מדריך אסטרטגיה שיווקית

לפני שאנחנו רוכשים מכונת כביסה או רכב לשם הדוגמה, אנו עושים אינספור בדיקות, שואלים, מתייעצים, לומדים להבין ולהכיר את המוצר ורק אז פותחים את הארנק. אותו הדבר בדיוק, צריך להתקיים בשיווק הדיגיטלי של כל עסק, קטן וגדול כאחד.
מדריך אסטרטגיה שיווקית

נפלה ההבנה שחייב להשקיע בשיווק העסק, להביא לקוחות חדשים ולצמוח. הפרפרים בבטן וההתרגשות בשיאה. מצאתם את חברת הקידום שהודיעה כי היא יודעת בדיוק כיצד לקחת על עצמה את הפרויקט.

על תקציב הוחלט, אפיקי הקידום ידועים והופ – אנחנו מתניעים את המנועים. כאן למרבה הצער, האוויר שבמפרשים עלול לצאת. הפניות או הרכישות מגיעות בטפטופים, ולעתים מתגלה תמונת מצב ובה גובה ההשקעה איננו מצדיק את ההכנסות אם בכלל.

הסוד להצלחה טמון בשני היבטים מרכזיים:

  • מקצועיות – הרמה המקצועית של חברת השיווק / הסוכנות או המשווק הפרילנסר שמלווה אתכם.
  • אסטרטגיה מקדימה – הנושא שבו ארצה למקד את המדריך הבא.

מה זו אסטרטגיה שיווקית?

אקביל את זה לייעוץ עסקי:

אחת מן הפעולות הבסיסיות ביותר שיועצים עסקיים עושים עם לקוחותיהם, היא לייצר עבורם תכנית עסקית; מסמך ארוך ומסודר שמונה את פעילות העסק, ההכנסות וההוצאות הצפויות, ספקים, יעדים – וכל זה עוד לפני שמתחילים לעבוד בשטח.

אותו הדבר צריך להתקיים בעולמות השיווק:

אני כיועץ שיווקי, מוכרח לתכנן את צעדיי עם בעל או בעלת העסק שאני מלווה, וממש לייצר תכנית שיווקית. בלי זה, אנחנו מגששים את הדרך שלנו באפלה. פשוטו כמשמעו.

אם אנסה להסביר את האסטרטגיה השיווקית כמונח: הרי שמדובר בפעולות מקדימות שעסק מבצע כדי לאפיין ולהבין את קהל היעד שלו. על-בסיס קהל היעד שאופיין, העסק יכול לדייק את אפיקי השיווק הרלוונטיים עבורו, ולהבין את גובה התקציב אליו הוא נדרש.

או במילים אחרות – תכנית עבודה.

מה תכנית לאסטרטגיה שיווקית צריכה לכלול?

העיקרון שצריך להנחות אותנו בכל עת הוא דבר אחד ויחיד – הלקוח. בסופו של יום על בסיסו העסק שלנו יתקיים, ירוויח ויגדל.

זהו הקו שמנחה אותנו בכל שלב ושלב לבניית תכנית פעולה שיווקית: לאיזה קהל המוצר מתאים, היכן הקהל הזה נמצא במרחב הדיגיטלי, ומה צריך לעשות כדי לשכנע אותו לצרוך את השירות.

אפרק את זה לגורמים:

שורת הרווח

יש לנו מוצר או שירות, והשאלה המרכזית היא כמה אנחנו באמת מרוויחים מהתמחור.

כל מוצר או שירות, מגלמים מאחוריהם שעות עבודה, הוצאה לספקים, לעובדים שכירים, חומרי גלם, משלוח, תחזוקה של אתר ועוד.

אנחנו מוכרחים לדעת באופן מדויק, מה נכנס לנו לחשבון הבנק ומה נשאר.

המטרה היא שניגש אל עבודת השיווק כאשר אנחנו עם שתי רגליים על הקרקע, ויודעים על בסיס נתונים בדיוק כמה אנחנו רוצים להכניס כדי להרוויח.

אפיון קהל היעד

כל מוצר וכל שירות, מתאים לקהל אחר.

עלינו לערוך חקר שוק מעמיק, להכיר את הקהל שלנו ולהבין למי אנחנו רוצים לפנות.

החשיבות של האפיון המקדים, באה לידי ביטוי במספר היבטים:

  • אפיון הקהל יסייע לנו לבנות קופי וקריאייטיב שמדברים את השפה של הלקוחות הפוטנציאליים. פוטנציאל הרכישה של גולש או גולשת שיזדהו עם השפה, הוא גבוה באופן ניכר.
  • אפיון הקהל יכווין אותנו לאפיקי השיווק הנכונים. כך למשל, חנות בגדים חדשה תגיע אל התודעה של לקוחותיה דרך פייסבוק ואינסטגרם. אך אם מדובר בחנות שפונה בעיקר לנערים ונערות, הרי שמומלץ יהיה לה למקד את הפרסום באינסטגרם שמתאפיין בקהל צעיר לעומת פייסבוק המבוגר.

