REC

ניוזלטר – איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

ניוזלטרים היו ועדיין בין הכלים החזקים ביותר עבורנו בעלי העסקים לשיווק, שמירה על קשר עם לקוחות ובניית קהילה (למרות שלעיתים מרגיש לנו שהכלי הזה מיושן אש). אחת הסיבות שאני אוהב לעבוד עם ניוזלטר בעסק זאת הסיבה שהוא מציע דרך עקבית ואישית לתת ערך, לחלוק מידע, תובנות ולקדם מכירות ומבצעים באופן שנוגע ומשפיע על הקהל. 

העניין שלא כל ניוזלטר מצליח להשיג את המטרות שלו – ההבדל בין ניוזלטר שנפתח, נקרא ומייצר השפעה לבין ניוזלטר שנשלח ישירות לסל המחזור הוא אסטרטגיה מוקפדת וביצוע עם נשמה. במדריך הזה, נבין מהם העקרונות ליצירת ניוזלטרים שאנשים לא רק שומרים, אלא באמת מחכים לקרוא, וכמובן נסקור את הכלים המומלצים שיעזרו לך לנהל ניוזלטר שיווקי קטלני 😜

אז מה זה ניוזלטר?

תודה ויקיפדיה 👇🏻

״נְיוּזְלֵטֶר (מאנגלית: Newsletter, נקרא גם אִגֶּרֶת מֵידָע, יְדִיעוֹן מְקֻוָּן או עלון חדשות) הוא פרסום קבוע המופץ בדרך כלל באמצעות מערכות דיוור אלקטרוני באופן קבוע אחת לתקופת זמן מסוימת, לרוב לקבוצה מוגדרת של אנשים או פילוח הרלוונטי למטרות הניוזלטר.

מסרי הניוזלטר מופצים באמצעות מערכת דיוור או תוכנה לדיוור של דואר אלקטרוני בכמויות גדולות (להבדיל מתוכנות כמו Outlook או Thunderbird). ניוזלטרים תופסים תאוצה בקרב משתמשי האינטרנט בכל העולם, מעבר למסרונים הכתובים…״

ואם תרשו לי לפשט: ניוזלטר הוא כלי תקשורת שמאפשר לנו כעסקים, ארגונים, וגם לאנשים פרטיים לשמור על קשר קבוע עם קהל היעד דרך שליחת מיילים תקופתיים. הניוזלטר יכול לכלול מגוון רחב של תוכן, החל מעדכונים וחדשות, דרך טיפים מקצועיים, ועד להצעות מיוחדות, סקירות שוק ותוכן בלעדי שאינו זמין בשום מקום אחר. 

מטרת הניוזלטר היא לבנות ולחזק את הקשר עם הלקוחות או המנויים, לספק להם ערך מוסף, להעלות מודעות ולקדם מכירות או פעילויות.הדיוור ויצירת הקשר האישי עם הקהל שלנו עוזר לנו להבין ולדעת טוב יותר מה מה הקהל רוצה לקבל מאיתנו וכך להתאים את ההצעות השיווקיות שלנו אליו.

״אני לא צריך ניוזלטר, יש לי אינסטגרם / פייסבוק / טיקטוק…״

את המשפט הזה סיפרתי לעצמי המון זמן בעסק, לצערי התעוררתי קצת מאוחר ופספסתי המון הזדמנויות שניוזלטר יודע לספק. המטרה שלי בכתיבת שורות אלו היא לחסוך לכם את המחשבה המוטעת שהייתה לי.

אז, מהי החשיבות של ניוזלטר?

שמירה על קשר עם הלקוח: 

ניוזלטר מאפשר לנו לשמור על קשר רציף עם הלקוחות והקהל שלנו. דרכו נוכל לעדכן אותם באופן קבוע על חידושים, מוצרים חדשים, מבצעים ועוד, מה שעוזר לנו ליצור הרבה יותר לקוחות חוזרים בעסק! 

בניגוד לרשתות החברתיות- הכלי הזה מאפשר לנו תקשורת דו-צדדית הרבה יותר אינטימית ואישית מה שגורם לחיבור עמוק יותר עם העסק. 

