REC

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)

הסטורי הפך לכלי חשוב ביצירת חיבור עם הקהל בצורה אישית ומיידית יותר. עד כמה מידי? אינסטגרם מדווחת שבשנה האחרונה כמות ההודעות האישיות (שנוצרות הרבה פעמים מהסטורי) עלו באלפי אחוזים.

לפני שנדבר על העיצוב, חשוב לזכור שסטורי כשמו כן הוא – ׳סיפור׳ שנשען על היכולת שלנו לספר סיפור. במדריך שהכנתי לכם נראה איך מעצבים ויוצרים סטורי מוצלח החל מרמת העיצוב ועד התוכן והסטוריטלינג שלנו.

בואו נתחיל ממש מההתחלה

נכון, כנראה שכבר 99% מהאנשים בעולם יודעים לתפעל את האינסטגרם… עם זאת אני אוהב להיות יסודי וחשוב לי שנדבר לרגע על אינסטגרם ועל הפעולות שצריך לעשות כדי לפרסם סטורי עוד לפני שאנחנו מדברים על עיצוב ועריכה, איכות הסטורי, טיפים וטריקים שהם אש.

אז אינסטגרם היא רשת חברתית שעשתה טרנספורמציה ממקום שבו משתפים תמונו לפלטפורמת בידור חברתית. אם בעבר כל המהות של האפליקציה הייתה לשתף תמונות ואז גם סרטונים. היום הסיפור הוא אחר לגמרי!

אנחנו לא עוקבים אחרי יוצרים שמעלים תמונות יפות, אנחנו עוקבים אחרי אנשים שמעניינים אותנו והלב הוא התוכן.

בין אם אנחנו עצמאיים, בעלי עסקים או אנשים פרטיים שרוצים לדעת איך לעצב את הסטורי (התוכן שאנחנו מעלים) בצורה קצת יותר מקצועית או אם אנחנו בעלי עסקים שרוצים לייצר קהילה סביב התוכן שלנו – אנחנו צריכים לדעת איך לבנות את הסיפור שלנו.

מצרף כאן פרופילים של עמודים (כולל שלי) שיש להם היילייטס שאפשר ללמוד מהם איך לספר סיפור

כלים לעיצוב ובנייה של סטורי

לא צריך להיות גרפיקאי מדופלם בשביל להעלות סטורי. יותר מזה, דווקא עיצוב פשוט עם מסר חשוב יכול לפעמים למשוך יותר תשומת לב ולהעביר את הערך שלנו מאשר סטורי עם המון אלמנטים עיצוביים כמו: אפקטים מרובים, 50 אלף גוונים של צבעים ו-60 פונטים. 

Less is more

קודם כל, בתוך אינסטגרם עצמה יש המון כלים ואפשרויות לעיצובים שונים ומגוונים, כמו גם מדבקות, סקרים, שאלות ומסננים שיכולים לסייע לך לתקשר עם הקהל שלך.

הרשת והאינסטגרם מלאים במדריכים שמראים לנו רעיונות עיצוב מדליקים צרפתי לכאן פלילסיט מתעדכן עם רעיונות לעיצוב.

כלי נוסף הוא Canva: שמציעה תבניות, אלמנטים עיצוביים רבים מאוד (חלק מהמגוון סגור לחשבונות פרימיום בתשלום, היתר- בחינם). 

אחד מהדברים שאני הכי אוהב בקנבה היא העובדה שהם מציעים אינסוף תבניות קלות לשימוש שמאפשרות לנו פשוט ליצוק לבפנים את התכנים והרעיונות שלנו ולצאת בדקה ורבע עם עיצובים מדהימים 👇🏻

התבניות השונות לעיצוב סטורי בקנבה

אם המילה קנבה עושה לך זרמים בגוף ואין לך מושג מאיפה להתחיל… אני רוצה להזמין אתכם להיכנס לקורס החינמי שלי וללמוד איך לעצב בקנבה כמו מקצוענים (גם אם אין לכם חוש עיצוב)

בסדר עיצוב, אבל מה עם סיפור?

איפה נכנס הסטוריטלינג לתמונה? קודם כל, זו עובדה שאנשים אוהבים סיפורים. יש לנו נטייה טבעית להתחבר לנרטיבים, חוויות ורגשות. כשיש לך סיפור שמעניין את הקהל שלך, גדל הסיכוי למעורבות, צפיות, שיתופים ועיסוק בתוכן שלך.

מוזמנים לקרוא: מה זה סטוריטלינג? או יותר נכון לצפות בסרטונים שהכנתי לכם על הכלי המטורף הזה 😊

שלבים בבניית סטורי ותכלס העיצוב שלו

נושא

סיפור טוב מורכב ממסר אחד עיקרי.

תמיד נרצה לשאול את עצמנו על מה נדבר, זה יכול להיות: עקרון מוביל, רעיון, שאלה שעלתה, הפרכת מיתוס… הכוונה ל”פואנטה” שבה יעסוק הסטורי שלכם. אבל רק דבר אחד, אני מדגיש את זה כי קל לכולנו להתפזר למספר רב של נושאים בו זמנית מה שמקשה על המיקוד של הקהל.

