נעים מאוד, אני יובל ואני מעצים עסקים קטנים - דרך שיווק ויצירת תוכן בוידאו

שרתתי כמתעד מבצעי בדובר צה”ל, הקמתי חברת הפקה בסגנון One-Stop-Shop ועבדתי עם ארגונים וחברות גדולות במשק. יזמתי, יצרתי ושיווקתי ערוצי תוכן שזכו לעשרות אלפי רשומים ומיליוני צפיות, פרסמתי וקידמתי עסקים בדיגיטל והיום – אני מייעץ ומלווה עסקים קטנים.

וידאו הפך לכלי חשוב ומשמעותי בשיווק הדיגיטלי של כל עסק, ואחרי הרבה שנים בתחום הבנתי שסרטונים חייבים להיות מחוברים לתוכנית השיווק ולהיות מותאמים במסרים לקהל היעד. 

יצירת תוכן בוידאו באופן נכון תעביר את המסרים השיווקיים בצורה אפקטיבית יותר משאר האמצעים שעומדים לרשותנו. הגירוי הוויזואלי והקולי שוידאו מדויק יוצר אצל הצופה, מאפשר לערכים של העסק לחלחל עמוק יותר ולהישאר שם לאורך זמן.

לאורך הדרך, בניתי לעצמי ידע וניסיון נדירים ממגוון רחב של תחומים: שיווק דיגיטלי, תוכן, דיגיטל, סושיאל, עיצוב והתנהגות צרכנים. את כל זה אני מביא לכאן במגוון פשוט של דרכים.

אז איך הכל התחיל? גלילה קטנה למטה.

יובל מרום

הכל מתחיל בחוסר עניין

2009

השנה היא 2009 אני בכיתה ט’, הקשר בין לימודים ואלי הוא מקרי לחלוטין. הגיע הרגע בו חייב לבחור מגמה, היה לי ברור שמגמות ה”חכמים” לא בשבילי – מצד שני כיתות “פשוטות” מידי לא היו לאגו שלי דאז.

שאלתי את עצמי: איפה אני יכול ליהנות? תקשורת! יאללה אני אלך לשם. בראייה לאחור זו ההחלטה החשובה בחיי. כאן מצאתי את הלב והתשוקה שלי: שיווק באמצעות תוכן וידאו.

לא מתקבל לדובר צה"ל

2011

אני זוכר את השיעור קולנוע בכיתה י”א אליו הגיעו נציגי דובר צה”ל שסיפרו לנו על יחידת ההסרטה. עם סיום השיעור רצתי למורה ושאלתי אותו איך אני יכול להתמיין לשם.

כמו שכבר הבנתם מהכותרת- לא התקבלתי, פערי ידע היו עצומים. לא הייתי מוכן לוותר על החלום. גיליתי שיש מסלול לימודים שיכול לאפשר לי להתמיין שוב – לימודי הנדסאי מערכות טלוויזיה וקולנוע. הכל כדי להגיע ליחידת ההסרטה של דובר צה”ל.

ממשיך לרוץ

מגלה שאני יודע ללמוד לבד

2012-2013

מחולון הקטנה, הגעתי לעיר הגדולה: גבעתיים. נרשמתי ללימודים עם המון חששות, כשהחשש העיקרי היה: “מי אמר שיקבלו אותי בכלל לדובר צה”ל?”.

הבנתי שיש עקרונות ואם אני אעבוד על-פיהם אני אגדיל את הסיכויים שלי להתקבל. הבטחתי לעצמי בחודש הראשון ללימודים שאין סיכוי שאני לא מתקבל! התחלתי להתעניין, לקרוא, לחקור ולהתנסות בתחומים חדשים הרבה מעבר לשעות הלימודים.

פתאום גיליתי שאני אוטודידקט! (יודע ללמוד לבד). בדרך צילמתי את הקליפ הכי ויראלי שיצא בישראל (התיאבון והתשוקה ליצירה נפתחו!)

נשק ביד אחת ומצלמה וביד השנייה – דובר צה"ל בכל זאת

2013-2016

לא אשכח בחיים את מסדר הדמעות בגולני (כן… גולני). התגייסתי ליחידה חדשה של דובר צה”ל שנקראת תיעוד מבצעי. החיילים עושים טירונות בגולני ובשירות הסדיר מצטרפים לתרגילים ומבצעים כדי לצלם ולערוך מהשטח.

השתתפתי כצלם-לוחם במבצע “שובו אחים” וב-“צוק איתן” יחד עם גדס”ר נח”ל. נלחמתי, צילמתי, ערכתי והפצתי חומרי הסברה 20 שעות ביום בצורה אינטנסיבית למשך כל המבצע.

הכוח שנלחמתי איתו בעזה שכח אותי לבד בשטח פתוח באמצע מבצע “צוק איתן”. עד היום אני לא יודע להאריך כמה זמן הייתי שם, זה פשוט הרגיש כמו נצח. את החוויה הזו לקחתי למקום הגבוה ביותר שיכולתי – העצמה אישית וחוסן מנטלי שכל כך חשובים בעולם עסקי ועצמאי.

תיעדתי וסיפרתי את הסיפור של מבצע “שובו אחים” ו-“צוק איתן”. הסיפורים הוויזואליים שלי זכו לראות אור בכלי התקשורת בארץ ובעולם. המסע המטורף שעברתי בצבא משרת אותי עד היום.

