REC

היילייטס באינסטגרם – איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

אינסטגרם או תרשו לי לקרוא לה בשמה האהוב: אינסטוש 🤣 היא כבר מעבר לעוד רשת חברתית… היא פלטפורמת בידור! 

השימוש שלנו באינסטגרם הפך לאמצעי תיקשורת, יצירת חיבורים וכדי לשווק את עצמנו ואת העסק שלנו. 

אחת התכונות הייחודיות של הפלטפורמה היא היילייטס (Highlights), שאני אוהב לקרוא לה המועדפים של הפרופיל אינסטגרם שלנו. שם נרצה להבליט את השירותים או מוצרים שלנו, לתת טיפים, להראות הצצה אל מאחורי הקלעים… ונרחיב על זה בהמשך עוד!

החשיבות של היילייטס באינסטגרם ואיך הם יכולים לשפר את הנראות של הפרופיל שלנו

היילייטס באינסטגרם הם עוד כלי שקיים ברשותנו בתוך אינסטגרם כדי להעביר את המיתוג שלנו, להעביר דרכו מסרים ולשפר הנראות של הפרופיל שלנו. 

ההיילייטס מאפשרים לנו לשמור סטוריז שפרסנו ולהציג אותם באופן קבוע בפרופיל שלנו, זה יופיע מתחת לתיאור הביו (bio), כך שכל מי שמבקר בפרופיל שלנו יוכל לראות את אותם סטוריז גם אחרי ש-24 השעות של פרסום הסטורי עברו והוא ״נעלם״

והפעם פינת הפרגון – דוגמה להיילייטס מושלם של חברה יקרה וקולגה, נועה רוזין (שהיא בעייניי מלכת הסטורי!)

איך לשפר את הנראות של הפרופיל שלנו דרך היילייטס

ברשותכם דמיון מודרך: נעצום את העיניים ונדמיין שפרופיל האינסטגרם שלנו הוא כמו חלון ראווה שבו אנחנו יכולים להציג את המוצרים הכי מושכים / יפים / מעניינים. 

זהו נגמר הדמיון מודרך 🫣

היילייטס שלנו הוא כמו חלון ראווה- עוזר לנו להפוך את הניראות הראשונית של הפרופיל למושך יותר עבור הקהל שעוקב אחרינו ובעיקר עבור מי שעוד לא עוקב.

חשיפה ממושכת לתוכן

פרסמנו סטוריז- התגובות עליהם היו וואו! יכול להיות שהם הביאו רק מעורבות ואולי גם קיבלנו בעקבותם פניות, לידים. לא בא לנו שהם יעלמו אחרי ה-24 שעות כי הם היו מעולים. 

היילייטס מאפשרים לנו לשמור על הסטוריז לצפייה קבועה ולנעוץ אותם בחלון הראווה שלנו. זה אומר שהתוכן יכול לקבל עוד חשיפה מקהל חדש וכמובן לשקף את המותג שלנו מעבר לחלון הזמן של ה-24 שעות. 

סיפור המותג והזדהות

בחירה וארגון היילייטס לפי נושאים או קטגוריות עוזרים לנו לספר את סיפור המותג שלנו בצורה מסודרת ומשכנעת. למשל, אם אני מפעיל עסק קפה, אני יכול ליצור היילייטס עבור “המלצות הבריסטה”, “אירועים מיוחדים”, או “תהליך הכנת הקפה”. זה נותן למבקרים חדשים הצצה מיידית למה שהעסק שלך מציע ומה הופך אותו לייחודי.

נגישות ושימושיות

כשמישהו מבקר בפרופיל שלך לראשונה, ההיילייטס שלנו נמצאים מיד מתחת לביו, מה שהופך אותם לאחד הדברים הראשונים שהוא רואה. הם מהווים כלי נגיש ויעיל למשוך את תשומת לבו ולהציג לו מידע רלוונטי שיכול לעניין אותו ולעודד אותו לעקוב אחרייך.

אני אוהב לחשוב על זה כמו הקטגוריה בנטפליקס של ה״הכי פופולארים״ – תכנים שיגרמו לנו להישאר ולצפות עוד בנטפליקס, אז ככה גם בהיילייטס שלנו 📺.

עיצוב ומראה מקצועי

השקעה בעיצוב ההיילייטס, בין אם זה באמצעות איקונים מותאמים אישית, פלטת צבעים מתואמת, או תמונות מעוצבות- יכולה לשדרג את המראה הכללי של הפרופיל ולגרום לניראות שלו לשדר יותר מקצועי. זה יוצר רושם ראשוני חזק ומעביר מסר של תשומת לב לפרטים ואיכות.

לעיצוב יש כוח: עיצוב נעים ומזמים גורם לקהל ללחוץ על ההיילייטס ולצפות בתוכן שלנו.

על מה נרצה ללחוץ יותר?

הערה חשובה: אסור לנו להגזים יותר מידי עם ניראות מקצועית מהסיבה – שלא נרצה להיתפס כפרסומת, אלא משהו יותר אותנטי ומחבר. 

איפה מעצבים היילייטס?

בשוק היום יש מגוון כלים דיגיטליים ואפליקציות שיכולים לעזור לנו לעצב היילייטס שיראו וואו – רובם הגדול בחינם ואין צורך לשלם עליהם. 

אספתי עבורכם מספר כלים שמספקים פתרונות פשוטים ויצירתיים ליצירת עיצובים, פלטות צבעים, ואיקונים שישדרגו את הפרופיל… והמשך אחריב ואתמקד בכלי האהוב עלי: קנבה. 

(כמה אהוב? עד כדי כך שיצרתי לכם סדנת קנבה חינמית באורך של 3 שעות על איך לעצב בו ברמה סופר גבוה!)

