REC

הקיר הרביעי: טכניקה ליצירת חיבור עם הקהל בוידאו

לשבור קירות כדי ליצור חיבור עם הקהל

אי שם לפני 13 שנה כשלמדתי קולנוע היה מושג שמאוד אהבתי: ״לשבור את הקיר הרביעי״.
בהתחלה שאלתי את עצמי ״על איזה קיר מדברים?!״

אז כדי שניישר לרגע קו… מה זה קיר רביעי:
שבירת הקיר הרביעי מתייחסת למצב בו דמות מתנהגת בצורה המבטאת מודעות להיותה נצפית על ידי קהל, כאילו שהקיר הדמיוני שהפריד ביניהם נשבר.

בשנים האחרונות שהעיסוק שלי כולו סביב סרטוני לבעלי עסקים ועמידה מול מצלמה, מצאתי את איך המושג הזה משתלב שוב בחיי ועד כמה כוח יש לו.

כשאנחנו נכנסים לרשתות החברתיות אנחנו רוצים לראות *אנשים*.
העניין שבדר״כ כשניצור סרטונים אנחנו באים בתודעה של ״אה אני יוצר סרטון כדי לשווק את העסק״.

מעצם הידעה הזאת אנחנו לא מתייחסים לקיר הרביעי, כלומר להבנה שיש אנשים בצד השני שצופים בנו.

כשאנחנו יוצרים סרטונים בהם אנחנו מודעים ושים על השולחן את עניין ״היי את/ה צופה בי״ – נשבר הקיר.

ולמה חשוב לנו לעשות את זה?
כדי ליצור חיבור, להראות נגישות לצד השני וכשיתקלו בנו בפידים השונים – ירצו לצפו בנו.

אבל רגע, איך שוברים את הקיר הרביעי?
בתוך הסרטון 🤭

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

8

שיווק ברשתות חברתיות: אסטרטגיות, טיפים וכלים 2024

24

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

27

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

239

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

23

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

28

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

21

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

35

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין