“הפכתי את עצמי לאוטוריטה בתחום” מגזין תוכן בוידאו של נועה רוזין

"אתחיל מהסוף: אני חייבת ליובל מרום חוב גדול במקום אליו הגעתי היום…"

5/5

על נועה: עצמאית, יוצרת תוכן

המסע המשותף

החוויה של נועה מהתהליך

הסיפור שלי מתחיל קודם כל בהתנגדות. בתור מנחת טלוויזיה, שבטוח שזה המדיום ה”נכון” והמוביל, לא חשבתי לרגע שאני צריכה שיהיה לי בית תוכן בצורת יוטיוב. לפני שלוש שנים הגיעו להתארח אצלי בתוכנית הבוקר יוטיוברים. בהתחלה לא כל-כך הבנתי מה זו ההגדרה הזו בכלל. “זה אלה שמשחקים בקונסולות או מורחים מסקרה מול המצלמה?” חשבתי לעצמי. ואז הבנתי שמדובר ביוצרים שהם המאסטרים של התוכן שלהם. הם התסריטאים, העורכים, הבמאים, המפיקים ואפילו נערת המים של עצמם. פתאום הבנתי, אף על פי שב-2018 יוטיוב עדיין נחשב נישה של ילדים, שיש מקום עבורי ליצור תוכן עצמאי משלי שבאמצעותו אוכל להביע את עצמי.

אחרי חצי שנה של מחקר (מה קורה בארץ, מה קורה בחו”ל) הרמתי את הטלפון ליובל. כדי שיעזור לי להקים ערוץ יוטיוב, טריטוריה חדשה שלא הכרתי בזמנו. ידעתי שאני טובה מול המצלמה, בבימוי סרטונים, בכתיבת בריף – אבל לא הכרתי איך מתנהגים בפלטפורמה הזו.

כבר בפגישה הראשונה הופתעתי. ציפיתי לחבור לצלם-עורך, אבל גילתי מיד עולם שלם. יובל הסביר לי שכדי להקים ערוץ תוכן בוידאו צריך תוכנית עסקית ושיווקית. יחד חברנו לעבר המטרה האישית שלי והגדרנו חזון, מטרות ויעדים, אפיינו קהל יעד ופיצחנו פורמט בוידאו שעד היום מלווה אותי. יובל החזיק את הידע הזה אצלו ובדרך לימד אותי, יד ביד, איך עושים את זה נכון.

הייתה לי ציפייה בדרך ללמוד, להתפתח להכיר מושגים חדשים ולהבין איך לעבוד במה שנראה לי אז כ״עולם חדש״. וכמובן שרציתי לייצר תוכן טוב שנראה מעולה.

התהליך, ממש כמו מערכת יחסים, הלך והתפתח עם השנים. עם הזמן הבנו שלכל אחד מאיתנו חוזקה שמשלימה את השניה: יובל חזק בפן העסקי, אסטרטגי והשיווקי, ואני בפן התוכני וההפקתי. ברגע שהבנו שאלו החוזקות שלנו, ונתנו לכל אחד להשתולל עם מה שהוא טוב בו – עפנו גבוה.

יחד הקמנו ערוץ יוטיוב ובהמשך גם פייסבוק שזכו למיליוני צפיות. קהל רחב יותר הכיר אותי, הפכתי את עצמי לאוטוריטה בתחום. בדרך למדתי על בשרי שהתוכן הוא באמת המלך, פיתחתי יחד עם יובל את השפה והזהות שלי בערוץ הוידאו החדש, גיליתי שזה בסדר לטעות ולייצר תוכן שהוא לא “מושלם” כמו שלמדתי בטלוויזיה – למעשה “השפה החדשה” של הוידאו הדיגיטלי.

כיום, וידאו וערוצי השיווק שיצרנו יחד הם חלק בלתי נפרד, הדנ״א של העסק שלי. וידיאו זה הפוֹרטה שלי, ובלעדיו אין לי ממש עסק. בנוסף חברנו יחד לפודקאסט ושם דיברנו פרק שלם על התהליך – אתם מוזמנים להאזין כאן.