אז הנה מספר כלים ואפליקציות מעולים:

  1. Canva: ה-אפליקציה ה-פופולרית ביותר בעיניי. לקנבה יש ממשק ידידותי, והיא מציעה מגוון עצום של תבניות עיצוב קיימות (כולל תבניות להיילייטס באינסטגרם). נוכל להתאים אישית צבעים, טקסטים, ואלמנטים גרפיים.
  1. Adobe Spark: הוא כלי של חברת Adobe שמציע גמישות גבוהה בעיצוב. עם Adobe Spark, נוכל ליצור איקונים ייחודיים להיילייטס, באמצעות עיצובים מותאמים אישית וגישה למגוון רחב של פונטים וצבעים.
  2. Unfold: היא אפליקציה שמתמחה ביצירת סטוריז והיילייטס בעיצובים מינימליסטיים ואלגנטיים. מציעה תבניות סטורי עם אפשרויות עיצוב מסוגננות. המהות של האפליקציה היא עבור יוצרי תוכן.

טיפים פרקטים לעיצוב היילייטס באינסטגרם

ההיילייטס באינסטגרם מוצג בתוך עיגול ממש קטן, המשמעות: Less is more, העיצוב שלנו צריך להיות מינימאלי, לא עמוס בהמון פרטים ועדיף בלי טקסט.

הדגשים שלי יהיו תמיד ללכת על: רקע נקי, הוספת אייקון משמעותי או מילה אחת מרכזית. 

במקרה שבו משתמשים בטקסט, כדאי לוודא שגודל הפונט מאפשר קריאות ברורה ואינו גדול או קטן יתר על המידה, כדי למנוע חיתוך לא רצוי בקצוות העיגול.

ודבר אחרון בעניין הזה שהוא סופר חשוב:

אינסטגרם הוא ערוץ אחד מתוך כל הזרועות השיווקיות והמיתוגיות של העסק שלנו. לכן, חשוב שנשמור על אחידות גם כאן על הקו המיתוגי האחיד של העסק, מה שאומר להמשיך ולהדגיש את שפת המיתוג המוכרת שלנו, גם בהיילייטס וגם בתמונות המעוצבות שאנחנו מפרסמים בפיד. העקביות הזאת מחזקת את הזיהוי עם המותג ותורמת לחווית משתמש עקבית ומותאמת אישית.

כמה רעיונות והשראה לעיצוב הקאברים של היילייטס

יצרתי להשראה קולאז׳ של 3 סגנונות היילייס פוולארים:

  1. צבעי המותג עם אייקון לא מוגדר – המשחק בין הצבעים והצורות הלא מוגדרות מבליט את איזור ההיילייטס בפרופיל אינסטוש שלנו ומושך לשם תשומת לב
  2. רקע עם אייקון – מאפשר לנו להעביר מסר ויזואלי לצד הטקסט שמתלווה מתחת להיילייטס
  3. רק צבע – לרוב נשתמש בצבעי המותג כדי למשוך תשומת לב ולסקרן את הקהל

וכמובן שאפשר תמונות תדמית שלנו 😍

איך מעלים ועורכים היילייטס

יצירת היילייטס חדש:

כדי ליצור היילייטס חדש ניכנס לפרופיל שלנו באינסטגרם ונלחץ על ה- + כמו בתמונה מטה >>

לאחר מכן נוכל לבחור סטוריז שכבר פרסמנו מהארכיון (אפשר לבחור סטוריז גם אם עברו יותר מ-24 שעות!) >>

עכשיו נוכל לתת שם להיילייטס ולבחור תמונה, ניתן לבחור תמונה מתוך הסטוריז, או להעלות אחת שעיצבנו >>

ולסיום נלחץ Add / הוספה, יש לנו היילייטס באוויר 🎉

עריכת היילייטס קיים:

ניכנס להיילייטס קיים שלנו ונלחץ על ה-3 נקודות למטה (כמו בתמונה מטה) >>

לאחר מכן יפתח לנו תפריט ונלחץ על Edit highlight (עריכת היילייט) >>

נלחץ על הכפתור הכחול Edit Cover (ערוך קאבר) >>

ויופיע לנו למטה אייקון של תמונה שעילו נלחץ כדי לייבא תמונה מהגלריה שעיצבנו או צילמנו >>

נבחר את התמונה, נעשה התאמות ונפרסם 😃 >>

עכשיו תורכם

השימוש בהיילייטס באינסטגרם הוא לא רק עניין של אסתטיקה אלא כלי חשוב במיוחד למיתוג ושיווק העסק שלנו בעינסטוש. הם מאפשרים לנו לשמור ולהציג תוכן רלוונטי ואיכותי בצורה מובנית ומסודרת, ולכן חשוב להשקיע בעיצובם ובתכנון התוכן שיתופס את המקום החשוב הזה בפרופיל. 

חשוב לזכור, ההיילייטס שלנו חלק מהחנות ראווה שלנו (הפרופיל אינסטוש) שהקהל מתרשם ממנו… כשאנשים מבקרים בפרופיל שלנו – היילייטס יכול לעשות את ההבדל בין מבקר שמחליט לעקוב אחרינו לבין מי שלא. 

בכל פעם שנעלה היילייט חדש או נעדכן קיים, חשוב שננצל את ההזדמנות לספר סיפור, להעביר ערך, ולהראות את הצד הייחודי והמקצועי שלנו ושל העסק. בהצלחה!

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

8

שיווק ברשתות חברתיות: אסטרטגיות, טיפים וכלים 2024

24

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

27

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

239

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

23

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

28

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

21

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

35

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין