אסטרטגיה לתוכן שיווקי לאתרים

נהוג לתאר אתרי אינטרנט כ’פנים של העסק’. הם אלו שיוצרים את הרושם הראשוני במפגש שבינינו לבין הגולשים. הם אלו שבכוחם להרשים את אותם גולשים, לדרבן אותם ולהפוך אותם ללקוחות משלמים.
אסטרטגיה לתוכן שיווקי לאתרים

אני ממש מפשט את הדברים בכך שאני אומר כי אתר אינטרנט מורכב משני אלמנטים עיקריים:

  • עיצוב מזמין
  • תוכן איכותי

עבור עיצוב מזמין אני מאמין שכבר אקדיש כתבה שלמה בפעם אחרת. אולם אומר בקצרה כי מדובר בחוויית משתמש, באופן שבו הגולשים חווים את האתר, נהנים מן הממשק שבו ומן הנראות שלו, הקלות שבה הם מתניידים בין הדפים והיכולת שלהם להבין את כל המסרים.

עבור תוכן איכותי, בחרתי לערוך עבורכם את המדריך הבא שיפרק לגורמים את המרכיבים החשובים ביותר ביצירת תוכן שיווקי לאתרים.

הגולשים שלכם רוצים אינפורמציה

באופן אישי, כשאני נכנס לחנות כלשהי ומוכר מנסה לדרבן אותי לקנות מוצר מסוים, הולך אחריי, שואל אם אני צריך עזרה ולא מרפה – אני פשוט הולך. אני מניח שרבים מכם יוכלו להזדהות איתי כאן.

אבל אם אכנס לחנות ומוכר ייתן לי מידע ויאותת לי שהוא כאן לכל שאלה, אני ארגיש בנוח, אסתובב, אבחר מוצרים וגם אבקש להתייעץ עמו ולקבל הכוונה.

אותו הדבר בדיוק צריך להתקיים באסטרטגיה שלנו ליצירת תוכן שיווקי לאתרי אינטרנט: בראש ובראשונה תבקשו לתת מידע, לספק אינפורמציה רחבה.

זה תורם במספר היבטים:

  • ראשית כל, בדיוק כמו שהדגמתי, כך לא תבריחו את הגולשים שלכם. הגולשים של היום יודעים לזהות שיווק אגרסיבי והדבר יכול לעורר יותר תגובת אנטי מאשר מכירה.
  • שנית, תוכן אינפורמטיבי יוצר רושם. הוא מבסס בקרב הגולשים את הידיעה כי יש כאן איש / אשת מקצוע או חברה שיודעים את עבודתם נאמנה.
  • תוכן רחב ואינפורמטיבי בסופו של דבר עונה על השאלה שטרדה את מנוחתם של הגולשים. כאשר אתם עונים על צורכי הגולשים, אתם גם מדרבנים בהם סקרנות לשוטט באתר ולצרוך מכם תכנים נוספים.

וגם גוגל רוצים אינפורמציה

אם אנחנו כבר מדברים במונחים של שיווק, אז אי אפשר להתעלם מן הכוח של התוכן להביא אתכם אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

זהו עולם שלם שנקרא קידום אורגני, או באנגלית SEO – Search Engine Optimization, ובו גוגל (ומנועי חיפוש נוספים) מדרג אתרים באופן טבעי על-פי מילות חיפוש שונות. אתרים שממוקמים בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש על מילות מפתח חשובות ופופולריות, זוכים לביקורים של גולשים חדשים מדי יום, ומניבים פניות חדשות לבית העסק.

שוב אציין, זהו עולם ר-ח-ב מאוד, אך אחד מן היסודות החשובים והמהותיים שבו הוא לא אחר מאשר תוכן איכותי. גוגל בוחרים להציג את האתרים אשר עונים על שאילתות החיפוש של הגולשים באופן האיכותי ביותר.

ככל שתשקיעו בתוכן שלכם, תרחיבו ותעניקו את התשובה המלאה ביותר עבור הגולשים, כך תתרמו באופן משמעותי לכוח הקידומי האורגני של האתר שלכם.

