שיווק באמצעות תוכן

אם נחשוב על כך לרגע, הדרך הראשונית שבאמצעותה אנחנו מתקשרים עם גולשים במרחב האינטרנטי היא לא אחרת מאשר תוכן. גולשים באופן אינסטינקטיבי, מיד ניגשים אל הכותרת הראשונה, אל הפסקה הראשונה שבאתר, הכיתוב הראשון שבמודעה הממומנת.. ומה קורה אחר כך?
שיווק באמצעות תוכן

כאן נכנס אחד מן האתגרים הנפוצים והמורגשים ביותר בעולמות הקידום: האם עוררנו עניין בקרב הגולשים או לא?

במידה ועוררנו בגולש או הגולשת עניין וסקרנות, הרי שהם ימשיכו לבצע אינטראקציה אתנו; האינטראקציה באה לידי ביטוי בהקלקה על המודעה הממומנת שלנו בגוגל, ברצון של הגולשים להשאיר לנו פניה בדף הנחיתה, בשיטוט שלהם ברחבי האתר שלנו, או ברצון שלהם להמשיך ולקרוא את המודעה הממומנת שהופיעה להם ברשתות החברתיות (ומשם להגיע לדף נחיתה / לבקש פרטים נוספים וכן הלאה).

אם אנסה לתמצת את כובד האחריות שישנו על התוכן שלנו, הרי שמדובר באחד מן האמצעים הבסיסיים והחיוניים ביותר עבור כל בית עסק המפרסם את עצמו בדיגיטל.

מה הופך תוכן לשיווקי?

כתבתי על כך מדריך שלם ואני מזמין אתכם בשמחה ללמוד צעד אחר צעד, כיצד הופכים תוכן רגיל לתוכן שמוכר.

אך בכל זאת, אתייחס מעט ואתמצת את מהות המדריך: תוכן שיווקי לובש על עצמו מגוון צורות ותלבושות. הוא יכול להיות אינפורמטיבי מאוד, כיוון שהסמכות שהוא מייצר והאמינות שהוא מקרין, הם אלו שמעודדים את הגולשים לצרוך שירות מבית העסק; אתרי רופאים למשל, או עורכי דין.

הוא יכול להיות מאוד קצר וקולע, למנות את היתרונות של השירות, ולדרבן את הגולשים להשאיר לנו פניה / לבצע רכישה; למשל מרחיקי יונים שמונים בנקודות שיש אחריות על העבודה, המחירים האטרקטיביים ביותר וסיומה של בעיית היונים תוך מפגש אחד. אין צורך באמינות, אולי קצת. אך בעיקר יש צורך באטרקטיביות.

אם אנסה לתמצת את מהותו של תוכן שיווקי, הרי שהוא לא נועד לדחוף את הגולשים לבצע פעולה. הוא נכתב כדי ליצור איתם קשר ראשוני טוב. לייצר רושם ראשוני אמיתי, כזה שמנצח את ה’קרירות’ המסוימת שמאפיינת את המרחב האינטרנטי.

דוגמאות לשיווק באמצעות תוכן

בדיוק כמו שלכל עסק וחברה ישנה אסטרטגיה שיווקית שונה, כך גם התוכן והצורה שהוא לובש על עצמו, תשתנה על-פי המטרות, היעדים והאפיקים השיווקיים שבהם נשתמש.

תוכן לקידום אתרים אורגני

כאשר אנחנו מבצעים חיפוש בגוגל (או בכל מנוע חיפוש אחר), מופיעות לנו 3-4 מודעות ממומנות עליונות, ומיד אחריהן 10 תוצאות חיפוש אותן מנוע החיפוש החליט להציג לנו באופן טבעי – אורגני.

לקידום אורגני ישנם יתרונות רבים; בין היתר גולשים תופסים עסקים שהתברגו ראשונים בתוצאות החיפוש, ככאלו שצלחו את ‘תו תקן האיכות’ של גוגל. העסק נתפס כאמין יותר ביניהם, שהרי לא סתם הוא נמצא בעמוד הראשון, ולכן הפניות מן האתר הן הרבה יותר חמות וקלות לסגירה.

קצרה היריעה מלהפוך את המאמר למדריך לקידום אורגני, אולם תוכן איכותי ומפורט, הוא אחת מן הדרכים הבסיסיות והחשובות ביותר לקידום.

