REC

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

להעלות עוקבים באינסטגרם היא משימה שדורשת מומחיות, ידע, ותובנות עמוקות שבאים לידי ביטוי בפעולות הבאות:

  1. יצירת תוכן משכנע ומעניין – כדי שהקהל יתחבר, יקבל ערך וירצה לעקוב אחרינו.
  2. הבנה עמוקה של קהל היעד – כשאנחנו יודעים אל מי אנחנו מדברים נוכל לתת לו תוכן שיגרום לו לרצות לקבל עוד מאיתנו.
  3. שימוש נכון ברילס וסטוריז – דרכם ניתן ליצור קשר חזק עם הקהל וליצור אינטראקציה שמעלה עוקבים. 
  4. שילוב של קידום אורגני ופרסום ממומן – שמגדילים את החשיפה ומביאים לגידול במספר העוקבים תוך כדי בניית קהל מעורב ונאמן

עכשיו הגיע הזמן לצלול לפרטים ולהבין איך לעשות את זה הלכה למעשה 👇🏻

תשובה חד משמעית לא תמצאו כאן

על השאלה ״איך מעלים עוקבים באינסטגרם?״ אין תשובה מוחלטת, מכוון שלא לכל אדם ולא לכל תחום הכל יעבוד… אפילו מה שיעבוד לי למשל כמאמן מנטלי לא יעבוד לאמן מנטלי אחר…. 

אז רגע, למה כתבתי כזה מדריך?

  1. יש עקרונות שיעזרו לנו להגדיל את העוקבים – האם הם יעבוד תמיד? לא. האם הם מתאימים לכולם? גם לא.
  2. להעלות עוקבים שווה ערך ללדעת מה מעניין ומה מושך תשומת לב… ועל זה נדבר כאן!

אינסטגרם הפכה לאחת מהפלטפורמות המרכזיות לכל מי שמעוניין לבנות נוכחות אונליין חזקה. אבל, עם מיליארדים של משתמשים פעילים, איך באמת מצליחים לבלוט מההמון ולמשוך קהל עוקבים מחובר ומעורב? התשובה לא פשוטה כמו שכבר ציינתי, אך עם הטקטיקות והאסטרטגיות הנכונות, ניתן להגדיל את מספר העוקבים.

מטרת המדריך לתת לכם כלים ועקרונות שיעזרו לכם לעשות את זה; איך להשתמש באינסטגרם לטובתך – החל מהבנת קהל היעד שלך, דרך יצירת תוכן משכנע ועד לטיפים ליצירת כריזמה דיגיטלית שאין לה שני. 

ניכנס גם לפרטים טכניים כמו כתיבת ביו מסקרן ומושך תשומת לב, שימוש בהיילייטס ובחירת תמונת פרופיל. בסיום המאמר, נדע איך להגביר את ההשפעה דרך שיתופי פעולה וקידום פוסטים.

המטרה שלנו: לבנות קהל עוקבים איכותי שילווה אותנו לאורך זמן באינסטגרם.

אל מי אנחנו מדברים: הבנת הקהל

בברשותכם בואו נדלג על המובן מאליו: ״גיל, מגדר, סוציו-אקונומי״ ועוד כל מיני דברים שלא באמת יעזרו לנו ליצור תוכן שיגדיל את כמות האנשים שירצו לעקוב אחרינו, כלומר – עוקבים.

להבין את הקהל זה לא רק עניין של דמוגרפיה כמו גיל או מיקום גיאוגרפי; זה בעיקר עניין של לגלות את הרגשות, הרצונות, הכאבים והתחושות של העוקבים שלך

ברגע שנבין לעומק את הנקודות האלו, נוכל ליצור קשר חזק יותר עם הקהל ולהבטיח שהתוכן שלנו יגיע ישירות ללבם (מה שיגרום להם גם לפעול: ליקיים, תגובות וכמובן לעקוב אחרינו)

סופר טיפ: אחת הדרכים הטובות ביותר להבין את הרגשות והצרכים של הקהל היא לערוך סקרים בקרב לקוחות ועוקבים קיימים. נרצה לשאולאותם סדרה של שאלות שיעזרו לנו לזהות מה מעניין אותם. 

