REC

פוסט באינסטגרם – גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות | יובל מרום

לשמחתנו או יותר נכון לצערנו, רובנו מבלים עשרות פעמים ביום מול המסך… או יותר נכון גוללים עד אינסוף. אינסטגרם הפכה לאחת מהזירות החשובות ביותר לבעלי עסקים שרוצים להגדיל את הנוכחות שלהם בשיווק הדיגיטלי, לקדם מוצרים ושירותים, ולבנות קהילה מעוררת השראה. 

אבל כדי להבין את הכוח האמיתי של אינסטגרם, חשוב להתחיל מהבסיס: 

מהו בעצם “פוסט” באינסטגרם?

פוסט באינסטגרם יכול להיות תמונה, סרטון קצר, או סדרת תמונות וסרטונים (קרוסלה) שמשתפים בפיד של המשתמש. הוא בין הכלים העיקריים לשיתוף תוכן, מכוון שלעומת הסטורי או הוא נשאר ״לנצח״.

לפוסטים באינסטגרם יש מספר אפשרויות, כולל פוסטים רגילים בפיד, סטוריז שחיים 24 שעות, IGTV לסרטונים ארוכים יותר, ורילס שהם סרטונים קצרים ודינמיים המותאמים במיוחד ליצירת תוכן ויראלי (שלהם יש פיד נפרד בפרופיל).

מאז שסיפרו לנו שחייב ליצור רילס ויש בו הזדמנויות חשיפה מטורפות – נוצרה אינפלציה מטורפת בפיד שלנו… המשמעות: עסקים ומותגים נאבקים על תשומת לב, והמאבק הפך לקשה יותר. 

האתגר הוא לא רק ליצור תוכן שאנשים רוצים לצרוך אלא ליצור תוכן שבאמת מקדם אינטראקציה, משלב ערכים ומסרים שחשובים למותג שלך, ובסופו של דבר – מקדם פעולה. זהו משחק של דיוק, תוכן מותאם אישית, והבנת הקהל שלך.

אם תרצו להרחיב על זה ניתן לעשות את זה בקורס יצירת תוכן שלי לאינסטגרם.

ועכשיו להרגיע: לא תמיד נרצה להיות ויראלים וגם לא תמיד זה יתן לנו ערך עסקי / שיווקי כלשהו – המטרה שלנו להבין אל מי אנחנו מדברים ולספק לו את הערך שהוא רוצה וצריך לקבל מאיתנו!

אז שנצלול עמוק יותר לאומנות של העלאת פוסטים באינסטגרם? לא לדאוג, אני גם אתן טיפים וכלים איך להפוך כל פוסט לחוויה בלתי נשכחת עבור העוקבים שלנו.

צ’קליסט טכני: איך להעלות פוסט באינסטגרם – שלב אחרי שלב

שלב 1: פתח את האפליקציה של אינסטגרם

  • וודא שהתחברת לחשבון הנכון אם יש לך מספר חשבונות.

שלב 2: לחץ על סמל הפלוס (+)

  • נמצא בראש המסך או במרכז התפריט התחתון, תלוי בעדכוני האפליקציה.

שלב 3: בחר את סוג הפוסט

  • תוכל לבחור בין העלאת תמונה/וידאו רגיל, יצירת ריל או פוסט.

שלב 4: בחר את התמונה או הווידאו שברצונך להעלות

  • תוכל לבחור תמונה או וידאו מהגלריה שלך או לצלם תמונה/וידאו חדש באמצעות המצלמה.

שלב 5: ערוך את התמונה או הווידאו

  • אפשרות לחתוך, לשנות את הנטייה, להוסיף פילטרים או לערוך באופן ידני את התמונה/הווידאו.

שלב 6: כתוב תיאור

  • הוסף כיתוב משמעותי שמסביר את התמונה/הווידאו, משלב את המסר שאתה רוצה להעביר וכולל קריאה לפעולה אם נחוץ.

שלב 7: בחירת קאבר לסרטונים

  • מעל תיאור הפוסט מופיעה התמונת קאבר, ניתן ללחוץ על הקאבר ולבחור תמונה מתוך הסרטון או מתוך הגלריה.

שלב 8: לחץ על “שתף”

  • לאחר שבדקת שהכול נראה טוב, לחץ על כפתור ה”שתף” לפרסום הפוסט.

איך ליצור פוסט שמביא לנו חשיפה ומעורבות גבוהה 

כן, ברמה הטכנית לפרסם פוסטים זה לא סיפור… וזאת הסיבה שאני רוצה במדריך הזה לתת לך ערך מוסף כמי שהוא יוצר תוכן וחי סושיאל 24/6 מ-2013. השלבים הבאים יעזרו לך ליצור פוסטים בולטים יותר באינסטגרם 👇🏻

שלב 1: הגדרת המטרה

לכל פוסט חייבת להיות מטרה ברורה, מה נרצה להשיג מאותו פוסט: האם אתה רוצה להגדיל מודעות למותג? לקדם מבצע מסוים? אולי לשתף תובנה מעניינת עם העוקבים שלך שתיתן להם רק ערך? הבהרת המטרה תנחה אותך בבחירת התוכן המתאים.

