REC

המדריך המלא לשיווק דיגיטלי

האם שיווק דיגיטלי מיועד רק לעסקים גדולים ומותגים? האם יש שיטה מנצחת? והאם לשווק עסק בדיגיטל עולה הרבה כסף? הרבה שאלות שמעסיקות בעלי עסקים קטנים, גרמו לי לכתוב את המדריך הבא ולנסות לעשות סדר.

שיווק דיגיטלי מיועד לא רק למותגים גדולים, אלא גם לבעלי עסקים קטנים. זה לא קשור לכמה כסף יש לך בבנק או מה גודל החברה שלך, אלא לשאלה האם אתה מחויב לעסק שלך ורוצה לראות אותו מצליח. עבודת שיווק טובה תקל על תהליך ניהול העסק, תעזור לך להגיע ליותר לקוחות, לקבל יותר תנועה בדיגיטל ולהגדיל את המכירות.

בתכל’ס מה זה שיווק דיגיטלי?

שיווק הוא כל פעילות לניהול ביקושים עבור המוצרים ו/או השירותים של העסק. נכון, לרוב נרצה להעלות ביקושים – אך יש פעמים בהן נרצה למשל להוריד ביקושים ממוצר/שירות שאנחנו רוצים להוריד מ”המדף”.

שיווק הוא יצירת מגע ומערכות יחסית עם אנשים- עבודת שיווק טובה היא לדעת איך לדבר ולגעת בקהל בצורה נכונה.

ומה לגבי שיווק דיגיטלי?

את האמת, זה לגמרי אותו דבר. בדיגיטל קיימות טכניקות ושיטות אחרות להגיע לקהלים ולמדוד את פעילויות הפרסום והשיווק.

“עיקר הלקוחות שלי מגיעים מפה לאוזן”

כן, “מפה לאוזן” זו שיטת שיווק. רק צריך לשאול את השאלה הבאה: האם יש לנו אסטרטגיה? שיטה קבועה שתיצור לנו וודאות בעבודת השיווק מפה לאוזן שבחרנו?

למעשה, כל עסק חייב לעבוד עם אסטרטגיה שיווקית. האסטרטגיה תיצור תוכנית עבודה שתעזור לכם להגיע לקהל היעד, להגדיל את ההכנסות וליצור וודאות בפעילות החודשית. זו הסיבה שבעלי עסקים קטנים מוכרחים לשווק.

נוף השיווק הדיגיטלי שופע הזדמנויות לבעלי עסקים קטנים. לא תמיד בעלי עסקים יודעים איך לנצל אותו, לרוב הם יעשו פעולות טקטיות כמו העלאת סטוריז, פוסטים ואפילו Boost Post בפייסבוק ובאינסטגרם.

כמו שכבר הבנתם- אם אין חיבור למטרות וליעדים יהיה קשה לראות תוצאות יציבות לאורך זמן.

בגלל זה אנחנו כאן

השיווק צריך להיות המעטפת של הפעילות העסקית. תחשבו על זה ככה: שיווק הוא נקודת המפגש הראשונה שלנו עם הלקוח שמטרתה ליצור מערכת יחסים מתמשכת עם הלקוח.

לעומת גישת המכירות הקלאסית בה בעל העסק פונה ללקוח בהצעה לרכישה, שיווק הוא כמו השיר של סטטיק ובן אל עם נטע ברזילאי: “באפס מאמץ”. שיווק צריך לגרום ללקוח לרצות להגיע אלינו ולא להפך – בקלאס 😊

באמצעות השיווק נשפיע על מערכת היחסים שלנו עם הלקוח ונעצב את האופן בה הוא יבצע רכישה. בפועל, זה מדבר על כמה פניות נקבל , מה אחוז הסגירות בפועל, איך נקבע רמת התמחור ואיך נתפס המוניטין שלנו.

שיווק דיגיטלי: הכלים והגישות שכדאי לדעת

אני בטוח ששמעתם “באז-וורדס” של מושגים, טכניקות וטקטיקות בתחום השיווק. ומכאן נשאלת השאלה: “האם יש טכניקה או גישה אחת שהיא הכי טובה?” ממש לא.