למשל שאלות כמו:

  • למה הגעת אלי ומה חיפשת?
  • מה היה חסר לך / מה הפריע לך לפני שהגעת אלי?
  • מה ציפית לקבל ממני ומה קיבלת בפועל?
  • איך החיים שלך השתנו אחרי שעבדנו ביחד

תוצאות הסקר הן המתנה הכי טובה שנוכל לקבל, נבין ישירות מהקהל – מה גרם לו להתאהב בנו ולרצות לעבוד איתו. זה יעזור לנו לא רק ביצירת תוכן, אלא גם בפיתוח מוצרים ושירותים שמתייחסים לכאבים האמיתיים של הלקוחות, מה שיעזור לנו להשיג עוקבים חדשים שעדיין לא מכירים אותך.

תוכן איכותי ומקורי… אבל מה זה אומר?

יצירת תוכן איכותי ומקורי היא כרטיס הביקור שלנו באינסטגרם. תוכן שמדבר ישירות אל לב הקהל ובולט בתוך רעש רקעי יכול להבטיח שישימו לב אלינו ויקצו לעקוב אחרינו.

לתוכן מקורי יש את היכולת לבנות קשר חזק ואמיתי עם העוקבים, ולעודד אינטראקציה שתקדם את העמוד שלנו באינסגרם. רק שלא נתבלבל: אין קשר בין סוג הפוסט… סרטונים קצרים, תמונות עם טקסט מעוררי השראה, ועד גרפיקה מורכבת או עיצובים יצירתיים שמשדרים את ערכי המותג -זה הכלי.

המפתח ליצירת תוכן שמעורר עניין הוא להבין את הערכים והאמונות של הקהל שלנו ולשלב אותם בכל פרסום. חשוב להציג את המותג באור אותנטי ומקורי, כך שהקהל ירגיש קשר עמוק ואמיתי עם המותג. לא לפחד לנסות ולהתנסות בפורמטים חדשים ולגוון בתוכנים שאתה מציע, כדי למצוא את מה שהכי מדבר לקהל שלך.

אחת הדרכים שאני אוהב לעשות את זה – היא להשתמש בשאלות ובמילים המדויקות של הלקוחות שלי. למה? כי אם הם השתמשו בדיוק במילים האלו – יש עוד המון לקוחות אחרים שגם ישתמשו בהם!

ברגע שאדם שומע את המחשבות שלו – האנטות שלו נדלקות ותשומת הלב שלו איתנו.

ההזדמנויות של הרילס והסטורי

השימוש ב-Reels ובסטורי פתח אפשרויות חדשות לשיווק והעלאת הנוכחות שלנו באינסטגרם.

הרילס מאפשרים לנו לפרסם סרטונים שזוכים לתפוצה רחבה וגדולה יותר מאשר פוסטים. הרילס מע ולים כדי לקבל תשומת לב מהירה ולהגדיל את ההשפעה שלנו בקרב קהלים חדשים. היתרון של Reels הוא ביכולת ליצור תוכן חזותי, דינמי ומעניין שמעביר מסרים במהירות ובקלות. זהו כלי מושלם להדגמת שימוש במוצר, להסביר על תהליכים או אפילו לשתף סיפורים מאחורי הקלעים שמציגים את האופי האנושי והיומיומי של העסק.

מאידך, הסטורי- מציע דרך מעולה לשמור על קשר יומיומי עם העוקבים. סטוריז הם זמניים ונעלמים לאחר 24 שעות, מה שיוצר תחושת דחיפות ומעודד את העוקבים להגיב ולהשתתף בפעילות. זהו מקום מצוין לשידור חי, שאלות ותשובות, סקרים או הצגת נתונים חדשים ומבצעים מיוחדים. השימוש בפיצ’ר הזה מאפשר למותגים לבנות קהילה מעורבת ולקיים אינטראקציה ישירה ואישית עם העוקבים, מה שמגביר את הנאמנות למותג.

דבר נוסף שחשוב לי להגיד על סטורי ב-2024: הקהל רוצה יחס אישי ואינטרקציות. סטורי מאפשר לנו לעשות את זה נפלא ואינסטגרם מתגמלת אותנו בעבור האינטרקאקציות האלו יותר. ברגע שאנחנו יוצרים יותר שיחות ומקבלים יותר הודעות – נראה השפעה עקיפה על כל המעורבות בעמוד שלנו.

חשוב להתעדכן בטרנדים ובתכנים שהולכים ומשתנים ב-Reels וב-Stories, כדי להבטיח שהתוכן שלך רלוונטי, עדכני ומתאים לקהל שלך… עם זאת – חשוב לזכור לדבר ללב של הקהל שלנו.

יצירת אינטראקציה עם הקהל

יצירת אינטראקציה עם הקהל היא סוג של נשק סודי בכל מה שקשור למעורבות וחשיפה גדולה יותר. למה? מכוון שככל שיש יותר אינטראקציות כך האלגוריתם מקדם אותנו הרבה יותר.