שאלה שיכולה לעזור עם זה: ״מה היצא לצד השני מהפוסט?״

שלב 2: יצירת התוכן

ברגע שיש לנו מטרה, הגיע הזמן ליצור את התוכן. זה יכול להיות תמונה, וידאו, גרפיקה, או כל דבר אחר שמתאים למסר שנרצה להעביר. חשוב לזכור, איכות התמונה או הווידאו חשובה מאוד להשגת תשומת לב. זהו הזמן להשתמש בכלים כמו קנבה ליצירת גרפיקות מרשימות או לערוך וידאו באופן שישאיר רושם (יש לי קורס עריכה חינמי מעולה על אינשוט כאן!)

שלב 3: כתיבת התיאור / תוכן

התיאור והתוכן שלנו צריכים להיות בעלי ערך, ממש לתפוס את תשומת לב של הקהל. במידה ויצרנו סרטון שבו אנחנו מדברים ונותנים ערך ההמלצה שלי לא להרחיב בטקסט הרבה. (סופר טיפ: בתוכן הסרטון כשאנחנו לשלוח לתיאור הפוסט).

במידה וכתבתנו פוסט עם הרבה מלל – שווה לשקול לעצב אותו כפוסט קרוסלה, אם בחרנו שלא… ליצור ירווחים שיעשו את הקריאה לקלה יותר עבור הקהל

שלב 4: תזמון הפרסום

לתזמון יש השפעה גדולה על כמה אנשים יראו את הפוסט שלך. בדוק מתי העוקבים שלך הכי פעילים ותכנן את הפרסום לשעות אלו. ניתן להעלות את הפוסט באופן ידני או לחילופין לתזמן אותו דרך אינסטגרם. 

טיפ ששווה זהב: תמצאו לכם יום ושעה קבועה לפוסטים, כך תיצרו הרגל לקהל ותבנו אצלו ציפייה לתוכן שלכם!

שלב 5: מעקב אחרי התגובות וההתייחסות

אני מאמין גדול בלהיות נגיש וזמין! אחרי פרסום הפוסט, חשוב לעקוב אחרי התגובות ולהתייחס בתגובה או אפילו רק אימוג׳י או לייק. נסו ליצור שיחה ועניין בתגובות:, לשאול שאלות, וליצור לדיונים. התייחסות זו יכולה לעזור לנו לבנות קשר עם העוקבים ולקדם חוויה חיובית איתנו.

בחזרה לצד הטכני: גדלים מומלצים לתמונות ווידאו באינסטגרם

כדי להבטיח שהפוסטים שלך נראים הכי טוב שאפשר, חשוב להשתמש בגדלים המומלצים לתמונות ולווידאו באינסטגרם. בחירה נכונה של גודל תורמת להשגת האיכות הגבוהה ביותר ולשיפור התפיסה החזותית של התוכן שלך.

היום בקנבה אנחנו מקבלים תבניות מוכנות לשימוש עם כל הגדלים הרצויים, אבל עם זאת חשוב שנכיר את המידות והיחסית:

תמונות:

  • ריבועיות: הגדלים האידיאליים הם 1080×1080 פיקסלים. זהו הפורמט הקלאסי ביותר באינסטגרם ונותן מראה אחיד ונקי.
  • מלבניות (בין ריבוע לסטורי): מומלץ להשתמש בגודל של 1080×1350 פיקסלים. פורמט זה מנצל את המרחב החזותי בצורה הטובה ביותר וגורם לתמונות שלך לתפוס יותר מקום בפיד.

ווידאו:

  • בעידן של רילס, הפורמט האנכי (9:16) הוא מפתח ליצירת תוכן וידאו אטרקטיבי ומעורר תשומת לב. ווידאו בפורמט 1080×1920 פיקסלים ישאיר את הצופים שלך עם העין על המסך, מנצל את המקסימום מהחוויה החזותית של הסמארטפון.

השימוש בגדלים הנכונים ובפורמטים המתאימים יכול להביא לשיפור משמעותי באיכות התוכן שנפרסם ולהגדיל את החשיפה שלנו. 

ליצור כריזמה דיגיטלית לעסק שלנו

זה לא משנה אם אנחנו חדשים באינסטגרם או שכבר ותיקים בזירה, השימוש בטיפים במדריך יכולים לעזור לך להגדיל את ההשפעה שלך ולהגיע לקהלים חדשים. חשוב לזכור שהעקביות והאיכות הן מפתח להצלחה בכל פלטפורמת מדיה חברתית- בטח באינסטוש!

אז הגיע הזמן ליצור ו/או לשדרג את הנוכחות שלך באינסטגרם ולראות איך העסק שלך צומח. נתכנן בקפידה, ניצור בגישה הייחודית לנו, ונתחיל לבנות את אימפריית המדיה החברתית שלנו אתמול 🤣

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

7

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

15

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

228

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

13

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

16

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

13

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

20

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין

646

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)