REC

רשימת תפוצה בוואטסאפ: מדריך מקיף 

רשימת תפוצה בוואטסאפ

היכרות עם רשימות תפוצה של WhatsApp

בעידן הדיגיטלי של היום, התקשורת הפכה נגישה ומהירה יותר מאי פעם. אחד מהכלים שיצרו את המהפכה באופן שבו אנו מתחברים לאחרים הוא WhatsApp. לא צריך לספר יותר מידי על האפליקציה שמאפשרת לנו לשלוח מסרים).

בשנים האחרונות נוספו לאפליקציה תכונות ייחודיות שהפכו אותו לכלי עוצמי ביותר. אם הגעתם לכאן ברור לכם שאנחנו הולכים לדבר על ‘רשימת התפוצה’. הכלי הפך ל-Game Changer עבורינו, בעלי העסקים. אבל מהי בעצם רשימת תפוצה של WhatsApp, וכיצד היא יכולה להועיל לעסק שלך? בואו נתעמק בזה.

הבנת הרעיון של רשימות תפוצה

רשימת תפוצה של WhatsApp היא תכונה המאפשרת לשלוח את אותה הודעה למספר אנשי קשר בו זמנית מבלי שתצטרך לבחור אותם בנפרד בכל פעם. זה כמו צ’אט קבוצתי, אבל ההבדל הוא שהנמענים לא רואים משתתפים אחרים או תשובות שלהם. 

בתכלס- כמו רשימת דיוור קלאסית. יש לי רשימת תפוצה ואליה אני יכול לדוור הודעות ומסרים באופן אישי בקליק אחד.

תכונה זו שימושית במיוחד לעסקים מכיוון שהיא מאפשרת להם לשלוח עדכונים, הודעות או מבצעים למספר רב של לקוחות בו-זמנית.

יתרונות השימוש ברשימות תפוצה בוואטסאפ

דבר ראשון, זה חוסך זמן. במקום לשלוח הודעות בודדות לכל לקוח, ניתן לשלוח הודעה בודדת לכולם בבת אחת. שנית, זה מבטיח פרטיות. שלא כמו צ’אטים קבוצתיים, הנמענים ברשימת תפוצה אינם רואים את פרטי הקשר או התגובות של אחרים. לבסוף, זה מאפשר תקשורת מותאמת ואישית ובכך לשפר את החוויה שלהם עם העסק שלך.

חשוב לדעת: במידה והנמען לא שמר את המספר שלנו, הוא לא יקבל את ההודעה ששלחנו דרך הפיצ’ר של רשימת התפוצה.

הגדרת רשימת תפוצה של WhatsApp

הגיע הזמן שנדבר קצת פרקטיקה, כך נוכל ליצור את רשימת התפוצה שלנו בוואטסאפ.
יצירת רשימת תפוצה של WhatsApp היא פשוטה, נרצה לפתוח את האפליקציה ולעבור על הפעולות הבאות:

אנדרואיד:

  • נפתח את WhatsApp ונקיש על השלוש הנקודות בפינה העליונה של המסך.
מקור: whatsapp.com
  • נבבחר ‘שידור חדש’ מהתפריט הנפתח.
  • נבחר את אנשי הקשר שנרצה לכלול ברשימת התפוצה שלנו. חשוב לזכור שרק אנשי קשר שהמספר שלנו שמור בטלפון שלהם יקבלו את ההודעות בדרך הזו.
  • לאחר שבחרת את כל אנשי הקשר, הקש על הסימון הירוק בפינה התחתונה של המסך. רשימת התפוצה שלך נוצרה כעת.
  • תמיד אפשר להוסיף או להסיר אנשי קשר מהרשימה שלך לפי הצורך.

אייפון

  • נקיש על הצ’אטים ולאחר מכן > רשימת תפוצה > רשימה חדשה
  • ומכאן התהליך זהה לאנדרואיד.

ניתן לגשת למדריך מפורט באתר של וואטסאפ הרשמי כאן

טיפים לניהול וארגון רשימת התפוצה שלך

ניהול רשימת התפוצה של WhatsApp בצורה יעילה יכול לשפר את אסטרטגיית התקשורת והשיווק שלנו עם הלקוחות. ריכזתי עבורכם טיפים שימושים:

  • לשמור על הרשימה מעודכנת: נרצה לסקור אחת לתקופה ולעדכן את הרשימה באופן קבוע כדי לוודא שהיא כוללת את כל אנשי הקשר הרלוונטיים אליה
  • פילוח הרשימות: אם יש לנו קטגוריות שונות של אנשי קשר, נרצה ליצור רשימות תפוצה נפרדות. זה מאפשר תקשורת ממוקדת יותר. הבסיסי ביותר הוא הפרדה לפי סוג שירות או מוצר.
  • שימוש בשמות משמעותיים: נרצה לתת שם לרשימות התפוצה שלנו בצורה שנזהה במהירות את מטרתה או את קבוצת אנשי הקשר שהיא כוללת.
  • לעקוב אחרי מעורבות: נרצה לשים לב למי מעורב בהודעות שלנו ולשקול להסיר אנשי קשר שאינם מקיימים אינטראקציה.