עכשיו תרשו לי להרחיב בבקשה… יש 2 סוגי אינטראקציה באינסגרם:

  1. גלויה: לייקים, תגובות, שיתופים
  2. סמויה: הודעות, שמירות, זמן צפייה

אם בעבר היינו מסתכלים רק על המעורבות הגלויה, היום אינטסגרם נותנת משקל לסמויה! למה? מכוון שההתנהגות שלנו השתנתנה, אנחנו פחות נותים להגיב ולשתף ולכן זה לא מדד מספיק איכותי כדי לדעת מה איכות התוכן.

אז מה אנחנו יכולים לעשות? 

להפסיק להסתכל על טיריקם זולים של אלגוריתמים… ולהתחיל להבין איך להניע אנשים.

כבני אדם אינטראקציה עוזרת לנו לחזק קשרים. בעולם האינסטגרם אינטראקציה עוזרת לנו לבנות את הקשר עם העוקבים הקיימים (וגם חדשים), מה שמעלה את הסיכויים שהם ישתפו את התוכן שלנו עם אחרים > מה שיכול להביא להגדלת הקהל שלך. 

אחת הדרכים להגביר אינטראקציה היא דרך הפעלת שאלות ותשובות בסטורי. זה מאפשר לנו לגלות מה באמת מעניין את העוקבים שלנו ולהגיב לשאלות שלהם בצורה אישית. כמו כן, שימוש בסקרים ובהצבעות ב-Stories יכול לעורר מעורבות ולתת לעוקבים תחושה שהם חלק מהתהליך הקריאטיבי שלנו. 

פעילויות אינטראקטיביות אלו גם מספקות נתונים יקרי ערך אודות ההעדפות והתגובות של הקהל שלך, מה שיכול להוביל לשיפורים והתאמות באסטרטגיית התוכן שלנו.

בנוסף, חשוב להגיב תמיד לתגובות ולהודעות מהקהל שלנו (מי אנחנו בלי זה?!). התגובה המהירה והאישית מציגה אותנו כקשובים ומעורבים- מה שבונה נאמנות ואמון בקרב העוקבים. חשוב לזכור, ככל שהקהל שלנו מרגיש קרוב יותר, כך גדל הסיכוי שהוא ירצה לשתף ולקדם את התוכן שלנו באופן אורגני.

הרבה פעמים קל לנו להתעסק בצמיחה ולא בשימור.

יותר כיף, מעניין ומפתה לדבר על איך להגיע לעוקבים חדשים… אבל מה שקורה שאנחנו זונחים את הקיימים ודווקא ליצור תוכן שמשמר ודואג לעוקבים הקיימים יכול להביא אלינו יותר קהל חדש. למה? מכוון שאם יצרנו עבורו משהו בעל ערך – הוא ישתף את זה יותר! למעשה אנחנו עסוקים בהפוך עוקבים לשגרירים.

בואו נדבר על בוסט פוסט (Boost Post)

בעולם התחרותי של אינסטגרם, שילוב של קידום אורגני ופרסום ממומן יכול להגדיל את החשיפה וההשפעה שלנו באופן משמעותי. 

אם בעבר החשיפה לקהילים חדשים ברילס (סרטונים) הייתה מטורפת, היום זה כבר לא ככה. בגלל שהכמות סרטונים שעולה היא מטורפת!

קידום אורגני מתמקד ביצירת תוכן איכותי ומעניין שישכנע את העוקבים להגיב, לשתף ולהגביר את התחושה של קהילה. מצד שני, פרסום ממומן מאפשר לנו להגיע לקהלים חדשים שעשויים להיות מעוניינים במה שיש לך להציע וטרם הכירו אותנו.

הפרסום הממומן מציע דרך ישירה ומהירה להגדיל חשיפה בקרב קהלי יעד ספציפיים. על ידי ניתוח נתונים דמוגרפיים והתנהגותיים, אינסטגרם מאפשר לך לכוון את הפרסומות שלך לאנשים שסביר להניח שיתעניינו במוצר או שירות שלך. זה יכול לכלול קמפיינים להגדלת חשיפה, ליצירת מעורבות, או להגברת מכירות, כאשר כל אחד מהם מותאם אישית למטרות השונות של העסק.

השילוב של קידום אורגני וממומן יכול ליצור סינרגיה שמקדמת אותנו בצורה חזקה וממוקדת. זה מאפשר לנו לבנות קהילה מעורבת תוך כדי הגעה לאנשים חדשים שעדיין לא מכירים אותנו. כאשר מנהלים את שני סוגי הקידום בהרמוניה, ניתן להגביר את הנראות וההשפעה של העסק באינסטגרם באופן יעיל ומשתלם.