הקפידו לשלב מדיה

באסטרטגיה לתוכן שיווקי לאתרים, מומלץ מאוד לצרף גם מאמצים וויזואליים בדמות תמונות מקוריות וסרטונים.
ההשפעה היא עצומה ומכמה סיבות:

לשבור את השגרה לעיניים

מצד אחד אתם משקיעים בתוכן ארוך ואיכותי, ומן הצד השני הגולשים שלכם פוגשים במגילה ארוכה ובלתי נגמרת של מידע. הם עלולים או לנטוש או לפספס את המסרים העיקריים.

האיזון מגיע עם תמונות שיכולות למשל להדגים או להדגיש רעיון מסוים שעבר בפסקה. תמונות הדרכה שמוסיפות על התוכן וכיוצא בכך.

סרטון שמופיע בראשית העמוד ומתמצת את המידע שבאותו עמוד באתר, יכול לעשות פלאים. הגולשים אוהבים זאת, אתם מקלים עליהם משמעותית, וגם יוצרים איתם קשר ראשוני עמוק הרבה יותר.

לשפר את ביצועי ה-SEO

בדיקות סטטיסטיות רבות מציגות באופן ברור כי מנועי החיפוש נותנים עדיפות לאתרים שמשלבים בתוכם תמונות וסרטונים.

יש שמניחים כי מנועי החיפוש אוטומטית תופסים תוכן עם מדיה ככזה שיעניק לגולשים חוויית משתמש חיובית. לכן הם גם זוכים לנקודות זכות באופן מידי.

מה שבטוח הוא, כי תוכן שיווקי לאתרים שמשולב עם מדיה, הוא גם כזה שמשאיר את הגולשים זמן רב יותר בעמוד, ואף מדרבן אותם לעבור לעמודים שונים. סיגנלים של חוויית משתמש טובה, הם קריטיים לקידום האתר אל העמוד הראשון של תוצאות החיפוש.

טיפ חשוב: השתמשו בתמונות מקוריות מטעמכם. המעיטו את השימוש בתמונות סטוק למיניהן. לתמונות מקוריות השפעה ניכרת הרבה יותר.

והקפידו לעמד את הטקסט

קשה לי נורא לראות טקסט איכותי שמוצג באופן שלא הולם אותו. באמת שכן 🙂

השקעתם כה רבות ביצירת תוכן אינפורמטיבי ומקיף לגולשים, אל תניחו את גוש הטקסט הזה כך סתם בתוך האתר שלכם.

חלקו אותו לפסקאות קצרות וקריאות, הקפידו להפריד תתי-מידע לסעיפים, ליצור תתי-כותרות.

הקפידו שכל כותרת תייצר Flow לפסקה הקודמת, שכל כותרת תאפשר לגולשים להבין בדיוק מה הם עומדים לקרוא.

גולשים נוטים לקרוא באופן מרפרף. כל עוד נוח להם לקרוא, הם ייהנו מן האתר שלכם, יצרכו את המידע, יכירו את בית העסק ובסופו של דבר – ישאירו פנייה.

האם זה תקף גם על דפי נחיתה?

לא.

ובכוונה ירדתי שורה. שלא תפספסו את המסר.

אתרי אינטרנט משחקים מספר תפקידים חשובים: הם גם כרטיס הביקור של העסק, הם גם נועדו לספק מידע לגולשים והם גם נועדו לשמש לקידום אורגני (לא שירות חובה, אך אם כבר יש אתר, אז שיתאים כמה שיותר לדרישות האיכות של מנועי החיפוש).

דפי נחיתה מנגד, מקודמים באפיקים ממומנים דוגמת קמפיינים בגוגל או ברשתות החברתיות.

תוכן שיווקי לדפי נחיתה מוכרח להיות תמציתי יותר, ענייני הרבה יותר. לספק את הנקודות המרכזיות של שירותי בית העסק ולאפשר לגולשים להשאיר פניה בקלות ובפשטות.

על ההבדלים הללו, אשמח להפנותכם למאמר מקיף שכתבתי בנושא כתיבה שיווקית, ועל ההבדל בין כתיבה אינפורמטיבית לבין כתיבה שיווקית קולעת.

🎥 מעצים בעלי עסקים דרך שיווק בוידאו
🎙️ פודקאסט: על מה נדבר הפעם
🧠 מכור לסרטוני How To

שנדבר? מצפה להכיר

לחצו כאן עכשיו להתחלת שיחה