לשבור קירות כדי ליצור חיבור עם הקהל
אי שם לפני 13 שנה כשלמדתי קולנוע היה מושג שמאוד אהבתי: ״לשבור את הקיר הרביעי״.
בהתחלה שאלתי את עצמי ״על איזה קיר מדברים?!״
אז כדי שניישר לרגע קו… מה זה קיר רביעי:
שבירת הקיר הרביעי מתייחסת למצב בו דמות מתנהגת בצורה המבטאת מודעות להיותה נצפית על ידי קהל, כאילו שהקיר הדמיוני שהפריד ביניהם נשבר.
בשנים האחרונות שהעיסוק שלי כולו סביב סרטוני לבעלי עסקים ועמידה מול מצלמה, מצאתי את איך המושג הזה משתלב שוב בחיי ועד כמה כוח יש לו.
כשאנחנו נכנסים לרשתות החברתיות אנחנו רוצים לראות *אנשים*.
העניין שבדר״כ כשניצור סרטונים אנחנו באים בתודעה של ״אה אני יוצר סרטון כדי לשווק את העסק״.
מעצם הידעה הזאת אנחנו לא מתייחסים לקיר הרביעי, כלומר להבנה שיש אנשים בצד השני שצופים בנו.
כשאנחנו יוצרים סרטונים בהם אנחנו מודעים ושים על השולחן את עניין ״היי את/ה צופה בי״ – נשבר הקיר.
ולמה חשוב לנו לעשות את זה?
כדי ליצור חיבור, להראות נגישות לצד השני וכשיתקלו בנו בפידים השונים – ירצו לצפו בנו.
אבל רגע, איך שוברים את הקיר הרביעי?
בתוך הסרטון 🤭