ורגע של כנות – לצד האהבה שלי לכתיבה, זוהי גם אחת מן הסיבות שאני מטפח גם את האתר שלי.

תוכן לקידום כתבה ממומנת

כתבות ממומנות יכולות להגיע בשני אופנים:

  • כתבה ממומנת שנכתבה ופורסמה ממש בתוך אתר רלוונטי וגדול: למשל YNET, או למשל מגזין את וכיוצא בזה.
  • כתבה ממומנת שהועלתה ופורסמה באמצעות פלטפורמות שנקראות טאבולה או אאוטבריין.

הדרך הנפוצה ביותר לתוכן ממומן היא טאבולה ואאוטבריין, ומדובר בתכנים שמופיעים לנו באתרים חדשותיים בעיקר (אך לא רק), ובהם מופיעה תגית ‘מרחבי הרשת’, או ‘תוכן ממומן’.

מדובר בכתבות מפורטות מאוד שבעיקר מסבירות על שירות פורץ דרך, טכניקה חדשנית, או בקיצור: משהו שממש שווה שתקראו.

זוהי דרך שיווק נהדרת, וזוכרים שהזכרתי תוכן אינפורמטיבי שמבסס אמון? זו אחת מן הבמות שלו.

ניהול דפים ברשתות חברתיות

הדוגמה הנפוצה ביותר היא דפים עסקיים בפייסבוק ובאינסטגרם.

כאן מדובר בפוסטים, והתוכן יכול להגיע במגוון תלבושות שונות:

  • זהו יכול להיות פוסט אינפורמטיבי מאוד שנותן לגולשים ערך מוסף; למשל על מכשור חדש שנכנס אלינו לקליניקה לקוסמטיקה, מה הוא עושה ומה הרזומה שלו.
  • זהו יכול להיות פוסט שמפעיל את הגולשים; למשל פוסט שמדרבן לשתף, או לתייג כיוון שמדובר בתוכן הומוריסטי, או עובדה מפתיעה.
  • זה יכול להיות פוסט תדמיתי; למשל משרד עורכי דין שמספר לעוקבים אחריו על סיפור הצלחה חדש, או רופא שמספר על עוד מטופל מרוצה.

מן הצד האחד, מדובר בשירות שלא מניב יותר מדי פניות אם בכלל, אך מומלץ לתחזק נוכחות. גולשים שבאמת ובתמים מתעניינים בשירות שלנו, עשויים גם לבדוק אם יש לנו דף פייסבוק. כאשר הדף פעיל, הוא מעיד על עסק חי ובועט.

הגולשים רוצים להכיר אותנו, לסמוך עלינו ומטרת התוכן לבנות האמון בין הלקוחות הפוטנציאלים אלינו, בעלי העסקים.

מודעות ממומנות ברשתות החברתיות

זוהי הדרך הנפוצה והכמעט בלעדית ליצור אינטראקציה עם גולשים חדשים, ולייצר לידים / עסקאות מהרשתות החברתיות. כאן אפילו אדגיש שלתוכן יש משמעות הרבה יותר ניכרת ומורגשת.

במודעות ממונות ברשתות החברתיות, יש לנו את הכוח ‘לטרגט’ את המודעה לאנשים רלוונטיים, למשל:

  • בר חדש לצעירים שנפתח ברמת גן, אז נטרגט משתמשים בפייסבוק שהם בני 19 עד 26, ושנמצאים באזור רמת גן וגבעתיים.
  • לעומתם, חנות חדשה למוצרים לתינוקות ברמת גן, תטרגט את המודעה שלה לבני 25 עד 36, וייתכן אף שבעיקר לנשים כיוון שהאמהות לרוב מחפשות אחר הדילים והמבצעים.

שני קהלים שונים לחלוטין, וכל אחד מהם יקבל תוכן שיווקי אחר לחלוטין. החבר’ה הצעירים ישמחו לראות מודעה מאוד עניינית אבל חברמנית, אימוג’ים, סרטון של הבר מהחגיגה האחרונה ביום שישי, או בקיצור – להכניס לאווירה.

החבר’ה שיש להם קטנטנים שמתרוצצים או זוחלים בבית, ישמחו לראות מודעה שמספרת ישר על המבצעים, ואף מתבלת את עצמה בתמונות של המוצרים הפופולריים ביותר ועם המבצעים השווים ביותר.