כצלם לוחם הצטרפתי באופן קבוע ליחדות חדשות לבד, בסיטואציות הקיצוניות שחוויתי היכולת שלי ליצור חיבור עם אנשים, לזהות סיטואציות מורכבות ולהתאים את עצמי כמה שיותר לסיטואציה הגיעו לרמות גבוהות מאוד שעוזרות לי עד היום בעבודת הליווי והייעוץ.

להתאים את עצמי מהר לסיטואציה של בעל/ת העסק, לעבוד תחת עומסים ובעיקר ליצור חיבור אישי, עמוק ואמיתי לאנשים שאיתם אני עובד.

יובל מרום במהלך מבצע צוק איתן
במהלך הלחימה במבצע צוק איתן. וסט עם מצלמה ונשק בידיים.
הסיפור שלי ממבצע "צוק איתן"

One-Man-Show: עוזר לעסקים לגדול דרך וידאו שיווקי

2016-2018
עם השחרור מהצבא, החלטתי להמשיך עם עולם התוכן והתקשורת. הקמתי עסק בשם בריף, בו סיפקתי שירותי one-man-show ליצירת סרטונים שיווקיים בדיגיטל. יצרתי מאות סרטים, פיצחתי רעיונות קריאטיביים לערוצי הדיגיטל השונים של חברות ותאגידים מהגדולים בארץ.

יוזם ערוצי תוכן

2017-2020

ב-2017 זיהיתי מגמה חדשה בעולם – יוטיוב. ערוץ תוכן שיווקי עם פוטנציאל אדיר.

כחלק מיצר הסקרנות והרצון שלי להתפתח הקמתי ערוץ יוטיוב בשם “קול-די”. למדתי איך עובדים בפלטפורמה הזו מ-א’ ועד ת’. כחלק מהמיזם יצרתי סרט שהגיע לסרטונים החמים (מקום 1) ועד היום צפו בו 820,000 אנשים עם מעל 16 אלף ליקיים.

אחרי שלמדתי והרגשתי שאני שולט במדיה החדשה, שילבתי כוחות עם המגישה ועיתונאית האוכל נועה רוזין. יחד הקמנו מגזין אוכל ביוטיוב. הגענו למעל 30 אלף עוקבים ומעל 8 מיליון צפיות לתכני המגזין.

תפקידי בכוח היה שיווק הערוץ וקידומו בדיגיטל. המגזין יצר תוכן, נהנה משיתופי פעולה מסחריים והביא לחשיפה ומעורבות גבוהים לנועה רוזין.

דרך השיווק, התוכן והוידאו נועה ביססה את עצמה כאוטוריטה בתחום באופן מהיר הרבה יותר מכל אמצעי אחר בו היא פעלה.

אסטרטגית תוכן בוידאו לקמפיין בחירות

2019

במועד בחירות סבב א’ הובלתי את כל קמפיין הוידאו של תנועת ‘זהות’. פיצוח פורמטים, מסרים, דיגיטל, בימוי, כתיבה והפקה אלו היו תחומי האחריות שלי. בסוף הבחירות הקמפיין זכה במקום ראשון במדד הקמפיינים של מאקו.

הצלחנו לעשות את הבלתי יאמן בזכות הוידאו. בעזרתו בלי תקציבי ענק הגענו לחשיפה אורגנית בסושיאל של מיליוני צפיות ולקבל “פולו-אפים” בתקשורת שפרצו את גבולות הדיגיטל.

זה הפך לברור מתמיד: כשיוצרים וידאו באופן נכון הוא מעביר את המסרים השיווקיים בצורה אפקטיבית יותר משאר האמצעים שעומדים לרשותנו.

חיבור העולם הישן לעולם הדיגיטל והשיווק

2019-2020

אחרי עבודה מגוונת בעולמות השיווק באמצעות תוכן, פנו אלי מערוץ פודי כדי שאעזור להם לפרוץ את תקרת הזכוכית מעולם הטלוויזיה הישן אל עולם הדיגיטל הדינמי והצעיר.

הכל התחיל מפגישה אחת עם קרין גורן, שאחריה יצרנו יחד קורס דיגיטלי לאפייה. לאור ההצלחה בפרויקט ביימתי וערכתי תוכן בתוכנית הטלוויזיה שלה “סודות מתוקים”, כתבתי פורמטים לרצועת השידור של פודי וייעצתי להם בנושא שיווק דיגטלי בוידאו.

פתאום הבנתי הצלחתי לבנות לעצמי ידע וניסיון נדירים מעולמות השיווק, תוכן, דיגיטל, סושיאל והתנהגות צרכנים. זה השלב שהבנתי שאני אוהב את עולם העסקים הקטנים! למה? בגלל האנשים שאני יכול להעצים עם הידע שצברתי.

והיום אני כאן כדי לייעץ, ללוות וללמד איך ליצור וידאו ולשווק באמצעותו.

לאורך הדרך, בניתי לעצמי ידע וניסיון נדירים ממגוון רחב של תחומים: שיווק דיגיטלי, תוכן, דיגיטל, סושיאל, עיצוב והתנהגות צרכנים. 

את כל זה אני מביא לכאן במגוון פשוט של דרכים: מגזין מקצועי, שירותי ליווי וייעוץ, קורסים, הפקת סרטונים ופודקאסט עם ים של ערך.

חשוב לי להיות נגיש תרגישו בנוח ליצור איתי קשר דרך האתר, בווטסאפ, במייל ([email protected]) או לצלצל אלי.

רציתי להגיד לכם תודה על הזמן שהקדשתם בקריאת המידע שבדף. 

מחכה לשמוע מכם בקרוב!

לקורס מתנה שלי