מה זה תוכן טוב?

אחת השאלות שחוזרת בקרב בעלי עסקים שיוצרים תוכן בעצמם היא: “איך יודעים מה זה תוכן טוב?”. התשובה, בדיוק כמו השאלה, מורכבת. העולם הולך ומשתנה בכל דקה, ולכן אין תשובה אחת, יש מגוון. כאן אציג לכם את נקודת המבט שלי, שתעזור לכם להפוך את התוכן לטוב יותר.
מה זה תוכן טוב?

אתחיל בשאלה הבאה: “מי אני שאגדיר מה זה תוכן טוב?!” את האמת, אף אחד. מצד שני אני יוצר תוכן מעל 10 שנים ובמהלך הדרך מצאתי (ועדין מוצא) שיש מספר עקרונות שבעזרתם התוכן הופך לטוב יותר. במאמר הבא נצא יחד למסע שיגדיר לכם תהליך עבודה מסודר וברור ליצירת תוכן טוב.

אה, יש לי גם פרק שלם בפודקאסט שלי על מה הופך תוכן לטוב. מוזמנים להאזין כאן:

רגע, מה זה תוכן ולמה צריך אותו?

בשנים האחרונות התחלנו להיחשף יותר ויותר למושג שנקרא ‘תוכן’, בעקבותיו כל בעל עסק או אדם פרטי רוצה להיות יוצר תוכן.

אך לפני שהמושג ‘יוצרי תוכן’ הפך לדומיננטי בחיינו, אסטרטגיית השיווק- “שיווק באמצעות תוכן” (Content Marketing) הפכה לפופולרית ומובילה. התורה על רגל אחת: עלינו ליצור תוכן בעל ערך, להפיץ אותו לקהל היעד שלנו ובהדרגה הקוראים/צופים/מאזינים יהפכו ללקוחות משלמים.

היום בעלי עסקים מבינים שתוכן הוא חלק בלתי נפרד במערך השיווק הדיגיטלי.

תוכן הוא כל פיסת ערך שאתם יוצרים ומפרסמים בנכסים הדיגיטליים השונים שלכם. קצת דוגמאות:

  • סרטוני וידאו קצרים.
  • תמונות ופוסטים ברשתות החברתיות.
  • מאמרים מפורטים מתחום ההתמחות שלכם.
  • מוצרים דיגיטליים כדוגמת קורסים.
  • פודקאסט.

גישת השיווק באמצעות תוכן יעילה לעסקים בעלי תקציבי שיווק נמוכים, אך היא דרושת ידע מקצועי רב. הגישה הזו יעילה בגלל שהיא עוזרת להשיג את המטרות הבאות ללא תקציב שיווק גבוה:

  • למצב את עצמכם כמומחים בתחומכם (אוטוריטה).
  • להגדיל את המעורבות ברשתות החברתיות.
  • לבנות מערכות יחסים וליצור אמון עם הגולשים.
  • לפשט מסרים מורכבים של מוצרים ו/או שירותים.
  • ליצור קהילה סביב האדם והעסק.

מה ההגדרה של טוב?

תוכן טוב צריך לעמוד בהגדרה שקבעתם. לפני תהליך היצירה וההפצה, חובה להגדיר את המטרות שלשמן הוא נוצר. ללא הצבת מטרות ויעדים אין שום סיבה לצאת להרפתקה הזו שקראת תוכן.

הפקת תוכן דורשת זמן, ידע וכן גם כסף. לצערי אני נתקל בהרבה מאוד עסקים שפשוט מייצרים תוכן (ובכמויות) כשאין שום יעד שמנחה אותם במסע.

עכשיו אפשר לדבר על מה הופך תוכן לטוב

רלוונטיות לקהל היעד

דמיינו שיש לי עמוד אינסטגרם עם 100 אלף עוקבים, התוכן שתמצאו שם עוסק בקולינריה ולייף סטייל. מה לדעתכם יקרה אם אעלה שם סרטון שאני משחק במחשב (גיימינג)?

נכון, זה לא יעניין אף אחד. גם אם הסרטון שלי משחק היה מופק בתקציב של 100,000 ₪ – הוא היה גרוע. מהסיבה הפשוטה שהוא לא רלוונטי לקהל שעוקב אחרי. אי אפשר ליצור תוכן ללא הגדרת קהל היעד וזה לא משנה אם זה אדם פרטי, עסק קטן או תאגיד.

טכניקה שיכולה לעזור לכם לדייק את התוכן היא לכתוב בין 3 ל-5 פרסונות (ת.ז) של הלקוחות האידיאלים שלכם. כך תוכלו לדמיין עבור מי אתם יוצרים את התוכן, באיזה שפה ובאיזה טון לדבר אליו 😊.

למשוך תשומת לב

כבר הסכמנו על זה שאנחנו חיים בעולם בהפרעה, נכון? כמות התכנים והרעש שקיימים ברשתות החברתיות ובכלל באינטרנט – לא נורמלית!

אחת לתקופה, יוצא מחקר חדש שמספר לנו שיש X שניות לתפוס את תשומת הלב של הגולש. בפעם האחרונה שבדקתי זה היה 3 שניות… בתכל’ס, צריך למשוך את תשומת הלב כמה שיותר מהר.

