מהו תפקידי כיועץ שיווק דיגיטלי?

בעל ובעלת עסק המבקשים להגדיל עסקאות / לקוחות וכפועל יוצא להגדיל רווחיות, מוכרחים לטפח נוכחות עקבית ברשת. אני וודאי לא מחדש לכם דבר, זאת הרי נוסחה שידועה לכולנו. אך הטריקיות של המרחב הדיגיטלי מצריכה מאתנו אסטרטגיה מדויקת. כאן אשמח להיכנס לתמונה :)
מהו תפקידי כיועץ שיווק דיגיטלי?

שמי יובל מרום, אני יועץ לאסטרטגיה שיווקית, מומחה לשיווק באמצעות וידאו ותוכן, ומפיק סרטוני תדמית. אני עובד עם עסקים קטנים ובינוניים שמבקשים אחת ולתמיד לפצח את הנוסחה.

לפצח את הנוסחה? חתיכת סלוגן זרקתי לאוויר, מה זה אומר?

חלק מבעלי ובעלות העסקים המגיעים אלי, עברו כמה משווקים וחברות שיווק; במקרה הטוב הם הפיקו רווחים אך לא באופן שמניח את הדעת או מצדיק את ההוצאה, ובמקרה הפחות טוב – הקמפיינים פשוט לא הניבו דבר. אחרים, עושים את צעדיהם הראשונים בעולמות השיווק ומעוניינים באיש מקצוע שיתלווה אליהם ויאפשר ‘נחיתה רכה’ במרחב הדיגיטלי.

אם כך, מה אני מציע?

כשמדובר בכסף שלכם – אין מקום לניחושים

בין אם עברתם כבר כמה משווקים ובין אם אתם עסק שעושה את צעדיו הראשונים בדיגיטל, נקודת הפתיחה שלי יחד אתכם היא זהה: אפיון. או במילים עממיות יותר: עושים שיעורי בית.

גם אני בעל עסק, וגם אני משווק את עצמי (אולי זו גם הסיבה שבזכותה אני אוהב לעבוד עם עסקים קטנים ובינוניים). אני שם את עצמי בדיוק בנעליים שלכם ויודע עד כמה אתם ניגשים אל התהליך בהתרגשות, בציפייה, וגם אפילו בחשש מסוים, בעיקר כאשר מדובר בפעם הראשונה. עסקים בוחרים להשקיע את מיטב כספם בתקציב פרסום וסומכים על איש מקצוע. אפיון נכון יבטיח שנגיע אל היעד.

מה עושים באפיון המקדים?

הצעד הראשון שלי הוא ללמוד את העסק שלכם. להבין מי אתם, ויתרה מזאת – למי אתם פונים. מיהו קהל היעד.
זהו תהליך משותף, וישנם לקוחות שאף מספרים לי שהם למדו יותר על עצמם וידעו לדייק את היעדים הנכונים עבורם.

עד כמה שהייתי רוצה לקפוץ את המים ולפצוח יחד אתכם בשיווק עצמו, בעבודה תכל’ס, הרי ששיעורי בית ולימודי עומק הם פשוט בגדר חובה.

נייצר בנק מטרות ריאלי, נבין מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שאליהם נרצה להגיע וכפועל יוצא נוכל להבין מה הם אפיקי השיווק הנכונים עבורנו. והכי חשוב – נדבר בנתונים: כמה אנחנו צריכים להוציא וכמה אנחנו מכניסים חזרה לכיס.

כבעלי עסק, חשוב שתשאלו את עצמכם..

למי אנחנו רוצים להגיע באפיקי השיווק?

אם מדובר בקהל צעיר, למשל חנות בגדים שמיועדת לבני ובנות נוער ומעוניינת להגיע לתודעה, אז נוכל להבין כי מדובר בקהלים שבעיקר נוכחים באינסטגרם.

חנות בגדי אלגנט לקהל מבוגר יותר לשם הדוגמה, תמצא את קהל היעד שלה באינסטגרם אך בעיקר בפייסבוק שמתאפיין באוכלוסייה בוגרת ומבוגרת יותר.

יועץ עסקי כדוגמה אחרונה, ימצא את קהל היעד בגוגל, שכן בעל עסק המבקש להתייעל, יחפש אחר יועץ באופן אקטיבי.

מה אנחנו מעוניינים שקהל היעד יעשה?

האם אנחנו רוצים שיבצעו רכישה באתר? או יגיעו פיזית אל החנות? שישאירו לנו פניה?

כאן אנחנו מתחילים לגבש שפה שיווקית וקריאייטיב.

כך למשל, אותה חנות בגדים לבני ובנות נוער, תגדיר שהיא מעוניינת שיגיעו אליה פיזית. פרסום מודעה באינסטגרם המספרת על מבצעים בחנות, זוהי דרך קלאסית להניע לפעולה.

