REC

כתיבת תוכן שיווקי – כתיבת תוכן עם מסר והנעה לפעולה

בעולם שבו כולם מנסים למכור משהו, איך נוכל להבטיח שהמסר שלנו יישמע? כאשר כל כך הרבה בעלי עסקים מנסים למכור, לקדם, ולהוביל את השוק שלהם, יש חשיבות עצומה ליכולת לבלוט. 

כתיבה שיווקית אפקטיבית היא אחת הדרכים החזקות ביותר להבטיח שהמסר שלך לא רק שיישמע, אלא גם ישפיע על הקהל שלך. משפט ההוק שלנו, “בעולם שבו כולם מנסים למכור משהו, איך נוכל להבטיח שהמסר שלנו יישמע?”, מתאר במדויק את האתגר שכל בעל עסק שמשווק צריך להתמודד איתו.

הכתיבה השיווקית לא מדברת רק על כתיבת פרסומות או פוסטים ברשתות החברתיות, היא כוללת גם דפי נחיתה, דפי מכירה, פוסטים בבלוגים, ניוזלטרים, והרשימה עוד ארוכה 🙂 

היא פוגשת אותנו בכל פינה של החיים היומיומיים ובכל נקודת מגע עם לקוחות פוטנציאליים. לפני 7 שנים לקחתי על עצמי פרויקט- להתמקצע בתחום, ככל שעבר הזמן הבנתי עד כמה זאת אומנות שדורשת הבנה עמוקה של פסיכולוגיה, שפה והתנהגות אנושית, כדי ליצור חיבור שמשכנע אנשים לפעול ולא להישאר אדישים.

בסופו של דבר, המטרה היא לגרום לקוראים להרגיש שהם מקבלים משהו ששווה את זמנם, שהם יכולים לסמוך על המותג שמאחורי המסר, ולכן לקחת פעולה בהתאם.

אז אני מקווה שהבנו – למה כתיבה חשובית חשובה ואיפה היא פוגשת אותנו- הגיע הזמן להמשיך ולחקור איך ניתן לשפר ולהעשיר את השימוש בה כדי להשיג תוצאות טובות יותר.

כתיבת תוכן שיווקית = רגשות ❤️

כמו שכבר הבנו, כתיבה שיווקית היא עולם רחב שמטרתו להשפיע על ההחלטות שלנו כצרכנים, לעיתים בלי שאנו אף מודעים לכך. היא נמצאת בכל מקום: בפרסומות טלוויזיה (למרות שהן בוידיאו), בשלטי חוצות, בפוסטים שאנו קוראים ברשתות החברתיות, ובאימיילים שמגיעים אלינו מיום ליום. 

כתיבה שיווקית מופיעה גם בפרסומות המודפסות שנתקלים בהן בעיתונים ובכתבי עת, בבלוגים שאנו עוקבים אחריהם, ואפילו בהודעות SMS שנשלחות לטלפון הנייד שלנו.

הכתיבה השיווקית מנסה לתפוס את תשומת הלב שלנו על ידי השימוש בשפה פשוטה וישירה, מסרים קצרים ולעניין, וטקטיקות שונות שנועדו לעורר עניין רגעי או לגרום לנו לפעולה מיידית. בדרך כלל, הכתיבה השיווקית תהיה פרקטית ותכלול קריאה לפעולה ברורה, כמו “קנה עכשיו”, “הירשם לניוזלטר”, או “לחץ כאן לקבלת מידע נוסף”. 

היכולת לגרום לקהל לבצע פעולה כלשהי תלויה במידת ההבנה של הכותב בקהל היעד שלו וביכולת לשלב בטקסט את המניעים הנכונים שיגרמו לקהל זה לפעול.

חברות מובילות משתמשות בטכניקות כתיבה על פי סגנון סיפורי (סטוריטלינג) כדי ליצור קשר רגשי עם הלקוחות שלהן, תוך שימוש בדמויות, בקונפליקטים וברזולוציה שמעוררים אמפתיה ומעורבות רגשית, הגורמת ללקוח להיות חלק מהסיפור ולא רק צופה פסיבי.

הכתיבה השיווקית אינה רק כלי למכירה, היא אמצעי ליצירת זהות, להעביר ערכים ולבנות קהילה סביב מוצר או שירות. 

כתיבה במדיה החברתית

כתיבה שיווקית במדיה החברתית, דפי נחיתה, ודפי מכירה הפכה לאחד הכלים החשובים ביותר להצלחה של כל עסק באונליין. כל אחד מהמדיומים האלה מציע אפשרות לפגוש את הלקוחות במקומות שבהם הם כבר נמצאים ולשכנע אותם לפעול, כלומר להשאיר פרטים ולקנות מאיתנו.