ערך מוסף: 

אם הרשתות החברתיות מאלצות אותנו להיות קצרים, ממוקדים ולדבר רק בוידיאו (אחת האהבות שלי!)… דרך הניוזלטר נוכל לתת ערך עמוק יותר, מקיף יותר באמצעות תוכן איכותי ורלוונטי, כגון טיפים, מדריכים, מאמרים מעמיקים ועוד. זה עוזר לקדם את האמינות והמומחיות שלנו כמותג.

קידום מכירות: 

אני תמיד אוהב לשאול את הלקוחות שלי שפועלים רק ברשתות החברתיות את השאלה הבאה: ״אם מחר בבוקר אתה צריך לייצר לידים מה אתה עושה?״

לרוב יש כאן שקט… קידום מכירות באינסטגרם או פייסבוק עובד מעולה עד ש… החשיפה נפגעת, האלגוריתם משתנה ונצטרך המון קהל כדי ליצור כמות עסקאות מספקת.

לעומת זאת, ניוזלטרים הם כלי שיווקי חזק שיכול לתמוך בקידום מכירות דרך הצגת מוצרים או שירותים חדשים, הצעות מיוחדות והנחות – באופן ישיר לקהל. אחוזי הפתיחה של ניוזלטר הם הרבה יותר גבוהים מאשר הרשתות החברתיות וזה כוח עצום!

להישאר בתודעה (הגברת מודעות למותג): 

״פתאום לקוחה נזכרה בי ויצרה קשר שהיא רוצה שוב טיפול״ – זאת המשמעות של להישאר בתודעה של אנשים. שליחת ניוזלטר באופן קבוע יכולה לעזור להגביר את המודעות וגם לזכור אותנו אצל הלקוחות והקהל שבדרך להיות לקוח שלנו.

מחקרים ואיסוף משוב:

אחד מהכלים השיווקיים שכל בעל עסק חייב (ואני לא אומר על הרבה דברים שחייב) זה לערוך מחקרים וסקרי קהל. למה? כי זאת הדרך הכי מדויקת וקלה לדעת מה אנשים רוצים מאיתנו ומהעסק שלנו.

דרך הניוזלטר, קל מאוד לאסוף משוב, לערוך סקרים מהלקוחות שלנו על מוצרים, שירותים והצעות, מה שיכול לעזור לנו לשפר ולהתאים את ההצעה לצרכים של הקהל.

מאיפה מתחילים? הבסיס 

כדי לנהל ניוזלטר נצטרך פלטפורמה שנוכל לדוור דרכה. בניגוד למיילים שאנחנו שולחים בג׳ימיל או הoutlook – כאן נצטרך מערכת שיודעת לשלוח מיילים בתפוצה רחבה ושעומדת בחוקי הספאם של מדינת ישראל.

כיום יש המון כלים ופתרונות טכנולוגים פשוטים, נגישים וזולים כמו מערכות בשם: רב מסר וסמוב בארץ, בחול יש את MailChimp ו-ActiveCampaign.

ההעדפה שלי היא סמוב. למה? היא בחינם ללא הגבלת זמן ל-100 הרשומים הראשונים אצלכם לדיוור, מאפשרת ליצור אוטומציות בקלות ללא צורך בידע קודם! והממשק סופר נוח ופשוט. מזמין אתכם להתנסות בה כאן

בלי רשומים אין רשימת תפוצה (גיוס רשומים!)

ניוזלטר חזק הוא ניוזלטר שיש בו רשומים, כלומר אנשים שהשאירו את הפרטים שלהם: שם, מייל במינימום ואפשר גם לאסוף טלפון.

כדי להגדיל את הרשימה מעבר למעגל הלקוחות הקיים בעסק נרצה לתת ערך ממש טוב לקהל שלנו. התמורה שהקהל ״ישלם״ עבור הערך שאנחנו הולכים לתת לו היא דרך ההרשמה לניוזלטר. הקהל נותן לנו את פרטי ההתקשרות שלו.

הצעת ערך בתמורה להרשמה לניוזלטר היא אחת מהטכניקות היעילות ביותר לגיוס מנויים חדשים. נרצה להציע משהו שיהיה מעניין או שימושי מאוד לקהל היעד שלנו, כדי שהם מעוניינים להשקיע את זמנם ולתת לנו את כתובת הדוא”ל שלהם. 