הגדרה וניהול רשימת תפוצה של WhatsApp יכולים לשפר משמעותית את התקשורת העסקית שלנו. זה מאפשר העברת הודעות יעילה וממוקדת, ומבטיח שנישאר מחוברים לאנשי הקשר בעסק שלנו. 

מעורבות גבוהה יותר

וואטסאפ, בשונה מרשתות חברתיות או רשימות תפוצה במייל, זוכה לאחוזי פתיחה משוגעים, אפשר לומר כמעט 100%. מהרגע הראשון נוכל לראות איך רשימת התפוצה יכולה לעשות לנו הבדל באסטרטגיית השיווק שלנו. 

עם פוסטים ברשתות החברתיות נקבל אחוז חשיפה של 2%-8% בממוצע מקהל העוקבים שלנו, במייל נראה אחוזי פתיחה של 10%-35% בממוצע… כבר הבנתם את הכוח של הוואטסאפ? 

כמעט 100% פתיחה.

שיווק וקידום

כמו רשימות הדיוור המסורתיות שאנחנו מכירים מעולם הדואר אלקטורני ושליחת ה-SMSים, רשימות תפוצה של WhatsApp יכולות להיות גם כלי רב עוצמה לשיווק וקידום. על ידי שימוש ברשימות אלו, עסקים יכולים להגיע לקהל רחב במינימום מאמץ. 

ניתן להשתמש בתכונה זו כדי להשיק קמפיינים שיווקיים. לדוגמה, עסקים יכולים לשלוח הודעות קידום מכירות, עדכוני מוצרים או הצעות מיוחדות לכל הלקוחות שלהם בו זמנית. זה לא רק חוסך זמן אלא גם מבטיח שהמסר מגיע לקהל גדול. זה כמו שיש שלט חוצות אישי בכיס של כל לקוח. 

אתגרים ופתרונות נפוצים

רשימות התפוצה של WhatsApp עדיין לא מושלמות וחופשיות כמו שיווק באימייל. הנה כמה מהבעיות הנפוצות:

אחת הבעיות הנפוצות ביותר שעומדות בפני בעלי עסקים בעת שימוש ברשימות תפוצה היא ניהול מספר רב של אנשי קשר. זה מסורבל לעקוב אחר כל אנשי הקשר שלך והתגובות שלהם באופן ידני.

בעיה נפוצה נוספת היא ההגבלה על מספר אנשי הקשר שניתן להוסיף לרשימת תפוצה. WhatsApp מאפשרת להוסיף עד 256 אנשי קשר לרשימת תפוצה אחת, מה שיכול להגביל עבור עסקים עם בסיס לקוחות גדול יותר.

אז אי אפשר בהכרח להבטיח שההודעות שלך יגיעו לכל החברים ברשימת התפוצה שלך. ייתכן שחלק מאנשי הקשר שלך לא יקבלו את ההודעות שלך מסיבות שונות, כגון שינויים במספרי הטלפון או הגדרות הפרטיות שלהם. 

פתרונות מעשיים להתגברות על אתגרים אלו

כדי לנהל מספר רב של אנשי קשר ביעילות נרצה לשקול להשתמש במערכת ניהול קשרי לקוחות, CRM. CRM יכול לעזור לך לארגן את אנשי הקשר שלך, לעקוב אחר התגובות שלהם ואפילו להפוך חלק ממשימות ההודעות שלך לאוטומטיות.

אם יש לנו יותר מ-256 אנשי קשר, נוכל ליצור רשימות תפוצה מרובות. למרות שזה עשוי לדרוש יותר ניהול, זה מאפשר להגיע לכל הלקוחות.

כדי להבטיח שההודעות שלנו יגיעו לכל החברים ברשימת התפוצה, נרצה לעדכן באופן קבוע את רשימת אנשי הקשר שלנו: הסרת מספרים לא פעילים והוספת מספרים חדשים. כמו כן, נוודא שההודעות שלך תואמות למדיניות של WhatsApp כדי למנוע סימון כספאם.

ההצעה שלי לדוור בWhatsApp למספר מצומצם של לקוחות ולא לשלוח יותר מידי הודעות. בשנים האחרונות וואטסאפ החלו להיות מאוד קפדנים במדיניות פרטיות שלהם ולחסום משתמשים. 

במידה ונרצה לדוור בWhatsApp בצורה מקצועית ובכמויות גדולות יותר נרצה לבחור שירות צד 3 שעבר אימות של החברה ולדוור דרכו. בארץ אחת החברות שהחלה לעשות את זה היא Smoove שמאפשרת לדוור לוואטסאפ באופן רישמי לכל לקוח שיש לנו את המספר שלו (אפילו אם הוא לא ברשימת אנשי הקשר שלנו). התהליך דורש אימות ואישור של WhatsApp.