בטח אתם שואלים את עצמכם עכשיו “אז איך נדע זאת?” ניסוי וטעיה.

עסקים בתחילת הדרך ללא ניסיון עבר ונתונים שהם בשלב גיבוש אסטרטגיית השיווק הראשונה יצטרכו לעבוד על פי ניחושים מושכלים ולעיתים להיעזר באנשי מקצוע כדוגמת יועץ שיווק או יועץ עסקי.

לפני גיבוש תוכנית השיווק הראשונה, חשוב להכיר את הטכניקות והגישות המרכזיות בעולם השיווק הדיגיטלי. כאן תקבלו סקירה ואת המידע החשוב על כל אחת מהן:

שיווק באמצעות תוכן ובאנגלית Content Marketing

גילוי נאות, זו הגישה המועדפת עלי!

אסטרטגיה זו מתמקדת ביצירה והפצה של תוכן בעל ערך ורלוונטי על מנת למשוך לקוחות פוטנציאלים מקהל יעד מוגדר, במטרה להפוך אותם ללקוחות משלמים.

לא מדובר רק ביצירת מודעות ופרסומות. גישת שיווק זו אמורה לספק ללקוח מידע, בידור וחינוך יקר ערך באמצעות התוכן.

מומחי שיווק אומרים כבר שנים שאחת הדרכים המועילות ביותר להגדיל את העסק שלכם היא שיווק באמצעות תוכן. איך זה עובד בדיוק? חייב להיות קשר בין מה שאתה מוכר לבין מה שאתה מספק עם התוכן שלך. החיבור יכול להיות ישיר או עקיף אך הוא חייב להיות רלוונטי עבורכם.

הגישה על רגל אחת:

  1. יצירת תוכן רלוונטי ובעל ערך.
  2. הפצה ופרסום התוכן לקהל היעד שהגדרנו.
  3. הקוראים הופכים בהדרגה ללקוחות משלמים.

התהליך הזה לוקח זמן ויש בו לעיתים הרבה שלבי ביניים. שיווק באמצעות תוכן עוזר לבנות אמון ומערכות יחסים, להפוך למומחים בתחומכם וכמובן למכור יותר.

רוצים להרחיב על גישת שיווק זו? כאן תמצאו את כל המאמרים שלי בנושא שיווק באמצעות תוכן.

שיווק ברשתות החברתיות

הרשתות החברתיות הפכו לפלטפורמות בלתי נפרדות מחיינו וכמובן מהנוף השיווקי. עבור בעלי עסקים זהו כלי רב עוצמה ליצירת קשר עם לקוחות, ליצירת מכירות ולאיסוף לידים (פרטי התקשרות של לקוחות פוטנציאלים).

בנוסף, הרשתות החברתיות עוזרות להניע כניסות לאתר העסק ולהגביר את המודעות אליו. בעלי עסקים יכולים להשתמש במדיה החברתית כדי ליצור שיחות, לשתף תוכן ראוי לחדשות ולהציג את המוצרים והשירותים שלהם.

השלב הראשון בשיווק מוצלח במדיה חברתית הוא בחירת הפלטפורמה הנכונה. לכל פלטפורמה יש את התכונות הייחודיות שלה והקהל הספציפי שנמצא בה. למשל טיקטוק הפכה לפלטפורמה הדומיננטית ביותר לצעירים, אך לא רק.

הרבה בעלי עסקים קטנים נוטים לשים את “כל הביצים” על רשת חברתית אחת או כמה. דעו לכם שאסור לעשות זאת. הרשתות החברתיות הן כלי שיווקי מפתה: הוא בחינם וניתן להשיג בו לעיתים תוצאות מהירות – אך הוא לא שלכם.