כמובן חשוב שיהיה מדובר בנושא שיעניין את הקהל שלכם, שקשור לעבודה שלכם עם לקוחות, בין אם מדובר בלתת ערך, להעלות תהייה, הצצה אל מאחורי הקלעים  או שאלה או פשוט לשתף טיפ קטן או מסקנה שהגעתם אליה במהלך העבודה שלכם. 

תוכן

סטוריז טוב מגיע בשלשות… את המשפט הבא למדתי מהקולגה היקרה שלי נועה רוזין.

הרעיון שעומד מאחורי הוא נורא פשוט- סטורי דומה לעריכה של סרט ואם נהיה יותר ספציפיים, סטורי ממש דומה לסצנה קולנועית.

סצנה קולנועית מורכבת ממספר שוטים (שהם הסטוריז השונים שנעלה) ומכאן אנחנו מבינים שאם נרצה להעביר את התוכן שלנו בצורה מעניית – לא נשתמש בשוט אחד בלבד לסצנה אלא מינימום בשלוש.

נרצה לקחת בחשבון שכמות הצפיות והחשיפות יורד ככל שמתקדמים בשקופיות הסטורי- כלומר בשקופית הראשונה יהיו מקסימום צפיות, אחריה זה יכול רק לרדת- הכל תלוי במידת העניין בתוכן שלכם. 

כל שקופית צריכה למשוך את הצופה לשקופית הבאה- מבחינת רצון להמשיך להעמיק בסיפור ובתוכן (סצנה, זוכרים?). עדיף לא להפריז בכמות השקופיות בכדי לשמור על קשב ולהעביר את המסר לכמה שיותר צופים. 

חוויות

בחברת מטא מדגישים כל הזמן כמה שחשוב לשתף חוויות אנושיות- בעיקר חוויות אישיות שלנו, אבל גם אפשר חוויות של לקוחות. זה יוצר הזדהות, תחושה של אותנטיות וקירבה לקהל. 

שימוש בטקסט, תמונות וסרטונים

רצף סטורי טוב מורכב מכמה מדיות שונות: טקסים, תמונות וסרטונים. הרבה פעמים קל לנו ללכת רק לטקסט או רק לודיאו, אבל השילוב ביניהם יוצר עניין גבוהה יותר לקהל

אם מדובר ברעיון מאוד מופשט שאתם אפילו לא יודעים איך להתחיל להפוך אותו לתוכן ויזואלי, נרצה לחשוב מה התחושה שהמסר שלנו אמור להעביר לצופה.

למשל מסר שקשור לרוגע ושלווה- נרצה לשלב תמונה שמשרה רוגע כמו שמיים, טבע.. תעלו לכם אסוציאציות של התחושות שאתם מעבירים ותביאו ויזואליות שתומכות בזה. 

למטיבי לכת, אפשר אפילו לשלב מוזיקה, אנימציות ולהשתמש בפיצ׳רים השונים של הסטורי.

לנצל את כל הפיצ׳רים (להעלות מעורבות)

אחד מסימני ההיכר של הסטורי הוא הפיצ׳רים השונים שקיימים בה:

  • שאלונים
  • סקרים
  • Gifים
  • מוזיקה 

ועוד אלמנטים ויזואלים, אבל לא פחות חשוב אלמנטים שיוצרים מעורבות. במסגרת התקשורת שלנו עם הקהל, אני מציע להשתמש בכל פיצ׳ר שמאפשר לאנשים ליצור איתנו אינטראקציה בצורה קלה כמו סקרים, שאלונים וחידות שיתכתבו עם התוכן שלנו.

עיצוב מוקפד או פשוט

עבורי עיצוב מוקפד ישר שולח אותי בתת מודע לפרסומת. האני מאמין שלי לשמור על הדברים פשוטים אך אסתטיים. מה זה אומר? לבחור לעצמנו סוג פונט קבוע בעיצוב, צבעים אחידים וזהו.

יש עמודי אינסטגרם שגם אם אני גולל ב1 בלילה, בעייפות ובחוסר קשב- אני אזהה שמדובר בעמוד הספציפי או בעסק הספציפי, האלמנטים שציינתי עוזרים לנו לזהות את זה.

מתיאוריה לפרקטיקה

אז קראתם כאן על המון נושאים שקשורים לסטורי, אינסטגרם ובכללי דברים שקשורים לעולמות התוכן אבל גם אני וגם אתם יודעים את זה – אי אפשר ללמוד הכל ממאמר אחד באינטרנט…


בדיוק בשביל זה סידרתי לכם במרוכז קורסים דיגיטליים מצולמים (שרובם בחינם!) שיעזרו לכם לקחת את כל המידע הזה ולהפוך אותו למעשי.

  1. קורס יצירת תוכן וידאו
  2. קורס עמידה מול מצלמה
  3. קורס עריכת סרטונים ב-InShot

השורה התחתונה

תמיד נרצה להתרכז בתוכן ובמסר העיקרי, אח”כ לבנות את השלד של הסיפור. שלד הסיפור שלנו תמיד יורכב ממינימום שלוש סטוריז (שקפים) כשנרצה לשחק עם תמונות, טקסטים וסרטונים.

ומכאן, נרצה לשאול את עצמנו איך באמצעות הפיצ׳רים השונים נהפוך את הסטורי שלנו לכזה שיוצר מעורבות גבוהה יותר עם הקהל. (רמז: סקרים)

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

7

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

15

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

228

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

13

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

16

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

13

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

20

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין

646

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)