לאותו יועץ עסקי המעוניין בפניות של לקוחות חדשים, נגבש שפה שיווקית שנוגעת בנקודות הרגישות: מה המצב הנתון שלנו היום, תחושת חוסר השליטה או שהכסף בורח, וכיצד הוא יוביל אל הפתרון.

למה אנחנו ולא אחרים?

זהו חלק מאתגר למדי, אך בשביל זה אני כאן.

נבחן כיצד אנחנו מבדילים את עצמנו מן המתחרים, מה הופך אותנו לטובים יותר. וחשוב מכך – איך מציגים ומבליטים את זה מול הגולשים.

מה הם האפיקים היעילים ביותר עבורנו?

הדגמתי כאן עסק שמוצא תועלת רק בפייסבוק, ועסק שמוצא תועלת רק באינסטגרם או רק בגוגל; אך המרחב הדיגיטלי הוא מורכב זה. ישנם עסקים שיכולים להיעזר ולבנות את עצמם דרך מספר אפיקים שונים.

עתה יש לשאול 2 שאלות מרכזיות:

  • מהו התקציב החודשי שכל אפיק שיווקי יצריך מאתנו?
  • וכמה אנחנו מוכנים או יכולים להקצות לפרסום?

במידה והתקציב החודשי מספיק לכל האפיקים, הרי שנתחיל בהכנות לקראת עלייתם של הקמפיינים. במידה והתקציב מספיק לאפיק או אפיקים מסוימים בלבד, נחקור ונבין היכן נוכל להפיק את התועלת הרבה ביותר.

הכול מוגדר והכל מתוכנן

שיטה שאני אוהב להשתמש בה כשהמחשבות מציפות אותי, היא לרשום אותן. פתאום הכול הופך להרבה יותר מסודר. ה’מפלצת’ שהלכה ונבנתה במוח, קיבלה פנים וגוף, והיא הרבה פחות מאיימת, ואפילו לא מאיימת בכלל.

אני מאמין כי זהו חלק חשוב מתפקידי כיועץ השיווק הדיגיטלי של כל לקוח ולקוחה.

אנחנו לא יורים באוויר, לא מפלסים את הדרך עם סרט שקשור סביב העיניים. הכל ברור, כל היעדים ידועים, ואנחנו יודעים בדיוק מה צריך לבצע כדי להגשים אותם.

אני פעמים רבות מדמה את התחום שלי לזה של יועץ עסקי. הצעד הראשון והחשוב ביותר שיועץ עסקי עושה, הוא לערוך ללקוחותיו תכנית עסקית ברורה הכוללת את כל ההוצאות, כל ההכנסות, מי הם בעלי התפקידים בארגון, וצעדים נדרשים להגדלת הרווחיות.

אותו הדבר יתקיים גם כאן ונגדיר:

  • את כל ההוצאות הכרוכות במתן השירות / מכירת המוצר, לרבות הוצאות עבור אפיקי השיווק והוצאות על חומרי גלם או עובדים (כגון אנשי מכירה).
  • מהו גובה ההכנסה שתניב את הרווחיות הרצויה. ייתכן ונחליט שלא לשווק מוצרים בעלי אפיק רווחיות נמוך, ונמקד את המאמצים במוצרים מסוימים בלבד.
  • מה נדרש מאתנו כדי להביא לתוצאה הרצויה: האם האתר משכנע מספיק? האם צריך למקד את אנשי המכירות? באילו אפיקי שיווק נמקד את העבודה ובאיזו שפה שיווקית נבחר.

מדייקים, מתכוננים ויוצאים לדרך

שימו לב כמה הכנות עשינו, כל זה עוד לפני שעלה הקמפיין הראשון.

הליווי שלי הוא אישי, הוא אתכם לכל אורך הדרך משלב האפיון, דרך הכנת הקריאייטיב והתוכן ועד להעלאת הקמפיינים וניהולם השוטף.

למי מכם שעוד מתלבט, אני רוצה להזמין אתכם לקורס מקיף וחינם שיצרתי לבעלי עסקים על שיווק בוידאו (לחיצה כאן להרשמה). בקורס תקבלו את כל הידע והכלים הדרושים כדי להתחיל לנוע.

בין השירותים הנוספים שאני מציע, אני מפיק סרטוני תדמית (שם התחלתי ושם שורשיי נטועים 🙂 ) ומומחה להפקת תוכן שיווקי המותאם באופן אישי לצורכי העסק.

מחפשים יועץ שיווק דיגיטלי? התייעצו איתי

גם המדריך המקיף ביותר לא יוכל לענות על כל שאלה ושאלה. בכל התייעצות ובכל התלבטות, אני כאן לרשותכם, ומזמין אתכם ליצור עמי קשר טלפוני או להשאיר לי פניה באתר. אשוב אליכם בהקדם האפשרי.

🎥 מעצים בעלי עסקים דרך שיווק בוידאו
🎙️ פודקאסט: על מה נדבר הפעם
🧠 מכור לסרטוני How To

שנדבר? מצפה להכיר

לחצו כאן עכשיו להתחלת שיחה