כשאנחנו ניגשים לכתוב במדיה החברתית, אנחנו צריכים להפעיל כמה שרירים:

  1. להעביר מסרים כדי למכור 
  2. אבל מצד שני להשתלב בצורה אינטגרלית שתתן ערך לקהל

זה אומר שנדרש להתאים את עצמנו לקצב התקשורת המהיר והדינמי של פלטפורמות אלו. פוסטים צריכים להיות קצרים, חדים ובעלי תוכן שמייד מעורר עניין. טקטיקה פופולרית היא לשלב הומור, תמונות מרשימות או סרטונים קצרצרים שמצליחים לגרור תגובות ושיתופים. חשוב לשמור על קו תקשורתי אחיד וברור שמשדר את זהות המותג ומעביר מסרים בצורה ברורה ומדויקת.

אחד הטיפים ששיפרו את הכתיבת התוכן השיווקי שלי בפוסטים השונים ברשתות החברתיות היא שימוש ב״קול״ שלי, כלומר בצורה שאני מתבטא עם לקוחות ביום יום – ולא לנסות לכתוב בשפה גבוהה שמנסה ״להרשים״.

פשוט = כוח!

מהרשתות החברתיות אל דפי הנחיתה ודפי המכירה

כתבנו מדהים בסושיאל! יצרנו עניין, הפעלנו רגש – עכשיו המשימה שלנו להמיר את הקהל. לרוב נעשה את זה באמצעות דפי נחיתה ודפי מכירה.

דפי נחיתה מופקדים על משימה קריטית להמרת גולשים ללקוחות. הם כוללים טקסטים ממוקדים שמיועדים לאסוף לידים דרך הצעת מוצרי מתנה, כמו ספרים אלקטרוניים חינמיים, קורסים וכו׳… אני בטח שפגשתם לא מעט כאלו!

חשוב שהכתיבה תהיה פשוטה ונקייה מהפרעות, עם קריאות לפעולה בולטות וברורות שמקלות על המשתמש להבין מה הוא צפוי לקבל בתמורה למידע שהוא מספק ולבצע את הפעולה הרצויה בלי סיבוכים.

דפי מכירה הם כבר הלב של כל מסע שיווקי באינטרנט. כאן הכתיבה צריכה להיות מקצועית ושכנועית למדי, עם דגש על היתרונות של המוצר או השירות. חשוב להדגיש את הערך המוסף שהלקוח יקבל מהרכישה ולפרט את התכונות בצורה שתעורר אמון ותחושת צורך. לעיתים, כדאי לשלב גם עדויות של לקוחות קודמים שיכולות לשמש כאמצעי שכנוע חזק מאוד.

החשיבות של העברת רגש בכתיבה שיווקית

היכולת לעורר רגשות בקורא היא אחת הכוחות המרכזיים של כתיבה שיווקית אפקטיבית. כאשר קמפיין שיווקי מצליח לגעת ברגשות של הקהל, הוא לא רק מעביר מסר אלא גם בונה קשר חזק ואישי עם הצרכן.

הרבה פעמים אנחנו נוטים לחשוב שנקבל תוצאות באופן מידי, אבל אני רוצה רגע שתנסו להיזכר איך קניתם משהו בפעם האחרונה?

למשל אני ברגעים אלו ממש חושב על ללכת להירשם לקרוספיט, נכנסתי למכון קרוספיט מסויים כבר 3 פעמים לאינסטגרם, 6 פעמים לאתר – והמחשבות להירשם מלוות אותי מעל חודש.

בינתיים נוצר אצלי חיבור למכון קרוספיט, למאמן שיוצר שם תכנים וכותב – וזה עיקרון שחשוב שמאוד נזכור! 

כתיבה שמצליחה לעורר רגש יכולה להפוך פעולה פשוטה של קריאה לחוויה משמעותית שמשאירה את הקורא עם רושם עמוק ומחויבות רגשית למותג (כמו שקרה לי עם המכון קרוספיט במשך חודש!).

כיצד כתיבה יכולה לעורר רגשות? 

בראש ובראשונה, על הטקסט להיות אותנטי ואמין. השימוש בשפה טבעית ופתוחה, שימוש בסיפורים אישיים או בדוגמאות מהחיים שמעוררות הזדהות, יכולים לשחק תפקיד מרכזי. דבר נוסף הוא הקפדה על נושאים שחשובים לקהל היעד, כגון ערך מעשי ופרקטי, ערכים משותפים, להבין מה הלקוח רוצה להשיג, או התמודדות עם אתגרים שהוא עובר ביום יום.

שימוש בטון רגשי ובשפה של הלקוח בכתיבה מגבירות את ההזדהות מה שמוביל לכך שהלקוח מתחיל להרגיש אלינו משהו! 