אם בא לכם להרחיב על זה באופן משמעותי יש לי קורס יצירת תוכן שמדבר בדיוק על זה!

פרקטיקה קצרה על ממומן >>

אם עוד לא עשיתם בעבר קידום ממומן, אני יודע שזה יכול להישמע כמו סינית… חשוב לי לפשט ולהוציא אתכם עם כלי סופר פרקטי שיגרום לכם לראות תוצאות מידיות: יותר עוקבים בעינסטגרם.

בשנים האחרונות הכפתור ‘Boost Post’, הכחול הזה לצד הפוסטים שלנו – הפך לכלי פסיכי מרוב שהוא יעיל.

כמה דברים שחשוב לדעת עליו:

  1. הוא מעולה לקידום תוכן ולא פרסום שיביא לנו לידים / מכירות
  2. צריך לתת לאינסטגרם את הקרדיט שהיא יודעת מה היא עושה

בעבר אם הייתם מדברים עם אנשי קידום ממומן היו מספרים לכם שאסור לגעת בכפתור הזה… אממה, היום היכולת של אינסטגרם לדעת למצוא את הקהל המדויק לנו על סמך התוכן באופן אוטומטי – הפך למרשים מאוד.

בעבודה עם לקוחות ההמלצה שלי היא כזאת:

כל פוסט שנעלה נקדם למשך 5 ימים על תקציב מינימאלי של 10-30 שקלים ליום (כדי שהמערכת תלמדו תמצא את הקהל האידיאלי ביותר).

נרצה ליצור קמפיין שמטרתו ׳ביקורים בפרופיל׳ (כדי שכמה שיותר אנשים יחשפו לעמוד וירצו לעקוב אחרינו).

ובבחירת הקהל: אוטומטי! נרצה לתת לאינסטגרם לעשות את הקסם שלה.

איך נדע שהקמפיין טוב? 

הכי פשוט שיש… נמתים 24 שעות ונראה מה העלות לביקור בפרופיל בתוך ה-Insgihts.

אם אנחנו מתחת לשקל אנחנו מעולים!

זהו! זאת התורה על רגל אחת, בכל מה שקשור לקידום תוכן ממומן.

*מזכיר שאני מדבר כאן על תוכן איכותי שמטרתו לתת ערך בלבד ולא למכור!

התור שלך להעלות את העקובים באינסטגרם

במדריך סקרתי אסטרטגיות וטקטיקות מרכזיות להגדלת מספר העוקבים באינסטגרם עבור בעלי עסקים. דיברנו על החשיבות ההבנה העמוקה של הקהל, ביצירת תוכן איכותי ומקורי שמדבר ישירות ללב ולרגשות של העוקבים, וכיצד לנצל את הפוטנציאל העצום של Reels ו-Stories לשימור קשר יומיומי והגברת האינטראקציה. 

וקינחנו בחשיבות של שילוב בין קידום אורגני לפרסום ממומן כדי להגדיל חשיפה ולהגיע לקהלים חדשים.

כדי להצליח באינסטגרם, חשוב להתמקד באיכות ולא רק בכמות. הקפדה על תוכן מעולה, תוך שמירה על אופי ייחודי ואותנטי, יכולה להבטיח שהעוקבים שלך לא רק יגדלו במספר אלא גם יהפכו לקהל מעורב ונאמן. 

המעורבות והאינטראקציה של העוקבים עם המותג שלנו הן שמניעות את הצמיחה וההצלחה ברשתות החברתיות.

חשוב לזכור לבדוק ולנתח את התוצאות של הפעילויות שלנו באופן קבוע, להתאים מחדש אסטרטגיות ולהמשיך לחדש כדי לשמור על רלוונטיות ונראות בפלטפורמה המתפתחת כל הזמן. עם הזמן והמשאבים הנכונים (ולא בהכרח חייב הרבה!), אינסטגרם יכול להפוך לכלי שיווק חזק עבור העסק.

אני מקווה שהצלחתי לתת לך ערך ולעזור לך להגדיל את נוכחותך באינסטגרם באופן משמעותי. אם יש לך שאלות נוספות או צרכים ספציפיים שלא נכללו, אל תהסס לפנות אלי בכפתור וואטסאפ שבאתר.

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

7

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

15

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

228

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

13

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

16

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

13

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

20

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין

646

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)