ייעוץ שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט, מדהים לחשוב איך שילובן של שתי מילים בלבד, מביא עמו כל כך הרבה מושגים שונים כמו Roi, לידים, משפך שיווקי ועוד; וכל כך הרבה אפיקים פרסומיים דוגמת: פייסבוק, אינסטגרם, גוגל, תוכן ממומן, משפיעני רשת וגם כאן הרשימה ארוכה וממושכת.
ייעוץ שיווק באינטרנט

אם לרגע נוריד את רעשי הרקע ונתרכז בעיקר, נבין שישנו יעד אחד שבו אנחנו צריכים למקד את מחשבותינו – מה יתאים באופן אישי לעסק שלנו ויגדיל את הרווחיות שלו. הרי לשם כך התכנסנו.

הסוד להצלחה טמון בתכנון מקדים

שמי יובל מרום, אני יועץ לאסטרטגיה שיווקית באינטרנט לעסקים קטנים ובינוניים.

אחרי שכבר הגעתם לכאן, אני לא אבזבז את זמנכם בטקסטים לעוסים או סלוגנים מפגיזים. ארצה לדבר אתכם על התהליך המשותף שאני מציע.

כבעל או בעלת עסק, מרבית הסיכויים שהתנסיתם כבר בקידום ובשיווק, ושפגשתם כבר בסוכנויות, וחברות קידום. הבטחות גדולות, התחלת עבודה מידית בתרועות רמות, אבל בפועל? במקרה הטוב זה עבד חלקית אך לא החזיר את התמורה המלאה, ובמקרה הפחות טוב התקציב יצא ומעולם לא הצדיק את עצמו.

אני חלילה לא אומר שאותן חברות הן לא מקצועיות או שרלטניות. ייתכן והמשווקים שלכם באמת ובתמים עשו את מירב המאמצים כדי לספק את הסחורה, ופשוט לא הצליחו.

אם כך, איפה אני כבר יכול להביא את הבשורה?

אומר כי זה לא מקרי שאני ממוקד בעסקים קטנים ובינוניים. לעומת חברות, בעסקים קטנים ובינוניים הקשר שלי הוא ישירות מולכם: בעל או בעלת העסק. בנוסף הדגש לי הוא על שיווק בוידאו, קצת על האני מאמין שלי על שיווק בוידאו:

כאשר התהליך הוא אישי מאוד, כך מתאפשר לי להכיר אתכם, להבין את קהל היעד שלכם, ממש להיות חלק מהעסק. לא קופצים מיד לפרסם בפייסבוק, ולא מחליטים שמחר בבוקר כבר יש מודעה בגוגל באוויר.

יושבים, לומדים, מאפיינים או במילים אחרות – עושים שיעורי בית.

בדיוק כמו שיש עובד או עובדת פוטנציאליים שמתכוננים לראיון עבודה מולכם (לומר את הדברים הנכונים וממש לשווק את עצמם מולכם), כך אנחנו כעסק צריכים להתכונן לקראת ה’ראיון’ שייערך לנו מול קהלי היעד שלנו.

קודם כל – עושים סדר

מה הם האפיקים שיכולים להתאים לנו? האם כל עסק יכול לפלס את דרכו בגוגל? או שאולי דווקא הרשתות החברתיות הן אלו שיספקו את התמורה?

כיועץ שיווקי המטרה שלי להבין את העסק שלכם, לאפיין את הקהל שלכם, ומשם לבנות תכנית אסטרטגית נכונה.

איפה מפרסמים?

נניח ויש לכם מוצר חדשני של ספר מדבר שמסייע לפעוטות ללמוד אנגלית בסיסית כבר מגיל שנתיים. זה מוצר מדהים! הורים ישמחו לתת לילדים שלהם יתרון כל כך גדול בגיל כל כך צעיר.

אך האם אותם הורים ידעו לחפש ולמצוא אתכם בגוגל? מרבית הסיכויים שהם כלל לא העלו על דעתם שישנו מוצר חדש שכזה. פרסום יזום בפייסבוק יכול להציג אותנו כ’בדרך אגב’ בפיד של ההורים, להסב את תשומת לבם על המוצר החדש, ולהביא לכם לקוחות חדשים.

דוגמה אחרת: ייתכן ואנחנו בית ספר פרטי שמעביר קורסים פרונטליים באנגלית לילדים. במקרה שכזה, פרסום בגוגל ייתן את המענה המדויק. הורה יחפש “קורס אנגלית לילדים” והמודעה שלנו תקפוץ ותתן לו את המענה המדויק.

למי מפרסמים?