אפיון אפיקי השיווק

עוד לפני שנגיע לשלב התקציב, חשוב שנקדיש את הזמן עתה להבנת אפיקי השיווק הרלוונטיים עבורנו. משם גם נבין את הצעדים הבאים.

פרסום בפייסבוק ובאינסטגרם לשם הדוגמה, נשען על תוכן, אך המשקל ברובו נסמך על ויזואליות בדמות סרטונים שיווקיים ותמונות.

פרסום בגוגל לעומת זאת, נשען על כתיבה שיווקית באופן ניכר יותר, ויכול בהחלט להיעזר גם בתמונות וסרטונים.

פרסום תוכן ממומן יישען כמעט באופן בלעדי על תוכן והפניה אל אתר העסק.

התקציב

רק לאחר שנבין ונקבע את האפיקים השיווקיים הרלוונטיים לנו, נוכל לדעת את גובה התקציב שנידרש אליו.

התקציב מתחלק לשניים:

  • עלות עבור המשווק – כלומר העלות החודשית עבור חברת השיווק / סוכנות השיווק או המשווק הפרילנסר שמלווה את בית העסק ומנהל את הקמפיינים.
  • עלות מדיה – כלומר העלות החודשית עבור פייסבוק, עבור טאבולה לתוכן ממומן, עבור גוגל וכן הלאה.

דרך אפיון אפיקי השיווק, נוכל להבין את התקציב החודשי באופן מדויק.

אומר למשל שהעלויות לפרסום ממומן בפייסבוק, לרוב יהיו זולות יותר מן העלויות לפרסום ממומן בגוגל. לכן, במקרים בהם התקציב מוגבל, וקהל היעד נמצא הן ברשתות החברתיות והן בגוגל, ייתכן ונעדיף אפיק שיווקי מסוים.

שלב התקציב משמעו גם מה החזר ההשקעה שאנו מכוונים אליו.

עלויות נלוות

ייתכנו גם עלויות נלוות שעלינו לקחת בחשבון.

אם לשם הדוגמה, נרצה להפיק סרטון תדמיתי, הרי שעלינו לדעת באופן מדויק את גובה ההוצאה, ולחשב את משך הזמן שיידרש כדי שהיא תחזיר את עצמה.

דוגמאות נוספות: צילומי תדמית, בניית אתר לבית העסק, בניית דף נחיתה, שירותי קופירייטינג ועוד.

ורק אז יוצאים לדרך

ראו איזו דרך עברנו, וכל זאת כדי להגיע לשריקת הפתיחה.

עבור בעלי ובעלות עסקים רבים, אסטרטגיה שיווקית נשמעת כמו דרך מפרכת, כמעט בלתי אפשרית.

אני יכול להבין את החשק להגיע אל התכל’ס. להתחיל לקבל לידים. בלי התמהמהות ובלי עיכובים. אבל אני ממליץ בחום לכל אחד ואחת מכם, לתכנן את הצעדים נכונה, לעשות את הדרך המעט ארוכה יותר ובלי קיצורים.

אם הגעתם עד הלום אז גם אציג את עצמי :).

שמי יובל מרום, אני יועץ לאסטרטגיה שיווקית שמתמחה בוידאו וגם מפיק סרטוני תדמית.

את השירות שלי אני ממקד בעסקים קטנים ובינוניים שרוצים לצמוח בדיגיטל ולייצר תוצאות.

צעד אחר צעד, אלמד את העסק שלכם, אכיר את השאיפות שלכם, היעדים והחלומות שהובילו אתכם למקום בו אתם נמצאים כעת. נבין את קהל היעד, נגבש תכנית עבודה ונצא להגשים כל מטרה ומטרה באופן נכון יותר, מושכל יותר ושנשען על נתונים. בלי השערות ובלי ניחושים.

בנוסף אני רוצה להזמין אתכם, להתעמק יותר וללמוד יותר לעומק בקורס החינמי שלי מבוא ליסודות השיווק בוידאו לעסקים קטנים.

לכל שאלה והתייעצות, אני מזמין אתכם לפנות אלי בוואטסאפ, ליצור איתי קשר טלפוני או להשאיר לי פניה באתר.

🎥 מעצים בעלי עסקים דרך שיווק בוידאו
🎙️ פודקאסט: על מה נדבר הפעם
🧠 מכור לסרטוני How To

שנדבר? מצפה להכיר

לחצו כאן עכשיו להתחלת שיחה