בפודקאסט שלי בלינק שכאן.

פורמטים, טרנדים ומה שביניהם.

אם נעזוב לרגע את עולם הרשתות החברתיות ונלך אל העולם הישן- טלוויזיה, שמענו לא מעט את המושג ‘פורמט’. פורמט הוא תבנית או מסגרת לפיסת תוכן- למשל תוכנית ראליטי. הפורמט מגדיר חוקים ומבנה ברורים. כל מי שיצפה בתוכנית מיד יזהה את “חוקי הפורמט”.

בראליטי, חוקי הפורמט נורא ברורים: קבוצה של אנשים מתחרה על פרס כלשהו וככל שמתקדמים בעונה, המתמודדים מודחים על ידי משימות ו/או הצבעות הקהל.

בחזרה לעולם שלנו, הדיגיטל. גם כאן יש פורמטים. סרטוני פתיחת קופסה (Unboxing), מדריכי How-to, ו-וולוגים הם חלק מהפורמטים שאנחנו מכירים. שימוש בתבניות עוזר ליצור מסגרת ברורה ליוצר ולצופה.

לצד הפורמט ברשתות החברתיות ישנו מושג שנקרא ‘טרנדים’. למשל בטיקטוק, שיר מסוים שעליו עושים ריקוד מסוים נחשב טרנד. ישנם טרנדים שזוכים לוויראליות גדולה ומאפשרים להגיע לקהלים חדשים ולהגדיל את המעורבות ע”י חשיפה גבוהה יותר.

חשוב להיות מקוריים. לצלם סרטון לפי פורמט או טרנד מסוימים בצורה טכנית – לא יעלו את אחוז המעורבות בסרטונים שלכם. יוצרים תוכן באינסטגרם? עקבו אחרי מתחרים בתחומכם ויוצרים בכלל, למדו ותחיו את הרשת החברתית – כך תוכלו לחבר את התוכן לפורמטים וטרנדים כמו שצריך.

אין לכם מה להגיד – אז אל.

אוקי, אוקי – בטוח יש לכם מה להגיד! אבל זוכרים שאמרנו שהחיים הם לא טכניים? לאורך הדרך המקצועית שלי נתקלתי במשפטים הבאים שבעלי עסקים סיפרו לי: “אני יודע שצריך ביוטיוב לצלם סרטונים ארוכים” או “צריך לייצר כל יום סרטון”.

בגדול, זה נכון. בקטן, זו טעות.

תהיו מדויקים, אל תמתחו את הסרטון כמו מסטיק כי “צריך”. אין לכם מה להעלות? פשוט – אל.

מה כן? תגדירו לעצמכם זמן קבוע בשבוע בו אתם מחפשים השראות לתכנים, מפצחים תכנים לסושיאל וכמובן מצלמים ועורכים סרטונים.

הנעה לפעולה ברורה ופשוטה

אולי החלק הכי חשוב במאמר. בכל סרטון חובה שתהיה הנעה לפעולה. שניה לפני שנדבר על איך עושים זאת, צריך להגיד מהי ההנעה לפעולה?

הנעה לפעולה היא קריאה של יוצר הסרטון לפעולה שהוא רוצה שהצופים יבצעו. הנעה לפעולה יכולה להיות: צפייה, לייק, תגובה, שיתוף או רכישה והשארת פרטים.

ריבוי הנעות לפעולה בסרטון אחד יוצרות בלבול ומשיגות את ההפך. ככל שההנעה לפעולה שלכם תהיה פשוטה וברורה היא תשיג את המטרה שלה. למשל אם תרצו להעלות את אחוז התגובות בסרטונים, תשאלו שאלה עם תשובה של “אופציה א’ או אופציה ב'”. לדוגמה: “מה אתם מעדיפים, מאמרים על שיווק ברשתות החברתיות או מאמרים על אסטרטגיה עסקית?”.

אל תתנו לגולשים להתבלבל. ברגע שנחשפתי לשיטה הזו, ראיתי עלייה של עשרות אחוזים במעורבות בסרטונים שיצרתי.

לסיכום

כמו שאני תמיד אוהב להגיד ללקוחות שלי- אין פתרון קסם. חשוב להכיר את האלגוריתם של הרשתות החברתיות, עם זאת לא להישאב לעולם הטכני והקר. זכרו שיש אנשים בצד השני שרוצים לקבל ערך בתמורה לזמן שלהם.

יישום העקרונות מהמאמר יעזרו לכם להעלות את המעורבות, לבנות קהילה סביב העסק שלכם וכמובן להפוך את השיווק באמצעות תוכן ליותר אפקטיבי.

צריכים ייעוץ ו/או ליווי בעסק שלכם? אני רוצה להזמין אתכם לקרוא על תהליך הייעוץ והליווי איתי כאן.

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

8

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

16

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

228

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

13

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

16

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

13

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

20

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין

646

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)