*כאן יובל: יש שם אחלה טיפים על שיווק, תוכן, דיגיטל וסושיאל 😊

הצד שלי בתהליך:

את נועה הכרתי כשצילמתי איתה שתי אייטמים לדיגיטל של רשת 13. כמעט שנה אחרי נועה צלצלה אלי: “אני רוצה לפתוח ערוץ יוטיוב, אני ראיתי שאתה מבין בזה”. כמו שכבר נועה סיפרה כאן: מיד נוצרה מערכת יחסים ויחד שילבנו כוחות בפרויקט יוצא דופן עבורה. המטרה: לייצר ערוץ תוכן קולינרי בוידאו.

החלום של נועה היה ברור- ערוץ קולינרי בוידאו מוביל ויחד בארץ שייהנה מתוכן מסחרי. כשמקימים ערוץ שיווק בוידאו חדש, הדבר הטבעי ביותר הוא לחפש רפרנסים, יחד חרשנו את האינטרנט כדי לחפש יוצר/בלוגר/אדם פרטי שמייצר תוכן בנושאים האלו – לא מצאנו אף אחד, הדבר היחידי שהיה מתכונים.

הבנו שיש כאן הזדמנות ואנחנו רוצים להיכנס לריק הזה. יחד פיצחנו את תוכנית השיווק והתוכן של הערוץ (ברור לכם שכמות הפיצות, ההמבורגרים וכוסות הקפה חגגו!). פיתחנו פורמטים, הגדרנו מי קהל, כתבנו מטרות ויעדים כשבסוף הכל הסתכם למשפט אחד: “אני לא מבקרת מסעדות, אני מבקרת במסעדות”. אחד הדברים שאני אוהב בשיווק בוידאו ובתוכן בפרט הוא האבולוציה של המוצר- התחלנו עם פורט נורא מדויק שכלל קטגוריות לסיקור וסיימנו עם פורמט דומה אך שונה מאוד.

אל המסע של נועה הצטרפתי כיועץ שיווק ויוצר וידאו. הפרויקט הזה הוכיח לי יותר מתמיד את העובדה ששיווק בוידאו הוא המודל המושלם! דרכו הצלחנו לבנות קהילה גדולה ונאמנה סביב עסק ולמצב את השם של נועה כאוטוריטה. התוצאות מהרו להגיע כשראינו עלייה משמעותית במספר העוקבים וביצירת הקשר איתם. איך זה בא לידי ביטוי? כשנועה השיקה הרכת קוקטיילים היא היית Sold Out תוך פחות מ-5 שעות.

היום ערוצי הוידאו של נועה ממשיכים לעבוד, הם זוכים לעוקבים חדשים ואלפי צפיות חדשות בכל יום. בנוסף אותם ערוצים תומכים ברשתות חברתיות אחרות (אינסטגרם וטיקטוק). השיווק בוידאו העצים את נועה והעסק שלה לשמים. כששואלים אותי מה ערוץ השיווק הכי אפקטיבי לעסק הקטן- אחרי שקוראים את התהליך של נועה, התשובה ברורה: שיווק בוידאו.

🎥 מעצים בעלי עסקים דרך שיווק בוידאו
🎙️ פודקאסט: על מה נדבר הפעם
🧠 מכור לסרטוני How To

בגלל שצפית בסיפור של נועה רוזין

קורס חינם: מבוא ליסודות השיווק בווידאו לעסק הקטן

ליווי אישי: פיצוח השיווק בוידאו מהתכנון ועד הביצוע

הפקות וידאו: הפקת סרטונים לבעלי עסקים

קורס ידידותי: צילום ועריכת סרטונים לעסקים

נועה רוזין

תודה על המילים החמות

אתחיל מהסוף: אני חייבת ליובל מרום חוב גדול במקום אליו הגעתי היום. הקמנו יחד את ערוץ היוטיוב שלי, אבל שיתוף הפעולה בנינו גלש גם ליצירת תכנים לפייסבוק, לאינסטגרם ועוד. כמו רוב האנשים המוכשרים שאני מכירה, אי אפשר לסכם את היכולות של יובל במילה או שם תואר אחד, וזה גם היתרון שלו: הוא חוקר לעומק כל נושא שהוא נחשף אליו, לומד אותו על בוריו ובדרך כלל עולה על המורה.