לסיכום, בעוד שיש אתגרים בשימוש ברשימות תפוצה של WhatsApp, ניתן להתגבר עליהם עם האסטרטגיות והכלים הנכונים. זכרו, המפתח לשיווק מוצלח הוא תקשורת יעילה, ורשימות תפוצה של WhatsApp יכולות להיות כלי רב עוצמה בארסנל השיווק שלנו.

טיפים וטריקים מתקדמים

אם נפתח לכם כבר התאבון על הכלי הזה, בטח רצה לכם המחשבה בראש על שימוש בכלי ואיך אפשר לייעל ולמקסם את הפעילות שלנו ממנו. סקרתי כמה טכניקות מתקדמות שיכולות לקחת את רשימות התפוצה של WhatsApp שלך לשלב הבא.

אוטומציה

אוטומציה היא כלי רב עוצמה שיכול לחסוך לך זמן ולהבטיח עקביות במאמצי ההפצה שלנו.

שילוב WhatsApp עם כלים נוספים להפצה אוטומטית

ניתן לשלב את WhatsApp עם כלים שונים כדי להפוך את תהליך ההפצה שלך לאוטומטי. זה אומר שנוכל לתזמן הודעות, לפלח את הקהל שלנו ואפילו להתאים אישית את ההודעות שלנו מבלי שנצטרך לעשות זאת באופן ידני. 

לדוגמה, כלים כמו Zapier יכולים לעזור לנו לחבר את WhatsApp ל-CRM או לתוכנת שיווק בדוא”ל שברשותנו, מה שיאפשר להפוך את מאמצי ההפצה שלך לאוטומטיים ולחסוך זמן יקר.

כמו שציינתי כבר קודם חברת Smoove לקחו את המשימה הזאת כאן בארץ והפכו את התהליך להרבה יותר קל ונגיש לעומת הכלים של זאפיר והמתחרות השונות שלה- ממליץ לכם בחום לבדוק.

ניתוח

אנליטיקה חשובה בהבנת האפקטיביות של רשימות התפוצה, ובפרט ב-WhatsApp. הנתונים יכולים לספק לנו תובנות חשובות שיכולות להשיג תוצאות טובות יותר.

הבנה ושימוש ב-Analytics עבור רשימות התפוצה שלך

Analytics יכול לספק לנו מידע על רשימות התפוצה שלנו. לדוגמה, נוכל ללמוד על מספר ההודעות שנמסרו, נקראו וקיבלו תגובה. נתונים אלה יכולים לעזור לך להבין אילו מסרים עברו טוב לקהל ואילו צריך לשפר.

השימוש באנליטיקס הוא די פשוט. WhatsApp מספקת תכונה מובנית המאפשרת לנו לגשת לסטטיסטיקה זו. צריך פשוט לנווט לקטע ‘מידע’ של כל הודעה שנשלחה. ושם נמצא נתונים לגבי מצב המסירה והקריאה של ההודעות.

על ידי ניטור וניתוח נתונים אלה באופן קבוע, נוכל לקבל החלטות מושכלות לגבי אסטרטגיית השיווק שלנו. זה יכול להתבטא בהתאמת התזמון ההודעות, התוכן או אפילו שינוי קהל היעד.

חשוב שנזכור שניתוח זה לא רק מספרים. זה תובנות יקרות ערך שיכולות לעזור לנו להבין טוב יותר את הקהל שלנו ולהפוך את אסטרטגיית השיווק לאפקטיבית יותר. 

סיכום: גזור ושמור

במדריך המקיף הזה, הקפנו את כל מה שצריך לדעת על רשימות התפוצה של WhatsApp ואיך לשלב אותן בשיווק שלנו.

החשיבות והיתרונות של שליטה ברשימות התפוצה של WhatsApp:

רשימות תפוצה של WhatsApp הן כלי רב עוצמה לעסקים. הן מאפשרות לנו לשלוח הודעות לקבוצה גדולה של אנשי קשר בבת אחת, וחוסכות זמן ומאמץ. זה. מאפשר לשמור על קשר אישי עם הלקוחות, לספק להם תוכן והצעות מותאמות. על ידי שליטה בשימוש ברשימות תפוצה של WhatsApp, נוכל לשפר משמעותית את אסטרטגיות השיווק שלנו ולהניע צמיחה עסקית.

בעוד שרשימות התפוצה של WhatsApp הן כלי רב ערך, הן רק כלי צאחד באסטרטגיית שיווק ואני אוהב ללמוד ולחקור כלים חדשים בדיגיטל, זה מאפשר לנו להישאר רלוונטים כל הזמן. 

חשוב לי שנצא מהמדריך הזה עם ההבנה הבאה: המפתח לשיווק מוצלח הוא הבנת הקהל שלך ומתן ערך בכל אינטראקציה. רשימות תפוצה של WhatsApp יכולות לעזור לנו להשיג זאת, אך הן רק כלי אחד מתוך המערך השלם.

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

10

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

16

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

229

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

14

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

17

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

15

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

22

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין

648

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)