לאחרונה פייסבוק קרסה למספר שעות, לא מעט עסקים ניזוקו מהאירוע. בעלי עסקים שהפעילו נכסים דיגיטליים שבבעלותם זכו מהאירוע 😊

  • כאן תוכלו לגשת לקורס המקיף שלי: מבוא ליסודות השיווק בוידאו לעסק הקטן (הוא בחינם!)
  • כאן תוכלו לקרוא על הנכס הדיגיטלי שכל עסק חייב.

SEO – אופטימיזציה של מנועי החיפוש

2 שורות למעלה הזכרתי את המושג נכסים דיגיטליים. אחד מהנכסים הדיגיטליים שבבעלות מלאה של העסק הוא אתר אינטרנט. מכאן נעבור לדבר על קידום אורגני!

בפשטות: עבודת SEO היא תהליך מתמשך לשיפור דירוג האתר שלכם בתוצאות החיפוש האורגניות בגוגל לפי מילות מפתח. מטרת ה-SEO היא להגדיל את התנועה באתר ממקורות אורגנים, כלומר ללא תשלום.

למשל, אם אני יועץ שיווק- המטרה שלי בעבודת הקידום האורגני להיות במקום הראשון בתוצאות החיפוש בגוגל כאשר מחפשים את הביטוי: “יועץ שיווק”.

עבודת ה-SEO מתרחשת ב-2 זירות עיקריות:

  1. עבודת תוכן טכנית על האתר: כתיבת מאמרים לפי מילות מפתח ועבודות אופטימיזציה טכניות לאתר.
  2. יחסי ציבור: מנוע החיפוש של גוגל מדרג אתרים ע”פ איכות, רלוונטיות ומוניטין. כאן עבודת הקידום תכלול השגת קישורים מאתרים חיצוניים רלוונטיים, על מנת לבנות וחזק את מוניטין האתר.

אני מאמין גדול בגישת שיווק זו מהסיבות הבאות:

  • אתר הוא נכס דיגיטלי בבעלות מלאה של בעל העסק והוא הכרחי.
  • לעומת שיווק ברשתות החברתיות, שם התוכן שלנו “נדחף” לגולש באופן “רנדומלי” בפיד, בגוגל הגולש “מושך” את המידע על ידי חיפוש מוכוון צורך, של הביטוי הרלוונטי.
  • בטווח הארוך עבודת ה-SEO יכולה ליצור תנועה גדולה לאתר העסק, להשיג לידים “בחינם” ולשמור על יציבות עסקית ע”י המיקומים בביטוי מפתח רלוונטיים לעסק.

רשימות תפוצה

רשימת תפוצה היא צורה של שיווק בדוא”ל המאפשרת לשולח לשתף את אותה הודעה עם אנשים ברשימת אנשי הקשר שלכם. רשימות תפוצה מאוד פופולריות מכיוון שיחסית קל ליצור אותן והן יחסית זולות בהשוואה לצורות שיווק אחרות.

חברות רבות משתמשות בצורת שיווק דיגיטלית זו כדי לשתף מידע על התפתחויות, מבצעים ועדכוני חדשות הקשורים לחברה עם לקוחותיהן.

כיום ישנם כלים לרשימות תפוצה המאפשרים לבצע אוטומציות לשליחת הודעות. אותם כלים מאפשרים לשלוח הודעות מותאמות אישית ללקוחות בודדים כאשר הם קונים משהו או מספקים משוב על מוצר או שירות.

כבר למדת להכיר אותי במאמר הזה- אז בוודאי הבנת כבר שאני ממליץ ואוהב מאוד כל כלי שיווקי שבבעלותך המלאה 😊. רשימות תפוצה הן בבעלות המלאה שלכם.

פרסום וקידום ממומן (הכלי המושלם לתוצאות מהירות)

עד עכשיו עסקנו בטכניקות וגישות שיווקיות שדורשות זמן והתמדה. כמו שהבנתם מהכותרת- קידום/פרסום ממומן הוא כלי לקידום מודעות ברשתות החברתיות ורשת החיפוש (גוגל).

