REC

יוצרים תוכן לעסק שלכם? כך תפצחו את הסיפור האישי והעסקי

אני לא רוצה לחשוף החיים האישיים שלי ברשתות החברתיות. תקופה ארוכה חייתי עם הקונפליקט הפנימי הזה - כן לחשוף / לא לחשוף. בשנים האחרונות אני חוקר את הנושא ועם הזמן פתחתי טיפים ושיטות ליצור חיבור אישי שדרכו אפשר להגדיל את המעורבות בתוכן שלנו.

כל בעל עסק שמשווק בכוחות עצמו שמע את המשפטים הבאים:

“צריך לחשוף את החיים האישיים”, “חשוב להיות אותנטי ברשתות החברתיות”, “הקהל רוצה לראות את החיים שלך” והרשימה עוד ארוכה.

האמת היא שאת כל המשפטים האלו אני אומר בעצמי, מצד שני הם לא קלים לביצוע. בתקופה האחרונה אני במסע לפצח את הנוסחה שתשלב בין התוכן המקצועי לאישי, כזה שיצור חיבור עמוק עם הקהל וגם יציג את בעל/ת העסק כאוטוריטה.

טיפ קצר בנושא לפני שאתם צוללים למאמר:

למה לחשוף את החיים האישיים שלי בכלל?

אם ניקח את שוק היועצים, המטפלים, הצלמים או כל תחום אחר – נגלה שיש כמות עצומה של אנשי מקצוע בשוק. נשאלת השאלה כיצד ניצור בידול? התשובה פשוטה – דרך בעל/ת העסק, כלומר – אתם.

אני אסביר. אין עוד אדם במציאות שדומה לנו 😊 זאת נקודת המוצא שמנחה אותי בגישה הזו. הרי יועצי שיווק כמוני יש בשפע, יועצים שמתמחים בווידאו כמוני יש פחות – אבל עדין יש!

האם יש עוד יועץ שהוא יובל מרום? לא.

קצת מוזר לי לכתוב על עצמי בגוף שלישי, אבל זה עוזר להמחיש את הנקודה (אז תסלחו לי).

ליובל מרום, יועץ השיווק שמתמחה בתוכן ויזואלי יש סל כישורים. לדוגמה: יובל יודע לשווק דיגיטלי, לקדם אתרים אורגנית, לפרסם מודעות ממומנות, לבנות אתרים, לביים, לצלם, לערוך וידיאו וליצור תוכן.

יכול להיות שלא כל היועצים יודעים לעשות בדיוק אותו דבר – מה שבטוח הם יודעים לתת מענה לרוב הדברים שיובל מציע. עם זאת, יובל כאיש מקצוע הוא גם אדם עם רגשות, ערכים ואישיות. יובל אוהב לעבוד עם אנשים, אנרגטי, יצירתי, שמח ואדם פשוט- הכל בגובה העיניים.

ברגע שיצקנו לצד התכונות המקצועיות את הערכים והאישיות של יובל, נוצר בידול מידי שאין לאף אחד אחר!

מספיק עם הגוף השלישי!

כבעלי עסקים שמשווקים באמצעות התוכן שהם יוצרים בכוחות עצמם, אנחנו חייבים ליצור את הבידול הזה כדי להתבלט בשוק. חשיפת החיים האישיים יוצרת ממד נוסף- ממד שבו הקהל לומד להכיר, להרגיש ולהיות שותף בחיים המקצועיים וכן גם באישיים שלכם.

הסיפורים על הטיול המשפחתי, אורח החיים שלנו או איזה אירוע מסוים עוזרים לנו לבנות מערכת יחסים עמוקה ואישית עם הלקוחות הפוטנציאלים – הקהל שלנו.

אז איך לחשוף מבלי לספר יותר מידי

אני אדם מאוד פרטי, מצד שני אני מבין שכדי ליצור חיבור עמוק ואמיתי – צריך לתת יותר מ”הנה עוד לקוח מרוצה”. תחשבו על זה כמו להכיר חבר/ה חדש/ה.

איך עושים את זה? אני מאמין בשזירת תובנה מקצועית בתוך הסיפור- ממש כמו שהצגתי בסרטון למעלה.

לדוגמה: בצבא הייתי צלם קרבי, בשירות הייתי בכושר שיא. עם השחרור מהצבא התחיל העומס בעבודה וסדרי העדיפויות גרמו לי לזנוח את הספורט. הכושר ירד ואיתו גם המוטיבציה לספורט. בכל פעם שאני מתחיל לרוץ, אני נזכר עד כמה הייתי בכושר ומיד המוטיבציה יורדת. אני יודע שבחיים הכל עניין של התמדה כמו שאני מלמד את הלקוחות שלי ביצירת תוכן ובשיווק. מה דעתכם? אתם מצליחים לשמור על אורח חיים בריא ולהתמיד בספורט? ספרו לי.

את הסיפור הזה פרסמתי בסטורי שלי באינסטגרם- בזכותו עלו לי העוקבים, כמות ההודעות והפניות האישיות מטורפת – ואפילו סגרתי לקוחה לייעוץ.

שורה תחתונה

כן, זה קשה – אבל לחלוטין אפשרי. נסו בהדרגה למצוא את הנוסחה שעובדת לכם. אל תהיו קשים מידי עם עצמכם כי אחרת זה פשוט לא יקרה.

לא נוח לכם להצטלם? השתמשו בתמונות עבר שלכם או תמונות עם זכויות יוצרים מהרשת. נסו לפרוץ את הגבול שלכם ולהיות יצירתיים.

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

6

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

14

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

228

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

12

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

14

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

13

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

19

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין

645

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)