אני למשל יצרתי את המדריכים הבאים כדי להגדיל את רשימת התפוצה:

אספתי לכם כמה רעיונות שאתם יכולים ליישם:

דוח חינם

  • מדריכים או דוחות מעמיקים על נושאים שרלוונטיים לענף שבו אנחנו פועלים. לדוגמה, אם אנחנו מוכרים מוצרים לבריאות וכושר, נוכל להציע מדריך על “10 טיפים לשיפור הכושר הגופני בלי ציוד”.
  • תובנות וניתוחים של מגמות עכשוויות בתעשייה שבה אנו פועלים, שמספקים ערך מוסף ומבט חדש על נושאים ידועים.

הנחה

  • הצעות מיוחדות למנויים חדשים, כמו הנחה על הקנייה הראשונה או מבצעים בלעדיים. זה יכול לעודד הרשמה וגם לקדם מכירה (פופולרי באתרי סחר בעיקר)
  • גישה למבצעים והנחות עתידיות לפני כולם, מה שנותן למנויים הרגשה של בלעדיות וערך גבוה יותר.

גישה לתוכן בלעדי (מוצרי מתנה / וובינרים / סדנאות לייב)

  • וידאו, סדנאות או קורסים אונליין שלא זמינים לציבור הרחב וניתנים רק למנויי הניוזלטר (בדומה לקורסים שאני הראתי לכם שעשיתי)
  • אירועים מיוחדים שמנויי הניוזלטר יכולים להשתתף בהם, כמו וובינרים עם מומחים בתחום או פגישות קבוצתיות.

כדי להפוך את ההצעה למשכנעת עוד יותר, חשוב להבהיר במדויק מה הערך שהמנויים יקבלו ולהציג אותו באופן בולט ומושך על פני ההזמנה להרשמה. כך, לא רק שנגדיל את מספר המנויים שלנו, אלא גם נבטיח שהם אנשים שבאמת מעוניינים במה שיש לך להציע.

זה לא סטוץ זאת מערכת יחסים, שמירה על קשר דרך תוכן

אם גללתם אי פעם כמה דקות בכל רשת חברתית פופולרית כנראה שנתקלם בפרסומות עבור מוצר מתנה כלשהו (בדומה למה שדיברנו בסעיף מעלה!).

העניין הוא שהרבה בעלי עסקים שוכחים או לא מודעים לחלק שמגיע אחרי ההרשמה – שמירת מערכת יחסים או בשפה פשוטה – לדוור אחת לשבוע, שבועיים, חודש תוכן בעל ערך לקהל.

כשאדם נרשם לרשימת התפוצה שלנו מהמוצרי מתנה שלנו – המשימה שלנו להישאר בתודעה שלו ולתת לו ערך לאורך זמן. 

למה? כי בדר״כ מה שקורה זה שאנשים נרשמים לרשימת התפוצה > צופים במתנה שלנו > עובר חודש +++ > אנחנו מציעים להם לקנות מאיתנו שירות / מוצר > הם שכחו מי אנחנו.

עקביות והתמדה זה שם המשחק

מלמדים אותנו שצריך לפרסם 3 פוסטים בשבוע ברשתות (בעיני יותר מידי, אחד טוב בשבוע גם מספיק), ולהיות כל היום בסטורי… אז לעומת זאת במייל התדירותהרבה יותר אנושית.

מספיק שנדוור פעמיים בחודש או אפילו פעם אחת וזה מעולה! העקביות וההתמדה הן מרכיבים חיוניים להצלחת כל ניוזלטר, ולמעשה לכל תוכנית שיווקית או תקשורתית. למה? יש לי כמה תשובות טובות כאן >>

בניית ציפייה

כשאנחנו שולחים ניוזלטר בצורה עקבית, למשל, בכל יום שני בבוקר, המנויים שלנו מתחילים לצפות לקבל את התוכן שלנו. זו ציפייה שמשתלבת בשגרה שלהם ומעמיקה את החיבור שלהם אלינו. ככל שהניוזלטר שלנו יהיה יותר עקבי, כך יותר גבוה הסיכוי שהקהל ישים לב אליו וגם יקנו את ההצעות המכירתיות שנציע בו.