בכל פיסת תוכן נרצה להתחיל ב-“הוק”. ה-“הוק” הוא קטע קצר שיפתח את הסרטון, הפוסט או התמונה ובו נעשה “הכל” כדי לעורר עניין ולגרום לגולש להישאר איתנו.

לא צריך להיסחף… לפעמים מספיק שבשנייה הראשונה הגולשים יבינו מה הם ירוויחו / יקבלו מה תוכן שלנו. מה זה רווח? מידע, השראה, בידור, אסקפיזם וכו’.

לא לחרטט, תנו ערך אמיתי

לתת ערך משמעותי “בחינם” מפחיד לא מעט בעלי עסקים. אם אני מספק מידע בחינם, שאת חלקו ולפעמים את רובו אני מוכר בתשלום… למה שאנשים יקנו ממני?!

לפני כ-3 שנים עבדתי עם שחר: בעל עסק קטן שמלמד ילדים ומבוגרים החלקה על רולרבליידס. כל מהות העבודה שלו היא הדרכה. יחד יצרנו סרטוני הדרכה בהם הוא מלמד להחליק על רולרבליידס. מפחיד לא? למה שאותם לקוחות פוטנציאלים שצפו בהדרכה שבחינם יבואו להדרכה בתשלום?!

אז מסתבר שממש לא צריך לפחד- להפך! בזכות אותם סרטונים הגיעו יותר פניות. אותם סרטונים כבר מעל 3 שנים באוויר וזכו לעשרות אלפי צפיות. בזכותם שחר העסיק עוד 2 מדריכים נוספים.

אני בטוח שנתקלתם במדריכי “חארטה” כאלו שלא מחדשים, או יותר גרוע “מדריכים” שהם למעשה סרטוני מכירה. תנסו להיזכר איך הרגשתם. לתת ערך אמיתי, עמוק ומשמעותי יהפוך את התוכן שלכם לטוב וימיר גולשים ללקוחות.

בחזרה לשחר, בזכות סרטוני ההדרכה הגולשים למדו על יכולות ההדרכה של שחר, המקצועיות שלו והם למעשה כבר הכירו אותו. בזכות זה היה להם הרבה יותר קל לסגור עם שחר הדרכה.

תשאלו את עצמכם: אם אדם זר ברחוב יבקש מכם 100 שקל, תתנו לו? לא. אבל אם תכירו אותו מעט ותסמכו עליו הסיכוי גדל משמעותית.

אם אתם צריכים להפיק סרטוני תוכן, אני רוצה להזמין אתכם לקרוא על תהליך הפקת סרטונים איתי. כל סרטון שאני מפיק כולל ליווי אסטרטגי, בו ניצור יחד תוכנית עבודה שיווקית כדי להבטיח שהסרטונים יהיו אפקטיביים וממירים.

להניע לפעולה

עכשיו אתם יודעים- ללא מטרה, לא נוכל לקבוע האם התוכן טוב. בכל פיסת תוכן שיוצרים חשוב להניע לפעולה לעבר המטרה שהגדרנו. קצת דוגמאות למטרות:

  • להעלות את כמות העוקבים.
  • להגדיל את כמות התגובות ברשתות החברתיות.
  • להעביר גולשים מהרשתות החברתיות לאתר.
  • למכור.

הכל תלוי מטרה. אל תוותרו על הנעה לפעולה בכל פיסת תוכן שאתם הולכים לייצר מהיום 😊.

התמדה

טוב, זה כבר קטע יותר מנטלי. יצירת תוכן היא לא ריצת ספרינט, אלא מרתון. על מנת לעמוד ביעדים ולייצר תוכן טוב יותר, חובה להתמיד בתהליך. ההתמדה תעזור לכם להשתפר, לדייק את התוכן לקהל היעד ולהכיר אותו טוב יותר.

מה שווים החיים ללא התדמה?

יש כאן תהליך ברור

את המאמר כתבתי לפי השלבים בהם אני מגבש אסטרטגיית תוכן. כך תוכלו ליצור תוכן טוב יותר. אם אתם צריכים עזרה בתהליך גיבוש אסטרטגיית התוכן ושיווק בוידאו אתם מוזמנים להירשם לקורס חינם שלי: מבואו ליסודות השיווק בווידאו לעסקים.

לגזור ומיד לשמור:

  • הגדירו את המטרה שלשמה אתם יוצרים תוכן.
  • הגדירו מי קהל היעד שלכם.
  • תמשכו את תשומת ליבו בשניות הראשונה.
  • תנו לו ערך אמיתי- כזה שבסופו הוא יגיד: “וואו כמה הרווחתי”.
  • תתחילו להניע לפעולה לעבר המטרה שהגדרתם בתחילת הדרך.
  • פשוט להתמיד.

🎥 מעצים בעלי עסקים דרך שיווק בוידאו
🎙️ פודקאסט: על מה נדבר הפעם
🧠 מכור לסרטוני How To

שנדבר? מצפה להכיר

לחצו כאן עכשיו להתחלת שיחה