בתחילת המאמר דיברנו בקצרה על סטוריטלינג ואפילו שלחתי אתכם למדריך וידאו שצילמתי בנושא – סיפורים יוצרים רגשות. סיפורים יכולים לכלול חוויות אמיתיות של לקוחות או סיפור אישי של בעל/ת העסק. 

הצגת סיפורים יכולים להוסיף רמה נוספת של קשר רגשי והזדהות.

כתיבה שמצליחה לעורר רגשות לא מקדמת רק מכירות אלא גם בונה קשר ארוך טווח עם הלקוחות. היא מאפשרת לנו לבלוט לא רק כספקי מוצרים או שירותים אלא גם כחלק בלתי נפרד מהחיים הרגשיים והאישיים של הלקוחות.

8 עקרונות של כתיבה שיווקית שישפרו את הכתיבה שלך

  1. קהל יעד: תמיד נרצה להתחיל בהבנה מעמיקה של קהל היעד. זהו היסוד לכל כתיבה שיווקית מוצלחת. ברגע שנדע למי אנחנו כותב ומה הם הצרכים, הרצונות והחששות של קהל – הכתיבה שלנו תעלה 200 רמות למעלה.
  2. מסר ברור וממוקד: כל חתיכת תוכן צריכה להיות בעלת מסר חד וברור. לא נרצה לנסות להכניס יותר מדי נושאים בפוסט אחד או בדף אחד, כדי למנוע בלבול ולשמור על תשומת הלב של הקורא.
  3. שימוש בסיפורים: סיפורים אישיים או מקרי מחקר שמדגימים את ההצלחות של לקוחות אחרים יכולים להיות משכנעים במיוחד. הם יוצרים חיבור רגשי ומעמיקים את ההזדהות עם המותג או המוצר.
  4. קריאה לפעולה (CTA): כל חתיכת תוכן צריכה לכלול קריאה לפעולה ברורה. זו יכולה להיות הזמנה להשאיר פרטים, לבצע רכישה, להירשם לניוזלטר או אפילו ליישם את הידע שבפוסט… כל פעולה אחרת שאתה רוצה שהקוראים יבצעו.
  5. שימוש בתמונות ומדיה ויזואלית: שימוש בתמונות, וידאו ואלמנטים ויזואליים אחרים בתוכן שלנו עוזר להפוך אותו למעניין יותר ולהעצים את המסרים השיווקים שלנו – העדפה שלי תמיד תהיה וידאו! 
  6. עקביות: כתיבת תוכן שיווקי בעולם של היום דורשת מאיתנו עקביות! העקביות מחזקת את היכולת של הקהל לזהות ולזכור אותנו – מה שמעמיק את האמון בנו.
  7. כותרות מושכות: כשאני נשאל על איך לשפר פוסטים וסרטונים – התשובה שלי תמיד תתחיל ב-הוק, הכותרת הראשונה שפותחת את התוכן. תקדישו זמן לפיתוח כותרות מושכות ומעניינות. כותרת טובה תגרום לאדם להחליט האם לקרוא את התוכן או לעבור הלאה.
  8. פשטות ובהירות: נרצה תמיד לכתוב בצורה פשוטה ובהירה. נוצר לעיתים רושם שאם נשתמש בשפה מסובכת או מרשימה – זה יעשה משהו לקהל… ההפך הוא הנכון. תוכן שיווקי צריך להיות נגיש וקל להבנה על מנת שיעבוד הכי טוב.

השימוש בעקרונות אלו יכול לשפר משמעותית את איכות הכתיבה השיווקית שלך ולעזור לך להשיג תוצאות טובות יותר בכל פעילות שיווקית שלך.

מה עכשיו?

דיברנו על מספר עקרונות חשובים בכתיבה שיווקית שיכולים לשפר את כתיבת התוכן השיווקי שלך. על ידי הבנת קהל היעד שלך, יצירת מסרים ברורים וממוקדים, שימוש בסיפורים משכנעים, פיתוח קריאות לפעולה חזקות, והדגשת עקביות בכל התקשורות.

זאת הדרך להגדיל את הסיכויים שהמסר שלנו לא רק יישמע אלא גם יעורר פעולה.

כתיבה שיווקית היא לא פעולה חד צדדית! אני רוצה להזמין אותך להיות ערני, להקשיב ולקבל פידבק מהקהל כדי לשפר באופן קבוע את הכתיבה השיווקית שלך. ככל שנשקיע יותר בהקשבה הזאת וביישום העקרונות שדיברנ ובמדריך, כך נראה תוצאות טובות יותר.

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

10

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

16

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

229

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

13

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

16

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

14

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

21

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין

646

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)