דרך זה שנחקור ונבין את קהל היעד שלנו באופן מעמיק, נדע לבצע מספר מהלכים חשובים:

  • שוב, איפה מפרסמים – ואפילו בצורה מפורטת יותר. פייסבוק זו זירה ‘מבוגרת’ יותר, ולכן פרסום לקהל יעד של הורים, בהחלט יכול להתאים לפייסבוק. מנגד, אם אנחנו בר לילה צעיר ותוסס שמבקש להגיע לחבר’ה הצעירים, פרסום בפייסבוק יתאים, אך פרסום באינסטגרם יתגלה כמועיל הרבה יותר. הוא ויזואלי, הוא חי והוא צבעוני.
  • איך מציגים את הדברים – אם קהל היעד שלנו הוא בעל או בעלת עסק שמחפשים רואה חשבון, הרי שחשוב שנציג את הכול בצורה אלגנטית, נקייה ושמשרה אמון. הם מחפשים אי שמקצוע מאורגן ופדנט. לעומת זאת, אם אנחנו מפעל לייצור מתקני תצוגה למשל, הרי שמספיק יהיה להציג את המוצרים, ובעל פיצוציה או חנות ישתכנע כיוון שהמוצרים והמחירים יהיו אטרקטיביים עבורו.

מה מפרסמים?

יש מוצרים או שירותים שיצריכו מאתנו לבסס אמון אל מול קהלי היעד שלנו. יש מוצרים או שירותים בהם קהל היעד שלנו יחפש תוצאות או מקרי הצלחה. יש מוצרים או שירותים בהם מספיק שנציג את עצמנו כדי שנביא לקוחות חדשים.

במסגרת המחקר המקדים, אלמד ואבין את המוצרים או השירותים שאתם מציעים. לצאת אל הדרך מבלי להבין זאת, מבחינתי שווה ערך לנהיגה עם סרט על העיניים.

וכמובן, לא אוכל להמשיך מבלי להסתמך על מספר דוגמאות:

  • עורך דין תביעות משרד הביטחון – שירות שכזה מוכרח להתבסס על מקרי הצלחה קודמים. כיצד אותו או אותה עו”ד הצליחו למצות את מלוא הזכויות של התובעים אל מול הוועדות הרפואיות.
  • סוכנות שיווק – באתר שלי למשל, תוכלו למצוא עמוד אודות שממש מספר לכם מי אני, מה אני ואיך הגעתי למקום שבו אני נמצא היום. המוצר שלי לצורך הדוגמה, הוא כזה שמצריך ממני לבסס אתכם אמון, לפחות ראשוני. משהו שייתן לכם אישור בסיסי ליצור איתי קשר.
  • ג’ימבורי או חנות צעצועים – במקרים כאלו מספיק שנציג מחיר אטרקטיבי וכמה תמונות של המקום, כדי שנשכנע את הקהל להגיע. הורים ישמחו למצוא אטרקציות חדשות לילדיהם.

ויוצאים אל העבודה ואל המלאכה

ברגעים אלו בהם אני כותב את המאמר, הגעתי כבר ל-763 מילים! שימו לב כמה עברתי עד שהגעתי לפסקה הזו. אני חושב שיש בזה כדי לסמל גם את התהליך שנעבור ביחד.

צעד אחר צעד, ניצור תכנית עבודה שיווקית ארוכת טווח. נדע בדיוק מה אנחנו משקיעים, כמה אנחנו משקיעים ומה אנחנו מצפים לקבל בחזרה. מה הרווח שכל מכירה או לקוח ייצרו לנו, ומה אנחנו רוצים לראות בשורה התחתונה.

הפעילות מולי כוללת עבודה אינטימית ואישית בה נפצח את השיווק בעסק על בסיס יצירת תוכן בוידאו.

התייעצו איתי

רוצים לדעת יותר על שירותי ייעוץ שיווק באינטרנט? הכל מתחיל בשיחה ראשונה, ובה תוכלו לספר לי על בית העסק שלכם, על המטרות, השאיפות ולאלו פסגות אתם חולמים להגיע. אשמח (וזה מתגמל בכל פעם מחדש), להיות חלק מהדרך החדשה שאתם סוללים.

בכל שאלה והתייעצות ובכל התלבטות, אני מזמין אתכם ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר לי פנייה באתר.

יובל מרום, יועץ שיווק באינטרנט

🎥 מעצים בעלי עסקים דרך שיווק בוידאו
🎙️ פודקאסט: על מה נדבר הפעם
🧠 מכור לסרטוני How To

שנדבר? מצפה להכיר

לחצו כאן עכשיו להתחלת שיחה