הפצת ניוזלטרים

דרך נוספת היא שיווק באמצעות תוכן המועבר לנמענים בדואר האלקטרוני.

קודם כל קצת ערך מוסף עבור בעלי ובעלות עסקים ששוקלים להשתמש בטכניקה הזו: הקפידו תמיד שהגולשים יאשרו כי הם אכן מעוניינים לקבל דיוורים. הקפידו שהמייל יכלול גם אפשרות להסרת הדיוורים.

חוקי הספאם בישראל, חושפים אותנו לתביעות, וישנם אף אנשים ועורכי דין שממש מתפרנסים מתביעות. זוהי דרך פרסום איכותית וטובה, רק יש לעשות אותה נכון.

בניוזלטרים, אפשר ליידע את הגולשים על מבצעים, על שירותים חדשים שנכנסו לבית העסק, לעדכן בהיבטים מקצועיים שונים שייתכן והגולשים ישמחו לדעת. זהו אמצעי שיכול לבסס אותנו כברי-סמכא בתחומנו, וזהו אמצעי שיכול לאפשר לנו לשמר את הלקוחות שלנו ולהפוך אותם ללקוחות חוזרים.

במקרה הזה, התוכן יכול להיות אינפורמטיבי, או קצר וקולע עם מספר נקודות חשובות.

איך מתחילים? במה בוחרים?

שיווק באמצעות תוכן מתחיל קודם כל באפיון. מטרת האפיון היא לא לחשוב מה התוכן הנכון, אלא מי קהל היעד הנכון.

האם אדם שמבקש לקבל שירות להרחקת יונים, ירצה לקרוא תוכן ארוך ואינפורמטיבי? מרבית הסיכויים שלא. הוא יבקש לדעת שהוא הגיע למקום הנכון, שהזמינות גבוהה, הבעיה פתירה והמחיר אטרקטיבי.

ניקח דוגמה מורכבת יותר: ראיית חשבון זהו שירות שבו נוכל להיעזר בתוכן שיווקי ארוך אך גם בתוכן קצר וקולע:

  • האם אדם שמעוניין להחליף רואה חשבון, רוצה לדעת איך מחשבים מדרגות מס הכנסה? לא, הוא ירצה לקבל פרטים שיווקיים תמציתיים על ניסיון המשרד, אולי אפילו לראות לקוחות ממליצים, לדעת שיש איש מקצוע שמלווה אותו וזמין עבורו.
  • לעומתו, אדם שיחפש רואה חשבון להגשת הצהרת הון, ייתכן ויצרוך קודם לכן תוכן, יבין שהוא הגיע לבר-סמכא בתחום, וישאיר את הפנייה.

אפיון קהל היעד שלנו מאפשר לנו גם לבחור את האפיקים:

  • אל החבר’ה הצעירים או ההורים, נוכל להגיע דרך הרשתות החברתיות. הם לא חשבו לחפש בר חדש ברמת גן, או חנות תינוקות חדשה, אך הופענו להם ‘כבדרך אגב’, וקלענו בול לצורך שלהם.
  • אל אדם שמחפש מרחיק יונים, נגיע דרך מודעה בגוגל. אותו אדם חווה כרגע בעיה מסוימת, והוא מחפש באופן אקטיבי פתרון.

כל אפיק מביא עמו שפה שיווקית שונה.

כיצד אוכל לעזור לכם?

שמי יובל מרום, אני יועץ לאסטרטגיה שיווקית, מומחה ליצירת תוכן אינטרנטי ומפיק סרטוני תדמית (משם אגב באתי ואלו השורשים שלי 🙂 ).

אני מלווה עסקים קטנים ובינוניים, ומנווט יחד איתם במרחב הדיגיטלי מתוך מטרה אחת ויחידה: לצמוח ולגדול.

בשיחה איתי, אשמח להכיר אתכם, ללמוד עליכם ועל בית העסק שלכם, איפה אתם היום, והיכן אתם רואים את עצמכם בעוד X זמן. אם הכימיה בינינו תהיה טובה, ותמצאו איתי שפה משותפת, נבנה תכנית שיווקית ארוכת טווח ונצא אל הדרך.

🎥 מעצים בעלי עסקים דרך שיווק בוידאו
🎙️ פודקאסט: על מה נדבר הפעם
🧠 מכור לסרטוני How To

שנדבר? מצפה להכיר

לחצו כאן עכשיו להתחלת שיחה