ייעוץ שיווקי לעסקים

תהליך ייעוץ שיווקי לעסקים חייב להיות מותאם אישית לעסק שלכם. עבודת שיווק טובה לא עוסקת במזלות ולא בניחושים או בתקוות. יש יעדים ויש דרך להגיע אליהם. כאן אספר לכם איך אני מאמין שתהליך הייעוץ והליווי צריך להיות ולאיזה תוצאות אפשר להגיע.
ייעוץ שיווקי לעסקים

מרגישים שמשהו בפעילות העסק עומד במקום או לא תואם את הציפיות שלכם? שאפשר להפיק מהשירותים ו/או המוצרים שאתם מציעים הרבה יותר?

עם התחושה הזו מגיעים אלי בעלי ובעלות עסקים ממגוון רחב של תחומים, וביחד אני ואתם יכולים לגבש את האסטרטגיה שתצעיד אותנו אל המטרה.

ומדוע אני מדגיש את ה’ביחד’?

כיוון שלטעמי, מטרתו של יועץ שיווקי לעסקים היא לא לבוא לבעל או בעלת עסק / חברה ולהגיד מה לא ומה כן בצורה מנותקת.

מטרה היא קודם כל להקשיב, לסייר בעסק, להכיר את הפעילות, את הנפשות הפועלות, המטרות, הציפיות והחלומות.

דעתי האישית היא שיועץ מקצועי יכול לצעוד יחד עם לקוחותיו אל היעד (ואנחנו נכוון הרבה מעבר אליו) רק כאשר הוא הופך לחלק בלתי נפרד מהלב הפועם של העסק.

מהו היעד?

לא צריך ללכת סחור סחור או להתחכם במילים גבוהות כדי להבין שהיעד שלנו הוא אחד ויחיד – הגדלת הרווחיות של העסק. לשם נכוון יחד. נקודה.

את השורה התחתונה קל נורא להגדיר נכון? ואני בטוח שלא הייתם צריכים לבקר באתר שלי כדי לקרוא את זה.

אך מה שכן חשוב שנבין הוא לא מה, אלא איך; איך מגיעים לשם? האם באמת יש נוסחה? או שזה רק עניין של מזל?

כיועץ שיווק באינטרנט אני מציע תהליך מדויק ומותאם אישית לעסק שלכם. תהליך שלא עוסק במזלות ולא בניחושים או בתקוות. יש יעדים ויש דרך להגיע אליהם.

הדרך שנעבור ביחד

חשוב לי לציין: הנוסחה הזו לא תקפה רק לגבי עסקים גדולים או חברות. ייעוץ שיווקי יתאים לעסק One Man Show בדיוק כמו לחברה ממשלתית.

הסוד הוא לא בנוסחה, אלא ביכולת של היועץ השיווקי לנבור בעסק, לחיות אותו. לקום בבוקר עם הדאגה כאילו היה זה העסק שלו.

1. מיהו הקהל שלנו?

עלינו קודם כל להבין ולהגדיר מי הם הלקוחות שלהם נרצה להעביר את המסרים השיווקיים.

זהו הבסיס החשוב ביותר. מספיק שנחטיא את קהל היעד שלנו, כדי שכל פעולה הבאה שנבצע, פשוט תיחשב לזריקת כסף לפח. לא פחות ולא יותר.

לכן, ראשיתו של תהליך הייעוץ הוא זיהוי קהל הלקוחות הפוטנציאלי; להבין מה מביא אותו אלינו, מה הוא מחפש ורוצה למצוא, כיצד לאותת לו בתוך שבריר שנייה שהוא הגיע למקום הנכון.

לשם נגיע דרך:

  • שיחת אפיון מולכם – אחזור על כך שוב ושוב. ייעוץ מוכרח להגיע מתוך היכרות עם העסק. את השיחה הזו ארצה לרתום כדי להכיר את הפעילות שלכם, את המוצרים, המחלקות השונות.
  • חקר מתחרים – דרך כלים מקצועיים וכן גם באמצעות מחקר סיזיפי קלאסי (אין לכך תחליף), אני אבצע מחקר מתחרים ופילוח קהלים עצמאי.

רק לאחר שזהותם של הלקוחות הפוטנציאליים תהיה לנו ברורה, אז נתקדם אל השלב הבא.

2. יצירת תכנית שיווקית

למה חשוב כל כך שנזהה מיהו הקהל שלנו?

קודם כל, כדי שבאמת נגיע לאנשים שרלוונטיים לעסק שלנו, אך ההיכרות עם הסגנון שלהם, האופי והמאפיינים שלהם, תאפשר לנו לבנות תכנית פעולה שיווקית ברורה.

אני מדבר במובנים של:

אפיקי הפרסום הרלוונטיים

האם הקהל שלנו מחפש את השירות? או ישמח לפגוש בו ‘במקרה’?

דוגמה קלאסית לכך היא גוגל ופייסבוק. בעוד שלקוח פוטנציאלי עשוי לערוך חיפוש אקטיבי בגוגל אחר רואה חשבון, כיוון שהוא זקוק לרואה חשבון, הרי שלקוח פוטנציאלי של מסעדה חדשה לא יבצע חיפוש שכזה, אך וודאי ישמח לפגוש ‘במקרה’ במודעה רלוונטית שתופיע לו בפיד של הפייסבוק או האינסטגרם.

בואו נצלול אפילו יותר פנימה:

נניח ומדובר במסעדה בסגנון ‘פאסט פוד’, מוזיקה שמחה, אוכל רחוב מחוספס וכזו שמכוונת בעיקר לחיילים ובני 20 פלוס. את עיקר הפרסום ייתכן מאוד שנכוון לקהל הצעיר שנמצא למשל באינסטגרם או בטיקטוק.