שיפור האמינות והמומחיות

ככל שנהיה יותר עקביים ובאיכות התוכן שלנו – הקהל יתפוס אותנו כאמינים ומומחים יותר בתחום שלנו. כשהרשומים לרשימת התפוצה שלנו מקבלים מאיתנו תוכן בעל ערך משמעותי עבורם ורלוונטי, הם מתחילים לסמוך עלינו ועל המידע שאנחנו מספקים, הם מתחילים להשתמש בו ואפילו לדבר עליו ולהעביר אותו.

כשההצעות המכירתיות והשיווקיות שלנו יגיעו – הם יהיו הרבה יותר חמים.

חיזוק הקשר עם הקהל

במדריך ציינתי כבר כמה פעמים שניוזלטר מאפשר ליצור דיאלוג עם הקהל. שליחת ניוזלטר באופן עקבי מאפשרת לנו לבנות ולחזק קשר עם המנויים על בסיס קבוע. התקשורת המתמשכת עוזרת להם להכיר אותנו, להתייעץ ולשאול אותנו שאלות, מה שמעמיק את הקשר ומקצר את הדרך שלהם לקנות מאיתנו.

איזה תוכן אפשר ומומלץ ליצור בניוזלטר

זאת השאלה שהיה לי הכי קשה לענות עליה במדריך הזה. בגלל שבחירת תוכן לניוזלטר תלויה במטרות השיווקיות של כל עסק, בתחום העסקי, ובאינטרסים של קהל היעד.

אבל לא יכולתי שלא לתת רעיונות וכיוונים, אז הנה כמה רעיונות לסוגי תוכן שאפשר לכלול בניוזלטר:

  1. עדכונים וחדשות מהעסק: 
  • מידע על מוצרים חדשים, שירותים, או פיצ’רים במוצר ספציפי שיצא בעסק.
  • עדכונים על שינויים בעסק, כמו מעבר למיקום חדש או שינוי בשעות הפעילות.
  1.  מאמרים מקצועיים ותובנות
  • פוסטים מהבלוג שנותנים ערך מוסף לקהל היעד (אפשר גם לכתוב מאמרים / מדריכים ישירות למייל).
  • טיפים מקצועיים, מדריכים, והדרכות בנושאים רלוונטיים.
  1. מבצעים והצעות מיוחדות
  • הנחות וקופונים בלעדיים למנויי הניוזלטר.
  • הזמנות למכירות פרטיות או אירועים מיוחדים כמו הדרכות לייב וכו׳
  1. סיפורי לקוחות וקייס סטאדי
  • סיפורים על איך המוצרים או השירותים שלך עזרו ללקוחות אחרים (חשוב שיהיה בסיפור ערך לקהל!).
  • מקרי לימוד שמדגימים את ההצלחה של לקוחות עם המוצר או השירות שלך וגם כאן לתת טיפים וערך מעשי לקהל שלנו.
  1. עדכוני תעשייה וניתוחים
  • סקירות שוק, ניתוחי מגמות וחדשות חמות מהתעשייה שלך.
  • שיתוף של מאמרים או תוכן מקצועי של גורמים אחרים שיכולים לעניין את קהל היעד שלך (אסור לפחד לשתף אחרים זה מראה על עוצמה)
  1. סרטונים או פוסטים מהרשתות החברתיות
  • העלנו פוסטים בעלי ערך לרשתות- אפשר לשתף ולהרחיב עליהם במייל גם.

בחירת התוכן צריכה להיות מותאמת לאסטרטגיה הכללית שלנו ולמטרות שהגדרנו לניוזלטר. 

ומה לגבי עיצוב הניוזלטר?

זאת אחת השאלות שאני עד היום מתלבט מה נכון או לא? ואם להיות כנה זה ממש תלוי מקרה. עניין עיצוב הניוזלטר זורק אותי לדילמה הבאה: ״אני רוצה שהקהל ירגיש שזאת פרסומת או לא?״

ברגע שהניוזלטר שלי אסקטרה מעוצב – הוא משדר ״זה עסק שמוכר לי״ וזאת לא בושה! אבל בעולם שבו אנחנו כבעלי עסקים הפנים של העסק ונגישים זה יכול להרחיק ולא לחבר.

הסגנון האישי שלי בניוזלטר הוא פשוט ונקי, כאילו קיבלתי מייל מאדם פרטי במייל – גיליתי שאצלי זה עובד הכי טוב שיש!