הקידום הממומן מתבצע דרך הפלטפורמה בה רוצים לפרסם- למשל פייסבוק או גוגל. דרך הפרסום הממומן ניתן לייצר מודעות שיופיעו בפלטפורמה שבחרתם. ניתן לפרסם טקסטים, תמונות, סרטונים (בנושא זה ממליץ לכם להציץ בשירות הפקות וידאו) ולקשר לאתרים חיצוניים.

כיום ישנם כלים מתקדמים בעולם הפרסום הממומן המאפשרים לטרגט (מלשון Target) קהלים לפי המאפיינים הבאים:

  • גיל.
  • מגדר.
  • אזור מגורים.
  • תחומי עניין.
  • האם הגולש ביקר באתר שלכם.
  • האם הגולש יצר אתכם אינטראקציה כלשהי.
  • מילות מפתח (בגוגל בלבד).

והרשימה עוד ארוכה.

חשוב שתדעו שעבודת הקידום דורשת למידה טכנית כדי שתוכלו לנצל את האפשרויות בה ולא “לשרוף” כספים. לא להיבהל בעלי עסקים קטנים יכולים לעשות זאת בעצמם, האינטרנט שופע במדריכים ותכנים מקצועיים – פשוט צריך לדעת מה לחפש 😊. עסקים שלא יודעים מאיפה מתחילים ישכרו את שירותיהם של עצמאיים בתחום או משרדי דיגיטל קטנים.

מילות פרידה או פשוט סיכום חשוב!

הרבה פעמים אתם תתקלו בגישות וטכניקות ששזורות זו בזו. ככל שתעמיקו יותר בכל תחום אתם תשימו לב איך הכל מתחבר לחתיכה אחת מושלמת.

האם יש תמהיל שיווקי שיהיה הכי “טוב” לעסק שלך? אף אחד לא יודע. זה עניין של ניסוי וטעיה – זו הדרך היחידה לפצח את פעילות השיווק של העסק.

לא משנה באיזו פעולה, טכניקה או גישה תבחרו – בבקשה תעשו לי טובה ואל תשרפו כספים מיותרים. בשלבים הראשונים בעבודת השיווק שלכם כבעלי עסקים קטנים, תקצו סכומים שאתם מרשים לעצמכם לאבד.

אתם חייבים ללמוד, להתפתח ולהרחיב אופקים כל הזמן בתחומי השיווק. העולם הזה דינמי ומשתנה בקצב מהיר, עם זאת במאמר קיבלתם את כל המידע הבסיסי שרלוונטי לעבר, להווה ולעתיד.

 אם אתם מחפשים איש מקצוע שילווה ויעזור לכם – אשמח להכיר! האני מאמין שלי בוידאו קצר:

אהבתם את התוכן? זה הזמן לשתף

נשוי לקרין ואבא של דפני 😍 כל אחת ואחד מסוגלים לעמוד מול המצלמה צריך להפסיק לפחד ממה יגידו ולהתחיל להתרכז בליצור ולהשפיע

הרשמה לעדכונים

מידע וטיפים על שיווק ותוכן, כשהלב הוא וידאו.  תמצאו בניוזלטר ובקבוצת הוואטסאפ השקטה כלים, טכניקות 
ומידע פרקטי שיעזור לעסק שלך לגעת ביותר אנשים.

אולי יעניין אותך גם...

6

כתיבת תוכן שיווקי תוכן עם מסר והנעה לפעולה

14

איך מעלים עוקבים באינסטגרם

228

הנכס הדיגיטלי שכל עסק קטן צריך: אתר אינטרנט

12

פוסט באינסטגרם גדלים, טיפים לתוכן ולתמונות

14

היילייטס באינסטגרם איך ליצור היילייטס שמושכים תשומת לב

13

ניוזלטר - איך לבנות ניוזלטר שאנשים פותחים, קוראים ופועלים!

19

לייב באינסטגרם איך ליצור שידור חי שמביא מעורבות ועניין

645

איך לעצב סטורי באינסטגרם (ומה לפרסם שם)