זוהי דוגמה קלאסית לבחירת אפיקי הפרסום, ויש לפנינו עוד שורה של אמצעים פרסומיים: גוגל (ובתוכו גם באנרים ופרסום ביוטיוב), פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, אתר אינטרנט תוכן ממומן ועוד.

ומה עוד נוכל להסיק מסקירת אפיקי הפרסום הרלוונטיים?

אם אנחנו מכוונים יותר למנועי החיפוש, אז הרי שחשוב לבחון את האתר הקיים של בית העסק. האם הוא ממיר מספיק? האם המסרים בו עוברים נכון אל הקהל? במידה ואין אתר, נבחן תקציבית את האפשרות להקים אתר תדמית לבית העסק, ולעתים ייתכן שיספיק לנו דף נחיתה מעוצב בקפידה ועם מסרים ענייניים.

אם אנחנו מכוונים לרשתות החברתיות, נבחן את מצב הדף העסקי בפייסבוק, או באינסטגרם. אין דף עסקי? ניגש אל המלאכה ונקים אותו מאל”ף ועד ת”ו.

תקציב ויעדים

אחרי שהגדרנו אפיקים, זה הזמן לשנס מותניים, להפשיל שרוולים ולהתחיל בעבודה תכל’ס.

האפיקים ברורים, והתקציב? נדבר במספרים: מה התקציב שאנחנו מוכנים לשים ומה יעדי הרווח הראשוניים שלנו.

מוכרחים לכוון גבוה. לא באנו להתפשר וזה לא רק סלוגן. חשוב לכוון הכי גבוה שאפשר כיוון שמדובר בתהליך. אני את התהליך שלי אתכם רוצה להתחיל עם ‘וואו’, עם נתוני סיכום ראשוניים שידרבנו אותנו רק להמשיך וללחוץ על דוושת הגז, ועם המון להט בעיניים.

אין כאן ניחושים. כל היעדים ברורים לנו לחלוטין, הם כולם מדידים. כמה הוצאנו ומה הכסף שהוצאנו עשה עבורנו בכל אפיק פרסומי שבו השתמשנו.

כבעלי ובעלות עסק, בדיוק כמו שיש לנו טבלת הוצאות-הכנסות ברורה, כך חשוב שתהיה לנו תת-טבלה של הוצאות הכנסות מפרסום ושיווק.

זה חשוב לא רק כדי שנדע אם הצלחנו או לא, אלא גם כדי לזהות אם ישנם אפיקים משתלמים יותר, ואז נחליט להפחית פעילות באפיק א’, ולשים את התקציב העודף באפיק ב’.

הכל מחושב.

קופי ומדיה

אם כבר הגענו אל קהל היעד שלנו, חשוב שנדבר בשפה שלו.

מדובר גם בתקשורת מילולית עם תוכן שקולע למטרה ומעביר מסרים שיווקיים מדויקים, וגם בתקשורת וויזואלית שמסתמכת על התמונה הנכונה או הסרטון הנכון שישאיר את הקהל שלנו ממוקד עלינו.

הרבה נוהגים לקפוץ ישר אל השלב הזה, אך שימו לב איזה תהליך מקדים עברנו רק כדי להגיע לכאן.

3. ליווי אישי לכל אורך הדרך

זה הזמן לבחון מה קורה בשטח. כיועץ שיווק באינטרנט אני אתכם לכל אורך הדרך.

הלידים מגיעים מהאפיקים הפרסומיים, מה קורה איתם עכשיו? מה התהליך שהם עוברים בתוך האתר? בדף הנחיתה? ברגע שהם הגיעו לאיש המכירות או לבעל / בעלת העסק?

בדיוק כמו שאני מרגיש ביטחון רב יותר כשאיש מקצוע נמצא יחד איתי בתהליך שחדש לי, כך אני מאמין שגם אתם צריכים להרגיש איתי.

התהליך שנעבור ביחד הוא אישי ולא רק בהתאמת האסטרטגיה השיווקית אל השירותים או המוצרים שלכם.

אלווה אתכם בתהליך, נבחן את תהליכי המכירות, נבחן אילו עסקאות צלחו ואילו לא, נפיק מסקנות, נגבש צעדים מתאימים ואיתם גם יעדים חדשים.

התייעצו איתי

נעים מאוד, אני יובל מרום, ואני מציע ייעוץ שיווקי לעסקים קטנים וגדולים כאחד.

אני מלווה בעלי ובעלות עסקים, תוך שימת דגש על שירות אישי והתאמה מלאה לצורכי ושאיפות העסק. בנוסף חשוב שתדעו ההתמחות שלי היא להעצים בעלי עסקים דרך שיווק בוידאו (פורמו קטן למטה)

לצד היכרותי המעמיקה עם עולמות השיווק, אני מביא איתי ניסיון רב בעולם השיווק ויצירת תוכן בוידאו, הפקת סרטוני וידאו לעסקים ושירותי שיווק ממוקדי מטרה באמצעות תוכן.

מידע נוסף אודותיי תוכלו למצוא כאן, וכן בנושא ייעוץ שיווקי לעסקים אני מזמין אתכם להשאיר לי פניה באתר או ליצור איתי קשר טלפוני. שיחה נעימה מובטחת 🙂

🎥 מעצים בעלי עסקים דרך שיווק בוידאו
🎙️ פודקאסט: על מה נדבר הפעם
🧠 מכור לסרטוני How To

שנדבר? מצפה להכיר

לחצו כאן עכשיו להתחלת שיחה