עיצוב נכון יכול להגביר את ההתעניינות, לשפר את חוויית הקריאה ולעודד פעולה מצד הקוראים. הנה כמה עקרונות בסיסיים לעיצוב ניוזלטר מוצלח:

1. ניקיון ופשטות

עיצוב נקי ופשוט הוא קריטי לשמירה על קריאות הניוזלטר. לא משנה אם לא נעצב בכלל או נבחר כן בעיצוב חשוב להימנע מעומס מידע ושימוש ביותר מדי סוגי גופנים או צבעים שונים. נרצה לבחור בפונטים ברורים ונגישים וננסה להגביל את הפלטה הצבעונית שלנו לכמה צבעים מזוהים עם העסק.

2. התאמה למכשירים ניידים

מספר האנשים שקוראים אימיילים במכשירים ניידים בלבד גדל מדי שנה. חשוב שהמערכת שנבחר לדוור דרכה תדע להתאים את העיצב והתוכן לצפייה בנייד, כך שהקוראים שלנו יוכלו להנות ממנו ללא קשיים, ללא תלות במכשיר שבו הם גולשים. בכל מערכת כמעט זאת אופציה דיפולטיבית, עם זאת חשוב רק לוודא שזה קיים.

3. שימוש בתמונות ואלמנטים ויזואליים

תמונות, אייקונים, ואינפוגרפיקות יכולים לשפר את העניין וההבנה בתוכן שלך. עם זאת נרצה לא להגזים ולהעמיס. חשוב גם לוודא שגודל התמונות מותאמות למהירות טעינה מהירה, כדי שלא להאט את תהליך הטעינה של הניוזלטר.

4. קריאות לפעולה ברורות (CTAs)

חשוב מאוד לכלול קריאות לפעולה (CTAs) בניוזלטר שלך. הן צריכות להיות בולטות וברורות, כך שהקוראים יוכלו להבין בקלות מה הצעד הבא שנרצה שהם יעשו. אם זה לרכוש מוצר, לקרוא מאמר או להירשם לאירוע, נוודא שה-CTA שלנו מובלט ונגיש.

5. שימוש בראשי פרקים ותתי-כותרות

ככלל, כל טקסט שנכתוב אי פעם חייב להיות מחולק. נרצה לחלק את תוכן הניוזלטר שלנו לסעיפים ברורים עם ראשי פרקים ותתי-כותרות. זה יסייע לקוראים לסרוק את התוכן בקלות ולמצוא את המידע שהם מחפשים.

עכשיו תורך

כנראה שאם הגעת עד לכאן, ממש בא לך על ניוזלטר.

חשוב לזכור שניוזלטרים ורשתות חברתיות מהווים שני עמודי תווך חשובים באסטרטגיה השיווקית של עסקים. כל אחד מהם משרת תפקיד ייחודי ומשלים את השני, ויחד הם יוצרים תיק תקשורתי רב עוצמה ואפקטיבי.

ניוזלטרים מאפשרים תקשורת ישירה ואישית עם הלקוחות או המנויים. הם מספקים פלטפורמה לשיתוף תוכן מעמיק, מבצעים ועדכונים על העסק שלך, תוך שמירה על עקביות ומקצועיות. השליטה בנראות ובתדירות של הניוזלטר מאפשרת לנו לבנות קשר עמוק יותר עם הקהל שלך, ולעודד נאמנות למותג.

מצד שני, רשתות חברתיות מספקות פלטפורמה דינמית ואינטראקטיבית, המאפשרת לנו ליצור קשר ישיר ולהגביר את המעורבות לקהל ובנוסף הנוכחות ברשתות חברתיות מאפשרת גם להגיע לקהלים חדשים ולהרחיב את המודעות למותג.

השילוב בין ניוזלטרים לבין רשתות חברתיות מאפשר לבנות אסטרטגיה שיווקית מקיפה ומשלימה. בעוד שהניוזלטר מספק עומק ומקום לתוכן מעמיק ואישי, הרשתות החברתיות מציעות את הקלילות והאינטראקטיביות שמחברות אותך לקהל שלך בזמן אמת. יחד, הם מסייעים לחזק את המותג שלנו, להגדיל את הנראות ולהגיע לקהלים חדשים ורלוונטים.

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

7

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

15

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

228

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

13

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

16

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

13

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

20

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין

646

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)